Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

3 C°

RASTEREĆENJE GRADSKE SLUŽBE

NOVA ODLUKA Tvrtka Obala i lučice preuzima jedan dio poslova Komunalnog redarstva

Autor: Goran Šimunov

23.10.2024. 08:45
NOVA ODLUKA Tvrtka Obala i lučice preuzima jedan dio poslova Komunalnog redarstva

Foto: ARHIVA ZL



Grad Zadar namjerava dio poslova svoje službe Komunalnog redarstva dodijeliti gradskoj tvrtki Obala i lučice. Ovakav Nacrt prijedloga Izmjena i dopuna Odluke o komunalnim djelatnostima izradio je gradski Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, a gradonačelnik Branko Dukić uputio ga je u savjetovanje s javnošću, a po njegovu završetku gradski vijećnici će donijeti odluku.


Pojašnjavajući razloge zbog čega su se odlučili promijeniti i dopuniti Odluku o komunalnim djelatnostima Robertino Dujela, dipl. ing. elektrotehnike, pročelnik UO-a za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, podsjetio je kako se dosad podrška komunalnim redarima tražila putem javne nabave.


Dodatni iskorak


– Iako smo izuzetno zadovoljni uslugama tvrtke Sjaj čiji zaposlenici su unatrag nekoliko godina angažirani na poslovima podrške Komunalnom redarstvu pri uklanjanju protupravno postavljenih predmeta, grafita i otpada s javnih površina, nalazimo prostor za dodatni iskorak. Na savjetovanju je odluka kojom bi takve poslove povjerili gradskoj tvrtki Obala i lučice, angažman čijih zaposlenika bi nam omogućio dodatne svakodnevne i trenutačne reakcije na nalog Komunalnog redarstva za uklanjanjem neprihvatljivog u prostoru. Tvrtka Obala i lučice već ima oformljenu tehničku službu koja im služi kada provode sanacije pojedinih parkirališta i druge tehničke stvari koje moraju obavljati u okviru svoje djelatnosti, ističe pročelnik Dujela.




U obrazloženju Nacrta prijedloga ove odluke navodi se kako bi se tvrtka Obala i lučice angažirala za izvođenje manjih građevinskih radova i uklanjanje protupravno postavljenih predmeta i roba za potrebe Komunalnog redarstva i kontinuiranog izvršavanja naloga službenika komunalnog redarstva prilikom poduzimanja mjera za održavanje komunalnog reda i reda na pomorskom dobru, te za uklanjanje protupravno izgrađenih jednostavnih građevina s pomorskog dobra, kao i predmeta i roba s pomorskog dobra.


Dujela napominje kako samo promptna reakcija komunalnih službi zadovoljava građane.


– Stoga se nadamo kako će i gradski vijećnici podržati Prijedlog odluke na jednoj od sjednica do konca tekuće godine, kada i istječe ugovor s tvrtkom Sjaj. U suprotnom spremni smo ponoviti proceduru javne nabave odabira izvođača i za naredno razdoblje, najavljuje pročelnik.


U proceduri Hrvatskog sabora su trenutačno i dopune Zakona o građevinskoj inspekciji kojima će se i komunalna redarstva pri gradovima i općinama ovlastiti u obavljanju poslova građevinske inspekcije. U obrazloženju dopuna ovog zakona navodi se kako se donose imajući u vidu problem svih gradova i općina koji se odnosi na bespravnu gradnju, odnosno građenje bez potrebnih dozvola te relativno nedovoljan broj građevinskih inspektora. Ovim zakonom želi se pridonijeti efikasnijem postupanju protiv nezakonitih graditelja tako da se komunalnim redarima proširi ovlast djelovanja po pitanju sprječavanja bespravnog građenja.


Prijave građana


– Bez obzira na to što je gradskim tehničkim proračunom privremeno bilo onemogućeno planirano formiranje ljudskih resursa Komunalnog redarstva, najavu novih obveza s 19. sjednice Vlade RH dočekat ćemo spremni. Komunalno redarstvo već i dosad je zaprimalo prijave građana u vezi problema u gradnji te ih komunalni redari obrađuju, a sada će postupanje završiti u konačnici kod njih, a ne kod građevinske inspekcije. Zakon o upravljanju i održavanju zgrada propisao je brojne ovlasti komunalnom redaru vezano uz upravljanje, tako da ove situacije više neće biti isključivo problem stanara uz smjer rješavanja putem sudskih procedura. Do sada je suvlasnicima zgrade bilo zahtjevno pokretati sudske postupke, a očekivanja od Komunalnog redarstva su bila uz uobičajenu medijaciju i u dijelu konkretnih rješavanja pristiglih prijava. Komunalni redari će tako nadzirati hitne popravke, otvaranja računa za pričuvu, donošenje kućnog reda i programa održavanja, onemogućavanje radova u svom posebnom dijelu, natkrivanje lođa, balkona…, napominje Dujela koji se osvrnuo i na Izmjene i dopune Zakona o građevinskoj inspekciji koje će dati ovlast komunalnim redarima da obustave radove koji se izvode bez građevinske dozvole i glavnog projekta te postavljenih službenih znakova na gradilište.


– Kazne su jako velike, tako da će se postupci pokretati optužnim prijedlogom, a ne prekršajnim kao do sada, nakon čega će Grad u procesu biti pozivan kao ovlašteni tužitelj, ne kao sada kad su komunalni redari bili pozivani na sud isključivo u svojstvu svjedoka. Zbog proširenja ovlasti komunalnih redara na novo područje djelovanja zasigurno će biti potrebna njihova dodatna izobrazba, educiranje, naglašava pročelnik dodajući kako je izvjesno da je pred njima izazovno razdoblje, no možebitne nove proračunske okolnosti, poručuje, ne smiju i neće ih zaustaviti u ispunjenju postavljenih ciljeva.