Foto: OSOBNA ARHIVA/LOVRE PERAIĆ
Kamping industrija posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj proživljava pravi boom. Od glampinga i luksuznih kamping parcela, do mobilnih kućica, koje nude sve pogodnosti luksuznih hotela, kamping industrija se iz pomalo neugledne niše transformirala u luksuzni oblik odmora, koji i dalje zadržava sve pozitivne osobitosti tradicionalnog kampiranja. Ponajprije je to blizina prirodi. A uživanje u prirodi i luksuzu utjelovljuje ovogodišnji najbolji mali kamp Kongresa hrvatskog kampinga Dionis Camping Zaton.
Posebno iskustvo
Tri obitelji udružene željom i voljom investirale su u kamp tradicionalnog dalmatinskog stila u kojem gosti uživaju u jedinstvenom osjećaju mirnoće i opuštenosti u okružju vinograda.
Članica Uprave kampa Josipa Petrović, ispričala nam je priču iza najboljeg domaćeg malog kampa.
– Prije svega bavljenje poslovima ugostiteljstva i turizma dio je obiteljske tradicije. Lokacija na kojoj se nalazimo već dugi niz godina spada u najpoželjnije kamping destinacije te je upravo ona najbrže rastuća turistička niša u posljednjih nekoliko godina. Ta kombinacija činila je savršen spoj prilike i izazova koji smo čekali. Intimna atmosfera našeg kampa nudi mir i opuštenost, ali i iskustvo običaja i kuhinje našeg podneblja, to je ono po čemu se izdvajamo od konkurencije. Težimo pružanju usluge koja će se temeljiti na osobnom pristupu prema svakom gostu. Ono što ostaje u sjećanju ljudi je iskustvo susreta – iskrene priče s ljudima i vlasnicima, istaknula je Petrović te dodala kako je, naravno, vrhunsko vino koje proizvode od grožđa iz vlastitog vinograda svakako jedno od iskustva koje izuzetno cijene njihovi gosti. Upoznavaju se s cijelim procesom uzgoja, berbe, prerade i čuvanja vina.
– Svemu smo pristupali kroz aspekt kvalitete i održivog razvoja, a to je na kraju prepoznalo i Hrvatsko udruženje kampera, na čemu smo izuzetno zahvalni, dodala je, a kampovi su sve atraktivniji zbog prirodnog ambijenta i sve raširenijeg trenda »bijega u prirodu«. Kada gosti visoke platežne moći žele otići na odmor, sve više biraju boravak na otvorenom izvan zatvorenih kompleksa.
– Dobrobiti lokaliteta našeg kampa omogućile su nam i uzgoj kvalitetne vinove loze, a time i vrhunskog vina. Inspirirali su nas na otvaranje ovog tipa turističke ponude kako bi gosti mogli uživati u jedinstvenoj prirodi upotpunjenoj suhozidima koji okružuju cijeli prostor kampa, naglasila je Petrović i dodala kako u budućnosti imaju planove za još veće inkorporiranje vinograda u cijelu priču.
Na početku priče
Parcela u šumi. Godinama je to bio glavni sinonim kampinga. No, danas je to glamping – odmor u luksuznim šatorima i mobilnim kućicama koji zahtjevnim kamperima pruža boravak u prirodi uz sav luksuz hotela najviše kategorije. »Dionis Camping« otvoren je tek prije dvije sezone, a svojim je inovativnim pristupom kampiranju već zaslužio laskavu titulu najboljeg domaćeg malog kampa.
– Tradicionalni način kampiranja u pokretnim kamperima i šatorima više nije nositelj kamping ponude. Sve je više novih vrsta smještajnih jedinica koje se nude u kamping sektoru. Mi također nudimo širok izbor smještajnih mogućnosti. Uz autokamp parcele za kampiranje nudimo mobilne kućice različitih kategorije i glamping kućice. Svakako smatram da je ulaganje u nove vrste smještaja budućnost ove industrije, ali i našeg kampa. Uvijek težimo pratiti zahtjeve naših gostiju. Komunikacija s njima i njihov feedback su nam jako bitni. Također tu je i izazov održivosti, zelene tranzicije, ekološkog pristupa i »zero waste« principi koje kamp klijentela prati i podržava, rezimirala je Petrović poručivši kako u svom radu koriste održive izvore energije, uređaje visokog energetskog razreda, a surađuju i s lokalnim dobavljačima.
