Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

ŠIRENJE PONUDE

Hrvoje Anić o načinima produljenja sezone: 'Cilj je cjelogodišnji turizam, kao i investicije i - održivost'

Autor: Nikolina Lucić

07.03.2025. 15:14
Hrvoje Anić o načinima produljenja sezone: 'Cilj je cjelogodišnji turizam, kao i investicije i - održivost'


Pretvoriti turističku sezonu u turističku godinu itekako je zahtjevan, između ostalog, i gospodarski pothvat. Naime, u nastojanjima da se dalmatinska obala i otoci što više rasterete turističkog prometa u špici ljetnih mjeseci, turistička se struka i industrija godinama svim silama trudi, ulažući u projekte turističke infrastrukture i manifestacije, našu regiju učiniti primamljivim odredištem tijekom cijele godine.


A koliko smo u tome uspjeli, uskoro ćemo vidjeti jer je pred nama tek sada, na pragu proljeća, početak nove turističke godine. Zimski mjeseci, nakon božićnih i novogodišnjih blagdana, i dalje su turistička »crna rupa«, a predstavnici turističkog sektora usmjeravaju se više k sajmovima i predstavljanjima za predstojeću sezonu.


Kongresna destinacija


S direktorom Turističke zajednice Zadarske županije, Hrvojem Anićem stoga smo provjerili kako smo započeli novu kalendarsku godinu, ali i kako vidi tijek predsezone u našoj regiji. Do kraja veljače ostvareno je, saznajemo, 25.111 dolazaka i 84.722 noćenja, što u odnosu na isto razdoblje 2024. godine predstavlja povećanje od skoro jedan posto u dolascima i gotovo četiri posto u noćenjima.




– Domaći su gosti ostvarili 13.861 dolazak i 31.809 noćenja, dok su strani gosti ostvarili 11.250 dolazaka i 52.913 noćenja. Rezultati očekivano pokazuju blagi porast u odnosu na prošlu godinu, što je za ovo razdoblje uobičajeno, započeo je Anić.


No, iako broj noćenja raste, što je svojevrsni indikator kvalitete destinacije jer pokazuje činjenicu kako turisti imaju razloga za dulji ostanak kod nas, broj dolazaka tek se minimalno povećao. Mnoštvu naših tradicionalnih gostiju – Slovenaca, susjeda iz BiH, te Nijemaca, ove su se zime pridružili i oni iz Republike Koreje, a istaknimo još kako je najviše noćenja ostvareno u hotelima – 34.657.


U skladu s tim, nameće se pitanje kako Zadarska županija kotira na tržištu poslovnog i kongresnog turizma, niši koja u nas tek treba doživjeti pravi uzlet. Efekti te će se vrste putovanja osjetiti upravo u mjesecima pred nama.


– Zadarska županija na području poslovnog turizma ima snažan potencijal, pa smo zbog toga i pokrenuli brojne aktivnosti na jačanju tog vida turizma. A kada govorimo o našim inicijativama, istaknimo kako TZ Zadarske županije i u 2025. godini provodi niz aktivnosti s ciljem promocije Zadarske županije kao kongresne destinacije. Već u veljači smo sudjelovali na sajmu »Conventa« u Ljubljani, a uslijedit će nastupi na sajmovima u Zagrebu, Frankfurtu i Barceloni u studenom, najavio je Anić.


FOTO: TZZŽ


Sajmovi i predstavljanja


Svakako se mora istaknuti, dodaje, otvaranje hotela »Hyatt Regency« u travnju, koji će na polju kongresnog turizma biti snažan poticaj i donijeti preokret, a također i otvorenje kongresnog centra u okviru hotela »Pinija«.


– Upravo će se u njihovom »Congress & Event centru Zadar« krajem ožujka održati najveći godišnji susret Udruge hrvatskih putničkih agencija, »Dani UHPA-e«, koji okuplja članove udruge i partnere i to u godini kada je Zadarska županija UHPA-ina preporučena domaća destinacija za 2025. godinu, dodao je.


Siječanj i veljača mjeseci su u kojima se najviše nastupa na turističkim sajmovima. Turistička zajednica Zadarske županije je sukladno programu rada već odradila većinu predviđenih nastupa pa su tako nastupili u siječnju na sajmu MATKA u Helsinkiju, na Vakantiebeursu u Utrechtu, na sajmu Ferienmesse u Beču i CMT-u u Stuttgartu, dok su u veljači odrađeni nastupi na sajmovima Fiets en wandelbeurs u Utrechtu, na sajmu BTM u Bariju te sajmu FREE u Münchenu.


Naša se delegacija upravo vraća sa jednog od najpoznatijih turističkih sajmova u Europi – ITB-a u Berlinu, gdje su se posjetiteljima predstavili zajedno s hotelijerskim kompanijama Ilirija d.d. i Hotel Pinija, Zračnom lukom Zadar te turističkim zajednicama gradova Zadra, Biograda na Moru i Paga te općine Starigrad. Već su prvog dana nastupa na sajmu organizirali »Meet & Taste«, prezentaciju eno-gastro ponude Zadarske županije.


– Ovim je nastupom Zadarska županija potvrdila svoju dobru poziciju na njemačkom turističkom tržištu. Oni traže dobru vrijednost za svoj novac, održivi turizam postaje im sve značajniji pa vjerujemo da će im Zadarska županija sa svojom raznovrsnom ponudom i brojnim očuvanim prirodnim područjima moći i u ovoj godini udovoljiti, rekao je direktor Anić.



Eno-gastro ponuda


Kako bi se još dodatno istaknuli i pobudili interes kod posjetitelja sajma, pored turističke prezentacije, organizirali su i predstavljanje naših eno-gastro mogućnosti što je posebno uveličalo naš nastup i oduševilo publiku. Većina aktivnosti na kojima TZ Zadarske županije intenzivno već godinama radi odnose se upravo na jačanje prometu u pred i posezoni.


– Zapravo, cilj nam je cjelogodišnji turizam jer je takav poticajan za investicije i zapošljavanje, a povoljnije utječe na infrastrukturu te se može okarakterizirati, uz još neke druge uvjete, kao održiv za destinaciju, rezimirao je Anić.


Što se predsezone tiče, Zadarska županija se dugi niz godina brendira kao destinacija sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone.


– Uz aktivni turizam, posebice onaj dostupan u našim brojnim zaštićenim prirodnim područjima te nautički turizam koje godinama promoviramo, najznačajniji iskorak posljednjih godina napravljen na polju razvoja eno-gastro turizma, a posljednjih godina na jačanju poslovnog turizma. Ukratko, aktivni turizam, osobito brojne manifestacije koje se u predsezoni organiziraju, nautički turizam, te eno-gastro potencijali naši su aduti za predstojeću predsezonu, uz svakako poslovni turizam koji se sve snažnije pojavljuje u našoj županiji, zaključio je Anić.


OVOGODIŠNJE BROJKE


Do kraja veljače ostvareno je 25.111 dolazaka i 84.722 noćenja, što u odnosu na isto razdoblje 2024. godine predstavlja povećanje od skoro jedan posto u dolascima i gotovo četiri posto u noćenjima


TEMELJ POSLOVNOG TURIZMA


Otvaranje hotela »Hyatt Regency« u travnju na polju kongresnog turizma bit će snažan poticaj i donijeti preokret, kao i otvorenje kongresnog centra u okviru hotela »Pinija«