Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

važan oslonac

Zadarska županija traži pomoćnike u nastavi za novu školsku godinu

18.08.2025. 09:59
Zadarska županija traži pomoćnike u nastavi za novu školsku godinu

Foto: Arhiva ZL



Zadarska županija ponovno traži pomoćnike u nastavi za školsku godinu 2025./2026. S početkom nove školske godine u škole se vraćaju i pomoćnici u nastavi, koji djeci s teškoćama svakodnevno pomažu s usvajanjem nastavnog gradiva, svakodnevnim aktivnostima i interakciji s vršnjacima.


Ugovor na određeno


– Zadarska županija raspisala je javni poziv za zapošljavanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u osnovnim i srednjim školama.


Cilj projekta “Inkluzija korak bliže društvu bez prepreka faza V” je povećanje socijalne uključenosti učenika s teškoćama u razvoju. Program pomoćnika u nastavi uspješno se provodi od školske godine 2014./2015. i godišnje ga koristi više od 130 učenika, kazao je resorni pročelnik Ivan Šimunić.




Kroz ovogodišnji javni poziv zainteresirani se mogu prijaviti za poslove pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika za učenike s teškoćama u osnovnim i srednjim školama Zadarske županije, a potpisuje se ugovor o radu na određeno vrijeme.


Potencijalni kandidati moraju imati, između ostalog, završen program osposobljavanja u trajanju od minimalno 250 sati, a u zamolbi obavezno trebaju navesti jednu do tri preferirane škole u kojima žele raditi s djecom.


Iako pomoćnici obavljaju iznimno stresan i zahtjevan posao, ne zapošljavaju se za stalno i imaju izrazito niske plaće, s obzirom na to kakav posao rade. Zajedno s učiteljem, asistent u nastavi u razredu stvara ozračje u kojemu djeca uče i razvijaju se do svog punog potencijala.


Iako asistenti u nastavi nemaju mogućnosti odlučivati što i kako će se učiti, oni zajedno s učiteljem djeluju kao “most” između učenika i kurikuluma, odnosno oni brinu o tome da djeca nauče sve što je previđeno nastavnim planom i programom.


I emocionalna uloga


Pomoćnici djetetu pristupaju s obzirom na njegove individualne potrebe, primjerice, kod djece s tjelesnim invaliditetom pomoćnik pomaže u fizičkom kretanju, korištenju školskog pribora, školskih knjiga, bilježnica, likovnog pribora, pomaže pri hranjenu i osnovnoj higijeni, dok kod drugih teškoća, primjerice, s učenjem, pomoćnik je više usmjeren na pomoć pri pamćenju i svladavanju pojmova kod učenika.


– Pomoćnici u nastavi iznimno su važan dio našeg obrazovnog sustava. Oni svojim svakodnevnim radom pružaju neprocjenjivu podršku učenicima s teškoćama u razvoju, pomažući im da lakše savladaju gradivo, sudjeluju u aktivnostima i osjećaju se ravnopravnim dijelom razreda.


Njihova uloga nije samo tehnička, već i emocionalna – oni su često prva ruka pomoći, ali i oslonac koji učenicima ulijeva sigurnost i samopouzdanje. Kroz njihov rad jačamo inkluzivnost naših škola i gradimo društvo jednakih mogućnosti, zaključio je Šimunić.


 


 


 



Autor: Nikolina Lucić