Godina izazova
– S obzirom na to da je sezona 2023. godine bila prva sezona poslovanja našeg kampa, bili smo okruženi raznim izazovima, ali nam je poslužila da utvrdimo i posložimo poslovanje. Počeci su uvijek teški, kao i prevladavanje brojnih administrativnih, tržišnih i konkurentnih izazova. Okolnosti s kojima smo se suočili tijekom ove sezone su dva velika događaja u Europi – Olimpijske igre u Parizu i Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj. No, bez obzira na okolnosti zadovoljni smo poslovanjem te očekujemo da ćemo se s godinama sve više razvijati, kazala je Petrović i dodala kako je odmor u kampovima sve traženiji, ali su i gosti sve zahtjevniji. Naravno da su kvaliteta smještaja i ponuda popratnih usluga bitne stavke, ali nisu ključni elementi pri odabiru smještajnog objekta. Kamping turizam je u uzlaznoj putanji jer su se nakon COVID krize promijenile paradigme i shvaćena je važnost boravaka gosta u prirodi.
Kampiranje je danas više širi pojam za ležerni odmor nego isključivo puki boravak u prirodi. Gost koji bira odmor u kampovima jednako je zahtjevan kao i svaki drugi komercijalni turistički posjetitelj.
Budućnost kampiranja
– Gosti svakako traže raznoliku ponudu, dodatne sadržaje i aktivnosti kako bi ispunili svoj odmor. Treba naglasiti i važnost kampova za širu lokalnu zajednicu jer kamp gost izlazi van resorta, koristi maksimalno lokalne atrakcije i usluge i vraća se! Kamping industrija sve se više razvija, a razvoj uvijek ide u smjeru luksuza. Smještajne jedinice nerijetko nude privatni bazen, hidromasažne kade, wellness ili spa centre, ali i ostale luksuzne sadržaje. Što se tiče luksuza, danas se smještaj u kampu ne razlikuje previše od hotelskog smještaja, a nudi i neke dodatne pogodnosti. Turisti cijene ovakvu ponudu, koja kvalitetu prati i cijenom. Konkurencija je sve veća i Hrvatska prati najviše standarde i trendove u svijetu. Ovakva zdrava konkurencija nas svakako motivira da se razvijamo sve više u tom smjeru i dajemo najbolje od sebe, zaključila je Petrović rekavši kako Dionis Camping Zaton u budućnosti vide kao jedan od vodećih malih kampova u Hrvatskoj.
– Naravno, planiramo širiti ponudu usluga prema zahtjevima tržišta, ali i još više inkorporirati naš vinograd u koncept kampa, te raditi na aktivnom odmoru naših gostiju. Bitan dio je i cijela priča o održivosti. Planiramo ne samo ići u pravcu najviših standarda, nego i pokazati važnosti brige o pojedincu jer svaka mala stvar čini razliku. Upravo takvim poslovanjem postavili bismo se ispred konkurencije te bili ukorak s globalnim trendom povezivanja čovjeka i prirode, pri čemu bi potrebe gosta zadovoljili na personalizirani način, naglasila je Petrović.
najnovije
najčitanije
Nogomet
NJEMAČKI KLUB
Bayer u problemima s ozljedama, Alonso: Možda i ja zaigram
Nogomet
azijska liga prvaka
Pobjeda Al Nassra, dva gola Ronalda, Brozović nastupio
Svijet
AMERIČKI PREDSJEDNIK
Uoči odlaska iz Bijele kuće, Biden posljednji put pomilovao purice
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima
Kamere i kazne s ciljem zaštite prirode u Vrsima
Zadar
glazbena diva