Foto: Luka Jeličić
Turizam kao naša najvažnija gospodarska grana zahtjeva konstantna ulaganja u kvalitetu proizvoda, ali i sustave koji cijeli sektor drže na nogama. Hotelijerstvo u toj jednadžbi ima veliku ulogu, a upravo je to sektor najmanje zahvaćen modernim tehnološkim rješenjima, što zadarska tvrtka Rentlio već cijelo desetljeće mijenja nabolje. Nakon prva dva iznimno uspješna izdanja, jedini hotel – tech networking event u Hrvatskoj, Rentlio Rediscover okupio je preko 300 stručnjaka u tehnološkoj i hotelijerskoj industriji. Prva dva izdanja okupila su preko 500 hotelijera, tehnoloških partnera i lidera iz svijeta hospitality industrije, a organizatori za ovu godinu najavljuju do sad programom najbogatije izdanje.
Deset godina Rentlija
Još jedno izdanje Rentlio Rediscover, s do sada najbogatijim programom nastavilo je tako propitkivati trenutačno stanje hotelske industrije u Hrvatskoj i regiji i stavljati modernu cloud tehnologiju u središte svakodnevnog hotelskog poslovanja. Ovo, sve popularnije druženje, organizirano u godini kada Rentlio puni 10 godina, još je jednom ukazalo na važnost prilagođavanja turizma modernim tehnologijama, koje, kako nam je kazao osnivač Rentlija, Zadranin Marko Mišulić, ne otkida od tradicionalne slike jadranskog turizma, već se, naprotiv, prilagođava željama i potrebama digitalnog turista. Najveći fokus ove godine stavljen je na efikasno upravljanje prodajnim hotelskim procesima, direktnu prodaju te strategije i pristupe koji pomažu u ostvarivanju viših prihoda.
Svoja predavanja održali su i Elena Klouda, direktorica za mediteranska tržišta iz kompanije The Hotels Network, Fausto Vieira da Silva, SC menadžer za Europu i Brazil iz kompanije Pricelabs te Krešimir Drvar, digital i growth marketing manager iz kompanije Lauris koja je partner Googlea i HubSpota.
– Danas puno više vjerujemo u svoju viziju nego lani jer želimo biti vodeća tech hospitality tvrtka u regiji. Prošle smo godine Rediscover završili s 251 sudionikom, a ove skočili na 332 prijavljenih. Šaljemo ciljane poruke onima koji žele modernim tehnologijama unaprijediti svoje poslovanje. Ovo radimo bez financijske računice, imajući u cilju da je zabava jednako važna kao i razmjena informacija. Sve se to događa na desetu godišnjicu Rentlija, kazao je Mišulić.
Centar modernih tehnologija
– Ponosni smo kad se sjetimo da je jedna mala kompanija iz Hrvatske nakon desetljeća rada na ovoj konferenciji uspjela okupiti vodeće stručnjake u hotelskoj tehnološkoj industriji, započeo je Mišulić, prisjetivši se dalekih početaka Rentlija iz 2013. godine, kada se počeo igrati idejom osmišljavanja softvera koji pomaže privatnim iznajmljivačima.
– Proganjala me ideja da realiziram ovu platformu. Naš je tehnički direktor, koji cijelu arhitekturu tvrtke drži u svojim rukama, prihvatio, nakon prvotnog odbijanja, uhvatiti se u koštac s mojim snom o Rentliju. U tri smo se mjeseca nadali dobiti brojne certifikate i odobrenja da bi do ljeta 2014. godine pokrenuli Rentlio. No, priča se razvijala puno sporije nego što smo se prvotno nadali i u rujnu 2014. godine osnovali smo Ascendo, današnji Rentlio. Od 2016. godine do danas nosimo ovo ime, a tek smo u prosincu 2015. godine izašli s prvom verzijom Rentlija. Sve do 2022. godine radili smo učeći na vlastitim greškama, organski razvijajući softver i tvrtku. Tada smo shvatili da ga trebamo diverzificirati prateći potrebe hospitality sektora. Naivno smo mislili kako će Rentlio odmah eksplodirati. No, naišli smo na dosta situacija kojima se nismo nadali, jer isti softver nismo mogli ponuditi trima segmentima hotelijerstva. Zato danas i imamo Rentlio Plus i Rentlio Pro, objasnio je Mišulić. Turizam nadilazi tradicionalne granice, a tehnologija je neophodna za postizanje savršenog iskustva digitalnih gostiju.
Digitalizacija hotelskog poslovanja
Odnosi s gostima i usluge su personalizirane, a ulaganja u strategije koje potiču direktne rezervacije ključne su za stabilno poslovanje.
– Softveri za turizam jedni su od najvažnijih potki modernog poslovanja, bilo da se radi o property kompanijama, velikim hotelskim kućama ili pak privatnim iznajmljivačima. Primarni nam je cilj zato tehnologiju staviti u fokus profesionalaca u turizmu, što i postižemo ovim našim “kućnim” programom, okupljajući na jednom mjestu naše tehnološke i turističke partnere, potencijalne nove suradnike i sve uključene u turistički sektor. Tako i našu tvrtku, ali i Zadar želimo pozicionirati kao istinski centar modernih tehnologija, dodao je Mišulić.
U deset su godina okupili veliki broj korisnika iz sektora turizma i u Rentliju se s pravom smatraju liderima u pružanju tehnoloških rješenja i softvera koji pružaju automatizaciju i olakšavaju posao profesionalcima u turizmu. Zadnje su dvije godine zato intenzivno radili na vlastitim ponudama, njezinoj specifikaciji i prilagođavanju tima najvećim segmentima njihove klijentele.
– To su hotelijeri zbog kojih i radimo Rediscover, jer to je jedna od globalno najmanje digitaliziranih industrija, što na prvu može zvučati nevjerojatno, s obzirom na gospodarske efekte turizma i sve brzo mijenjajuće trendove koji se uz njega vezuju, rezimirao je Mišulić.
Tehnologija – prijatelj turizma
U mnogo aspekata hotelsko poslovanja, naročito ono pozadinsko nije usuglašeno s modernim tehnološkim trendovima, stilovima života i interesima modernog turista. Hotelijeri se globalno gledano, susreću s nekoliko velikih izazova. Ponajprije je to, ističe Mišulić, pitanje nedostatka kvalitetne radne snage, što se naročito intenziviralo tijekom pandemije, kada se veliki dio kvalificiranih radnika, zbog svih problema, odlučio prekvalificirati i napustiti hospitality industriju.
– Jedan od načina kako doskočiti tom problemu leži upravo u digitalizaciji i automatizaciji procesa koji su do sada isključivo ovisili o manualnim aktivnostima pojedinaca. Gosti koji danas putuju tehnologiju koriste u velikom postotku – od planiranja putovanja, rezervacije smještaja, leta i raznih ulaznica. Ako postoji hotel koji ruža uslugu smještaja koja nije uparena s očekivanjem gosta po pitanju tehnoloških rješenja događa se disparitet, gdje hoteli koji ne ulažu dovoljno u tehnologiju gube korak s potrebama tržišta, zaključio je Mišulić, dodavši kako im je cilj ukazati da se tehnologija ne smije tretirati kao neprijatelj turizma.
– Ona neće utjecati na gubitak prisnog kontakta gosta i domaćina, već pozornost miče s repetitivnih radnji koje nemaju dodanu vrijednost za gosta i hotelijera. Tehnologija zapravo omogućava da se međuljudska interakcija fokusira na ono što je bitno, jer nitko ne može zamijeniti toplu riječ ili osmijeh, poručio je Mišulić.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja