Petak, 10. siječnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Glazba fantastičnog Međuzemlja

ZVUKOVI MORDORA: U HNK Zadar održan koncert 'Gospodar prstenova & Hobit'

Autor: Đurđa Baljak

09.01.2025. 20:33
ZVUKOVI MORDORA: U HNK Zadar održan koncert 'Gospodar prstenova & Hobit'

Foto: MISLAV KLANAC



Agencija Lancelot priredila je po prvi put u Hrvatskom narodnom kazalištu Zadar nesvakidašnji koncert posvećen glazbi iz filmskih serijala »Gospodar prstenova & Hobit«. Ali to nije sve, ovaj glazbeni spektakl uključivao je i teme iz najnovijeg animiranog filma »Rat Rohirrima«, čime je dodatno dočarano bogatstvo fantastičnog svijeta inspiriranog djelima slavnog engleskog književnika i filologa Johna Ronalda Reuela Tolkiena, koji je rođen 3. siječnja u Bloemfonteinu (danas Južnoafrička Republika), a umro 2. rujna u engleskom Bournemouthu.


Vilenjaci, hobiti, orci…




J.R.R. Tolkien je poznat po stvaranju fantastičnog Međuzemlja, prilikom čega je neupitno bio nadahnut nordijskim sagama i germanskim epovima. U svojim djelima je izmaštao složeni svijet naseljen vilenjacima, hobitima i orcima, a za svoja fantastična bića je osmislio i posebne jezike na temelju finskog i velškog. Filmska trilogija »Gospodar prstenova«, pod režijskom palicom novozelandskog redatelja Petera Jacksona, adaptirala je njegovo najpoznatije djelo i stekla globalnu popularnost, uz nezaboravnu glazbu kanadskog skladatelja Howarda Shorea. Redatelj Jackson režirao je i trilogiju Hobita, dok glazbu ponovno potpisuje skladatelj Shore. Međutim, animirani film »Rat Rohirrima« iz 2024. godine režirao je Kenji Kamiyama, dok zasluge za glazbu idu Stephenu Gallagheru.


Skladatelj Shore svekupno ima čak četiri nominacija za nagradu Oscar, od kojih je osvojio tri – za najbolju originalnu glazbu za film »Gospodar prstenova: Prstenova družina« (2001.), dok je za film »Gospodar prstenova: Povratak kralja« (2003.) osvojio Oscar za najbolju originalnu glazbu, ali i za originalnu pjesmu. Ima šest nominacija za Zlatni globus, a osvojio je dvije i to za film »Gospodar prstenova: Povratak kralja« (2003.) i »Avijatičar« (2004.), što ga čini drugim skladateljem, nakon Alana Menkena, kojem je to pošlo za rukom. Uz to, dobitnik je tri nagrade Grammy za najbolju glazbu za sve filmove iz serijala »Gospodar prstenova«.


Foto


Koncert 'Gospodar prstenova & Hobit'


avatar

Snimio: Mislav Klanac


09.01.2025. 21:29






























Galerija

Foto: Mislav Klanac


Galop Crnih Jahača




Zadarska publika uživala je u snažnim zvukovima Mordora i zastrašujućim galopima Crnih jahača, uz kontrast lirskih vilenjačkih melodija. Orkestar i Zbor Shire, uz projekcije filmskih scena, dočarali su ovaj jedinstveni epski svijet Međuzemlja, dok je glas Sir Christophera Leeja, poznatog po ulozi Sarumana, dodatno pridonio atmosferičnosti cjelokupnog događaja.


U prvom dijelu koncerta svirali su sljedeće skladbe – »The Prophecy«, »Concerning Hobbits«, »Treason of Isengard«, »Go Now«, »Black Rider«, »I See Fire«, »Flight to The Ford«, »Bridge«, »Lothlorien«, »Breaking of The Fellowship»/»May It Be«, »Galadriel’s Theme« i »Jiggs and Reels«. Nakon kratke pauze, drugi dio je započelo sa skladom »Sauron’s Theme«, »Misty Mountains«, »Galadriels Song«, »White Rider«, »The Edge of Night«, »Minas Morgul«, »The End of All Things«, »Return of The King«, »The Eagles Song«, »Into The West«, »The Last Goodbye« te za kraj »Jigs ‘n’ Reels«.




Gost programa bio je glumac i komediograf Adam Brown koji je u trilogiji Hobita utjelovio lik patuljka Orija. Zadranima je ispričao mnoge dogodovštine tijekom i prije snimanja trilogije, pa je tako između ostalog podijelio i svoj najveći strah – strah od riba, te tako nasmijao publiku.


Osim karizmatičnog Browna, posebne gošće su bile i dvije solistice koje su svojim kristalnim glasovima izvele neke od skladbi koje su bile na repertoaru, poput one »May It Be« ili, pak, »Into The West« koju je napisala Annie Lennox, dok su svi zajedno zaokružili nastup s veselom i dinamičnom poskočicom »Jigs ‘n’ Reels« te digli publiku na noge i oprostili se od njih sa stilom.


Sve u svemu, može se zaključiti kako je ova glazbena večer pokazala kolika je zapravo moć filmske glazbe u vidu kulturnog oplemenjivanja društva, ali i na to da veza između publike i vrhunske umjetnosti nerijetko transcendentira granice samog medija, što upravo i čini suštinu umjetnosti.