ponedjeljak, 28. listopada 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

SVJETSKI ISKORAK

Solana Nin na sajmu SIAL u Parizu: 'Želimo naše proizvode vidjeti i u trgovinama drugih zemalja'

Autor: Goran Šimunov

26.10.2024. 12:09
Solana Nin na sajmu SIAL u Parizu: 'Želimo naše proizvode vidjeti i u trgovinama drugih zemalja'

Foto: SOLANA NIN



Iako je među najmanjim hrvatskim solanama, Solana Nin sve uspješnije iskoračuje i na svjetsko tržište. Ova mala tvrtka bila je među samo deset hrvatskih izlagača koji su se predstavili na jubilarnom 60. izdanju sajma SIAL u Parizu, jednom od najvećih međunarodnih sajmova prehrane, na kojem je od 19. do 23. listopada sudjelovalo više od 7.500 izlagača iz 130 zemalja, a posjetilo ga je više od 250 tisuća posjetitelja.


Hrvatska gospodarska komora je po osmi put organizirala zajednički nastup hrvatskih tvrtki na SIAL-u, sajmu koji je tijekom godina postao svjetski standard za igrače u prehrambenom, maloprodajnom i ugostiteljskom sektoru. To je globalni izlog koji okuplja ključne proizvođače i kupce s fokusom na glavne svjetske izazove.


Veliki troškovi


– Prvi put smo sudjelovali na jednom od najvećih europskih sajmova prehrane, SIAL u Parizu, predstavili smo našu firmu, izložili smo našu ekološku sol za koju imamo ekološki certifikat. To je sajam za Horecu, za trgovačke lance… Jedan od naših ciljeva je da počnemo više izvoziti, od čega trenutačno ostvarujemo deset posto ukupnog prihoda. U Pariz smo krenuli kako bismo predstavili našu malu tvrtku koja je među jedine tri u Europi koja ima ekološki certifikat za proizvode od soli, kaže nam direktorica marketinga Solane Nin Sanja Stamenić Oštrić, dodajući kako na sajmovima izlagači nikada ne znaju kakav će biti rezultat.




– Troškovi takvih sajmova su dosta veliki, osobito za male firme kao što je naša. No, ako ne izađeš na sajam i ne pokažeš se, ne možeš ništa ni očekivati. Imali smo na sajmu jako puno upita, puno interesa, primjerice iz Japana, Kine… No, oni koji su se interesirali za naše proizvode većinom dolaze iz europskih zemalja, Bugarske, Austrije… Vidjet ćemo kakav će biti rezultat tog zanimanja za naše proizvode i razgovora s potencijalnim partnerima koje smo obavili. Imali smo s nekoliko kupaca i B2B sastanke, otkriva Stamenić Oštrić. B2B sastanci su vrsta transakcije koja se odvija između dvije tvrtke, kao što su proizvođač i veletrgovac ili veletrgovac i trgovac na malo.


Povećati prodaju


– U Solani Nin bismo bili zadovoljni da otvorimo barem jedno novo tržište. Različiti kupci naših proizvoda imaju različite interese za naše pojedine proizvode, svako tržište ima svoje zahtjeve. Inače, najviše izvozimo cvijet soli i ekološku sol. Trenutačno izvozimo u Njemačku, Japan, Veliku Britaniju, Sloveniju i BiH. Prodajemo rasutu sol i onu u pakiranju, ističe direktorica marketinga ove tvrtke, dodajući kako bi im moguće potpisivanje ugovora s potencijalnim partnerima sa sajma povećalo prodaju.


– U Hrvatskoj smo prisutni u svim trgovačkim lancima. Od hrvatskog tržišta, koje je jako ograničeno, ne može se očekivati neki veći rast prodaje. Bilo bi lijepo kad bi se neki od naših proizvoda vidjeli i na policama drugih zemalja. To nije lako ostvariti, budući da je na sajmu SIAL bilo više od 30 tvrtki, izlagača koji se bave samo solju. Nije jednostavan posao dogovoriti neki ugovor, no ako to ne probaš izlažući na sajmu, nećeš ni uspjeti, poručuje Stamenić Oštrić koja je rekla kako im je nastup na SIAL-u bio već treći inozemni sajam prehrane na kojem izlažu.