Petak, 4. listopada 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

PRVE TRI

Magistre digitalnog komuniciranja otišle s faksa - na posao: 'Tržište je prepoznalo stručnjake...'

Autor: Đurđa Baljak

04.10.2024. 15:30
Magistre digitalnog komuniciranja otišle  s faksa - na posao: 'Tržište je prepoznalo stručnjake...'

Foto: OSOBNA ARHIVA/Ljiljana Zekanović-Korona, Gabrijela Vidić, Anamaria Pojatina i Tomislav Klarin



Na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru diplomirale su prve magistre digitalnog komuniciranja – Anamaria Pojatina, Agata Zrilić i Dora Smrndić. Mentorica prvih dviju bila je profesorica doc. dr. sc. Gabrijela Vidić, dok je pročelnica prof. dr. sc. Ljiljana Zekanović-Korona bila mentorica Dori Smrndić.


Crowdfunding kampanja




Anamaria Pojatina je kroz svoj diplomski rad istraživala temu »Analiza crowdfunding kampanja u Republici Hrvatskoj«. Riječ je o metodi prikupljanja sredstava od šire javnosti putem online platforme koja postaje sve privlačnija za organizacije, startupe i pojedince, kako navodi mentorica Vidić. Međutim, iako su u Hrvatskoj ostvarene uspješne kampanje, šira javnost i potencijalni korisnici još uvijek nisu dovoljno upoznati s ovim pojmom. Također, nedostaje znanstveno-stručne literature o crowdfunding kampanjama u Republici Hrvatskoj.


– Kolegica Pojatina provela je intervjue s predstavnicima različitih industrija kako bi istražila čimbenike i strategije koje doprinose uspješnosti crowdfunding kampanja, kao i izazove i prepreke s kojima se susreću tijekom njihove provedbe. Rezultati su pokazali da ispitanici ističu crowdfunding kao bržu i jednostavniju metodu financiranja u usporedbi s tradicionalnim metodama. Pored prikupljanja financijskih sredstava i stjecanja novih klijenata ili obožavatelja, ispitanici ističu i važnost vidljivosti. Zaključno je kolegica pružila smjernice za buduće crowdfunding kampanje, poput toga da je potrebno provesti kvalitetnu pripremu prije sam kampanje, s obzirom na to da su takve kampanje vremenski ograničene, pojašnjava Vidić, dodajući kako se odabir crowdfunding modela može temeljiti na nagradama, donacijama, zajmu ili vlasničkim udjelima.


Profesorica Vidić mentorirala je i Agatu Zrilić čija je tema bila »Fitness influenceri i njihov utjecaj na ponašanje potrošača: primjer Hrvatska«, a u kojoj je istražila kako fitness influenceri putem društvenih medija oblikuju ponašanje potrošača, odnosno kako je to povezano s njihovim odlukama o kupnji proizvoda ili usluga vezanih uz fitness.


Agata Zrilić


Influencer marketing




– Rezultati online anketnog istraživanja koje je provela kolegica Zrilić pokazali su da pratitelji najviše pridaju pažnju kvaliteti sadržaja, autentičnosti i stručnosti influencera, dok im je njihov broj pratitelja manje važan. Ispitanici, odnosno potrošači, svoje odluke o kupnji donose na temelju preporuka, osobito kada su povezane s popustima i promotivnim kodovima. Iako influenceri imaju značajan utjecaj, rezultati ukazuju na to da vrsta sadržaja koji objavljuju nije povezana s percepcijom kvalitete fitness proizvoda. Iz takvih saznanja mogu se izvući korisne smjernice za marketinške aktivnosti u fitness industriji, kako za influencere, tako i za organizacije i marke povezane s ovim područjem, govori mentorica Vidić, navodeći kako je influencer marketing u posljednjih godinama postao ključan alat suvremenih marketinških strategija, osobito u fitness industriji, gdje su influenceri postali važni akteri u oblikovanju potrošačkih navika i preferencija.


– S obzirom na sve veću prisutnost influencera u digitalnom okruženju, razumijevanje njihovog utjecaja postaje ključno za organizacije i marke koje žele prilagoditi svoje marketinške strategije suvremenim trendovima i učinkovito komunicirati s potrošačima, istaknula je.


Dora Smrndić


Etiketa obiteljske vinarije




Pročelnica Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, profesorica Ljiljana Zekanović-Korona, bila je mentorica Dori Smrndić, koja se kroz svoj diplomski rad usredotočila na istraživanje tržišta s ciljem izrade nove etikete za obiteljsku vinariju.


– Kolegica Dora Smrndić je putem empirijskog istraživanja dobila povratne informacije o tome kakve etikete potiču kupce na kupnju i koji detalji privlače njihovu pažnju. Nakon provedenog istraživanja primijenila je stečena znanja i nove tehnologije za izradu nove etikete obiteljske vinarije Smrndić, kazala je Zekanović-Korona, te dodala kako studenti na ovom studiju, osim općeg znanja o komunikacijama, stječu i znanja o vizualnim komunikacijama kroz upotrebu novih tehnologija, koja su, kako ističe, od izuzetne važnosti u današnjem dobu digitalizacije.


– Pri komunikaciji s potencijalnim klijentima i u marketinškim kampanjama, vizualne komunikacije i vizualni identitet imaju osobit značaj. Komunikacijski i marketinški stručnjaci putem vizualnih komunikacija prenose određene poruke, apostrofirala je Zekanović-Korona.


Govoreći o globalnim trendovima i potrebama tržišta, profesorica Gabrijela Vidić navodi kako na Odjelu kontinuirano prilagođavaju studijske programa prema potrebama tržišta rada.


– Naši studenti rade u manjim skupinama što omogućava kvalitetniji i interaktivniji pristup nastavi. Kroz suradnju s različitim organizacijama koje posjeduju specifične ekspertize prenose se najnovija znanja i vještine. Bilo da je riječ o predavanjima, radionicama, terenskim posjetima bilo obaveznoj stručnoj praksi, studenti imaju priliku primijeniti teoriju u praksi i izbrusiti svoje vještine prema potrebama poslodavaca, kako bi odmah po završetku studija bili konkurentni i spremni za zaposlenje, kaže Vidić.


Pročelnica Zekanović-Korona nadovezala se istaknuvši kako studenti odmah nakon završetka ovog studija imaju veliku mogućnost zapošljavanja.


– Danas je svakoj tvrtki potreban stručnjak za komunikaciju na digitalnim medijima. Na studiju studenti stječu teorijska znanja o suvremenim oblicima komuniciranja, digitalnom marketingu i informacijskim komunikacijskim tehnologijama, a ta znanja na kraju mogu primijeniti kroz stručnu praksu. Tržište rada prepoznalo je ove mlade stručnjake, pa naši studenti već rade tijekom studija, a dosadašnje diplomantice dobile su ponude za posao u tvrtkama gdje su obavljale praksu. Možemo reći da za njih vrijedi izreka »s faksa na posao!«, zaključila je ponosno pročelnica Zekanović-Korona.