Foto: Arhiva ZL
Električne romobile sve češće viđamo na ulicama naših gradova. Nažalost nesreće s romobilima su u porastu, liječnici upozoravaju kako imamo pravu epidemiju teških ozljeda djece i adolescenata nastalih uslijed pada s romobila, javlja HRT.
Porast nesreća
Električni romobili postali su svakodnevica u prometu, no policija upozorava na porast nesreća, osobito među djecom i maloljetnicima. Mnogi vozači ne znaju gdje smiju voziti, kako moraju biti opremljeni i što im zakon dopušta. Zbog nepoštivanja pravila i neoprezne vožnje sve su češće ozljede.– U šest mjeseci ove godine ukupno je evidentirano 257 osobnih prijevoznih sredstava. Na sreću nije bilo poginulih osoba, imamo 73 teško ozlijeđene osobe i 140 lakše ozlijeđenih osoba.
Iz dana u dan tih nesreća ima sve više. Sve više sredstava na cesti. Pokušavamo maksimalno apelirati da se pridržavaju svih propisa, rekao je Nikola Milas, pomoćnik voditelja Službe prometne policije.
Podaci govore da su većina vozača djeca i maloljetnici, prosječna dob je 14 godina, a najmlađi hospitalizirani pacijent je 8-godišnjak.
– U prvih šest mjeseci ove godine u usporedbi prošle godine imamo četverostruki broj. Imali smo 27 djece koje su hospitalizirani, a prošle godine u istom periodu sedmero djece tako da je to ustvari bio alarm, naveo je Rok Kralj, dr. med. spec. dječje kirurgije, pročelnik Zavoda za traumatizam dječje dobi Klinike za dječje bolesti Zagreb.
– Najčešće se radi o prijelomima ekstremiteta, kostiju ruku i nogu, prijelom ključne kosti, ali najviše nas zbrinjavaju ozlijede glave, istaknuo je Kralj.
Povećan broj nesreća je posljedica je nepoštivanja zakonskih odredbi koje jasno definiraju tko i kako smije upravljati električnim romobilima.
– Dobna granica za upravljanje romobilima je 14 godina. Definirano je kao osobno prijevozno vozilo bez sjedala. Na njemu se stoji i ima radnu snagu motora do 25 cm3, odnosno ako se radi o elektromotoru onda 0,6 kilovata i koje ne može razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat.
Trebaju se kretati biciklističkim trakama u smjeru kretanja, a ukoliko ne postoje biciklističke staze tada im dopuštamo da se kreću po nogostupu. Nismo ograničili brzinu, ali smo rekli da moraju voditi računa o pješacima, obasnio je Milas.
Nenošenje kacige
Najčešće kršenje zakona, kako kažu je nedostatak kacige tijekom vožnje.
– Kaciga je propisana zakonom, mora se koristiti. Od 2800 prekršaja, 1800 se odnosi na nenošenje kacige. Možda je i problem u kazni koja je preniska s obzirom da je propisna kazna 30 eura koja se može platiti na licu mjesta ili tijekom tri dana u pola cijene, pa to bude 15 eura.
Trebalo bi razmisliti o podizanju kazne kako bi ljudi stekli naviku i stavili je na glavu kako bi se zaštitili od tih neželjenih ozljeda, kazao je Milas.
Sve veći broj nesreća i ozljeda jasno pokazuje koliko su znanje, oprez i poštivanje zakona ključni za sigurnost u prometu, posebno kad su u pitanju djeca.
Kaciga može spasiti život – a pridržavanje pravila zaštititi cijelu budućnost.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
RAST
Na poštanskom tržištu u trećem tromjesečju ostvaren rast prihoda i usluga
Svijet
UDAR NA DŽEP?
EU privremeno uvodi carinu od tri eura na male pakete iz Kine
Zadar
PREGLED DANA
PET VIJESTI DANA Petak u Zadru u znaku Thompsona
Zadar
TRADICIONALNO
Betlehemsko svjetlo stiglo u Zadarsku županiju: ‘Hvala vam što ste donijeli svjetlo’
KK Zadar
ABA liga, 10. kolo
Zadrani za pola koša ostali kratki na gostovanju kod Mege
Nogomet
Županijski hit-trener
Matej Čulina: “Tužno je vidjeti kad ambicije kluba guše djecu u njihovoj kreativnosti”
Zadar
12. i 13. prosinca
Iz Višnjika uputili dvije važne obavijesti uoči Thompsonovih koncerata
Županija
Pustolovni turizam
Zadarska županija traži koncesionara koji će izgraditi zip-line kod Paškog mosta
Zadar
KONCERT
VIŠNJIK SE NAPUNIO! Donosimo fotke iz dvorane
Zadar
VIŠNJIK RASPRODAN