Smanjene isporuke pripisuju posustalom gospodarskom rastu u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, ali i slaboj potražnji u matičnoj Njemačkoj. Na kineskom tržištu BMW-ova prodaja potonula je za čak 13,4 posto, a u Njemačkoj za 5,3 posto.


Svijetla točka bio je segment električnih vozila na baterije (BEV), s prodana ukupno 426.594 automobila, za 13,5 posto više nego u 2023. godini. BMW se tako nadovezao na slabije rezultate drugih velikih tvrtki u njemačkom automobilskom sektoru.




Proizvođač luksuznih automobila Mercedes-Benz izvijestio je prošli tjedan da je lani prodao 2,39 milijuna automobila i kombija, za četiri posto manje nego u 2023.


Prodaja osobnih automobila u Kini pala mu je za sedam posto, unatoč oporavku u četvrtom tromjesečju.


Kina je najvažnije tržište za sve vodeće njemačke proizvođače automobila, ali probleme im u posljednje vrijeme zadaje žestoka domaća konkurencija, posebno u sektoru električnih vozila, i trgovinske napetosti, primjećuje agencija Dpa.


Prodaja automobila na baterije u Kini snažno raste, ali ukupna je potražnja ipak slabija zbog posustajanja gospodarstva. Mercedes-Benz lani je prodao za 23 posto manje električnih vozila nego u 2023. godini, a u četvrtom tromjesečju pad je blago produbljen.


I automobilski div Volkswagen (VW) objavio je prošli tjedan izvijestio da je u netom završenoj godini prodao za 1,4 posto manje automobila temeljnog brenda, uz 8,3-postotni pad isporuka u Kinu. Prodaja električnih vozila smanjila se za 2,8 posto.


“Godina 2024. bila je teška u cijelom svijetu, s obzirom na slabo gospodarstvo, političke izazove i jaku konkurenciju, posebno u Kini”, rekao je šef VW-ove prodaje Martin Sander.