
Foto: Luka Jeličić
Hrvatska je u 2024. u većini turističkih destinacija imala razumne cijene hrane i pića, prosječna hotelska potrošnja po noćenju za strana tržišta od 320 dolara bila je manja nego kod glavnih konkurenata, a ističe se i po iskustvima “vrijednih novca”, ocjene su TripAdvisora predstavljene na Danima hrvatskog turizma.
TripAdvisor je najveća turistička internetska platforma za pretraživanje i recenzije putovanja, s ponudom više od 135.000 svjetskih odredišta i više od 463 milijuna korisnika mjesečno, koji u recenzijama uz ostalo pišu i o dobivenoj vrijednosti za novac, pa i u Hrvatskoj. To je bila i glavna tema istraživanja koje su na DHT-u u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) predstavili Lena Arbury i Antony Powell iz TripAdvisora za regiju EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika).
Prema rezultatima istraživanju za razdoblje od siječnja do listopada ove godine, o Hrvatskoj se korisnici platforme u recenzijama većinom izjašnjavaju pozitivno, i s “nekim sentimentom”, upravo zbog iskustava i doživljaja koje steknu tijekom boravka.
U recenzijama za Hrvatsku većina ih ima, rekao je Powell, pozitivnu notu s istaknutim spominjanjem usluge i iskustva, a zanimljivim je istaknuo i što je za Hrvatsku najpopularnija ključna riječ u recenzijama “hrana”, za razliku od od glavnih konkurenata, kod kojih je svih ta glavna riječ “ture”.
Najčešće teme u recenzijama za Hrvatsku su krajolici i baština, preporuke turističkih vodiča, kulinarski užici, srdačno gostoprimstvo u smještaju, a Powell je naglasio i da su ukupno recenzije za Hrvatsku izrazito pozitivne te je i prosječna ocjena destinacija 4,4 od 5, što je isto kao i za Grčku, ali i malo bolje od onih za Italiju i UK (ocjene svakoj 4,3), i za Španjolsku i SAD (4,2).
Iskustva u Hrvatskoj imaju najveću ocjenu, 4,7, u svim kategorijama i veću od konkurenata, što su predstavnici TripAdvisora zaključno komentirali i da je “Hrvatska po vrijednosti jednaka ili premašuje druge destinacije, a iskustvo je sve”.
Powell je naveo podatak da su srpanj i kolovoz najjači mjeseci za dolaske stranih turista u Hrvatsku, dok je prosinac s najmanjim dolaznim prometom, ali i da Hrvatska kao destinacija nije bila u top deset promatranih zemalja, što su UK, Njemačka, Italija, SAD, Austrija, Francuska, Nizozemska, Slovenija, Španjolska i Švedska.
Ipak, u usporedbi s pet glavnih konkurenata, što su prema tom istraživanju Italija, Grčka, SAD, Španjolska i UK, Powell je naglasio da je Hrvatska u 2024. imala veću prosječnu hotelsku potrošnja po noćenju samo od UK, 320 naspram 307 dolara, dok je u odnosu na ostale to bilo manje. U Italiji je ove godine ta potrošnja bila najveća, 376 dolara, Grčkoj 355, SAD-u 351, a u Španjolskoj 336 dolara.
Najviše pretraživane kategorije iskustava i doživljaja u Hrvatskoj bile su aktivnosti na otvorenom, priroda, parkovi i razgledavanje (s više od 60 posto), a slijede ture, obilasci i kultura, dok se najmanje pretraživalo performanse, koncerte i kazališta (svega 0,2 posto).
najnovije
najčitanije
Županija
MEĐUSUSJEDSKA BUKA
Općinski sud usvojio tužbu vlasnika stana u samom centru: Biogradski ugostitelj mora premjestiti prebučne klime
Županija
23. dani cvijeća
Trodnevni sajam u Sv. Filipu i Jakovu »procvjetao« s brojnim sadržajima
Županija
kandidat za župana
I Antonio Vučetić odgovorio na otvoreno pismo Doris Bailo
Zadar
'DOKAŽIMO DJELIMA'
Kandidati HDZ-a za župana i dožupana predstavili program: ‘Županija puna potencijala bit će još poželjnija za život’
Zadar
kandidat za gradonačelnika
Na otvoreno pismo Doris Bailo odgovorio i Ivica Žuvela
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PREVAREN U SRED ZADRA! Prišla su mu dvojica muškaraca, ponudili mu na prodaju…
Zadar
PROZVAO GA
KAKAV FAIL! Radeta išao prozvati Erlića pa se malo osramotio…
Županija
Petrčane
MISTO MOJE (18) Prodaju se tereni, svi su u turizmu, dobro žive, još da su svoja općina…
Zadar
Stranac pitao Zadrane koji su ‘najdalmatinskiji’ izrazi, evo što su mu odgovorili
Zadar
Apsurd birokracije