ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

poseban oblik turizma

NEISKORIŠTEN POTENCIJAL Dentalni turizam u Zadru još uvijek nije jasna niša

Autor: Nikolina Lucić

30.10.2024. 13:08
NEISKORIŠTEN POTENCIJAL Dentalni turizam u Zadru još uvijek nije jasna niša

Foto: ARHIVA ZL



Dentalni turizam poseban je oblik zdravstvenog turizma i jedan je od najbrže rastućih u svijetu. Zagrebačka županija privlačna je destinacija s kvalitetnom ponudom i raznolikim sadržajima koji privlače ne samo domaće, već i strane turiste. Kao dio zdravstvenog turizma, koji, osim putovanja radi zdravstvenih pregleda i usluga, podrazumijeva i wellness, tretmane ljepote i oporavka, kao i putovanja IZvan destinacije i istraživanje okolice.


Statistike i relevantni podaci potvrđuju da je upravo dentalni turizam posljednjih godina u velikoj ekspanziji. Riječ je o djelatnosti koja se jako brzo razvija u mnogim dijelovima svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Komparativna prednost Hrvatske, pa time i Zadarske županije, proizlazi iz činjenice kako su kod nas zdravstvene usluge povoljnije nego u mnogim drugim zemljama članicama Europske unije. Ako detektiramo prave niše i načine kako privući pacijente, zdravstveni turizam zaista se može iskoristiti u njegovom punom kapacitetu.


Nije prepoznat


No, Zadar još uvijek nije prepoznat kao destinacija dentalnog turizma, prvenstveno zato što, osim samih pregleda i zahvata, dentalni turizam podrazumijeva i osiguranje smještaja za pacijente, transfer do destinacije, a često i popratni turistički program, kako bi se klijenta što dulje zadržalo u destinaciji.




Kako nam je kazala direktorica Turističke zajednice Iva Bencun, kao TZ još ne vode evidenciju o pružateljima usluga dentalnog turizma.


– Visoki nivo kvalitete stomatoloških usluga i povoljnije cijene u odnosu na zemlje zapadne Europe savršen je potencijal za daljnji rast ove turističke niše, koja spojena s tradicionalnim turističkim adutima ima sve preduvjete za napredak u našoj regiji. Uputno je naglasak stoga u budućnosti više stavljati na zdravstveni turizam općenito, pa tako i dentalni, poručila je Bencun.


Glavni čimbenici koji dovode do popularnosti dentalnog turizma su prije svega veliki zdravstveni troškovi u razvijenijim zemljama. Većina stomatoloških turista putuje na liječenje kada je ukupni trošak stomatološke zaštite, prehrane, smještaja i ostalih troškova, manji od cijene lokalne skrbi. U stomatologiji zahvati i tretmani su često skupi i mnogima nepristupačni.


Iako zagrebačka regija i Istra prednjače po razvijenosti domaćeg dentalnog turizma i u Zadru su preduvjeti za njegovu popularizaciju jako dobri, no još uvijek nije prepoznat kao cjeloviti turistički proizvod. Potvrdio nam je to i poznati zadarski turistički agent i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain, naglasivši kako još uvijek nije doznao za postojanje agencija koje su specijalizirane za ponudu paketa dentalnog turizma, pa čak niti povremenih paketa namijenjenih takvoj vrsti putnika u našoj regiji.


6 % zdravstvenih turista


– Na mnogim se turističkim proizvodima danas može profitirati, ali u Zadru dentalni turizam još uvijek nije jasna niša, poručio je Fain.


Za mišljenje smo upitali i sveučilišnu profesoricu s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Boženu Krce – Miočić, koja nam je kazala kako tek jedan posto svih turista u našu regiju dolazi isključivo zbog zdravstvenih učinaka, a ako se gledaju svi motivi dolaska u ovoj godini ta brojka iznosi šest posto. Na području Zadarske županije usluge za zdravstvene turiste nude wellness centri brojnih hotela diljem regije, a osim u privatnom, zdravstveni turizam provodi se i u javnom sektoru, kroz programe i usluge ordinacija, klinika i poliklinika, specijalnih bolnica te lječilišta i toplica.


– U tih je šest posto sadržano sve što spada u zdravstveni turizam – od ljekovitih učinaka mora do dentalnog turizma, dodala je Krce – Miočić. Gosti koji dođu zbog zdravstvenih razloga troše više od prosjeka, tako da je dnevna potrošnja wellness gosta veća od 150 eura, gosti za medicinske usluge dnevno troše više od 300 eura, dok je prosječna dnevna potrošnja komercijalnih turista u primorskim destinacijama oko 100 eura, a u Zadarskoj u prosjeku i manje.