Foto: Arhiva ZL
Električne romobile sve češće viđamo na ulicama naših gradova. Nažalost nesreće s romobilima su u porastu, liječnici upozoravaju kako imamo pravu epidemiju teških ozljeda djece i adolescenata nastalih uslijed pada s romobila, javlja HRT.
Porast nesreća
Električni romobili postali su svakodnevica u prometu, no policija upozorava na porast nesreća, osobito među djecom i maloljetnicima. Mnogi vozači ne znaju gdje smiju voziti, kako moraju biti opremljeni i što im zakon dopušta. Zbog nepoštivanja pravila i neoprezne vožnje sve su češće ozljede.– U šest mjeseci ove godine ukupno je evidentirano 257 osobnih prijevoznih sredstava. Na sreću nije bilo poginulih osoba, imamo 73 teško ozlijeđene osobe i 140 lakše ozlijeđenih osoba.
Iz dana u dan tih nesreća ima sve više. Sve više sredstava na cesti. Pokušavamo maksimalno apelirati da se pridržavaju svih propisa, rekao je Nikola Milas, pomoćnik voditelja Službe prometne policije.
Podaci govore da su većina vozača djeca i maloljetnici, prosječna dob je 14 godina, a najmlađi hospitalizirani pacijent je 8-godišnjak.
– U prvih šest mjeseci ove godine u usporedbi prošle godine imamo četverostruki broj. Imali smo 27 djece koje su hospitalizirani, a prošle godine u istom periodu sedmero djece tako da je to ustvari bio alarm, naveo je Rok Kralj, dr. med. spec. dječje kirurgije, pročelnik Zavoda za traumatizam dječje dobi Klinike za dječje bolesti Zagreb.
– Najčešće se radi o prijelomima ekstremiteta, kostiju ruku i nogu, prijelom ključne kosti, ali najviše nas zbrinjavaju ozlijede glave, istaknuo je Kralj.
Povećan broj nesreća je posljedica je nepoštivanja zakonskih odredbi koje jasno definiraju tko i kako smije upravljati električnim romobilima.
– Dobna granica za upravljanje romobilima je 14 godina. Definirano je kao osobno prijevozno vozilo bez sjedala. Na njemu se stoji i ima radnu snagu motora do 25 cm3, odnosno ako se radi o elektromotoru onda 0,6 kilovata i koje ne može razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat.
Trebaju se kretati biciklističkim trakama u smjeru kretanja, a ukoliko ne postoje biciklističke staze tada im dopuštamo da se kreću po nogostupu. Nismo ograničili brzinu, ali smo rekli da moraju voditi računa o pješacima, obasnio je Milas.
Nenošenje kacige
Najčešće kršenje zakona, kako kažu je nedostatak kacige tijekom vožnje.
– Kaciga je propisana zakonom, mora se koristiti. Od 2800 prekršaja, 1800 se odnosi na nenošenje kacige. Možda je i problem u kazni koja je preniska s obzirom da je propisna kazna 30 eura koja se može platiti na licu mjesta ili tijekom tri dana u pola cijene, pa to bude 15 eura.
Trebalo bi razmisliti o podizanju kazne kako bi ljudi stekli naviku i stavili je na glavu kako bi se zaštitili od tih neželjenih ozljeda, kazao je Milas.
Sve veći broj nesreća i ozljeda jasno pokazuje koliko su znanje, oprez i poštivanje zakona ključni za sigurnost u prometu, posebno kad su u pitanju djeca.
Kaciga može spasiti život – a pridržavanje pravila zaštititi cijelu budućnost.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!