Foto: LUKA JELIČIĆ
Manje turističke gužve u posezonskom rujnu pravo je vrijeme za rezime turističke špice. Svoje nam je viđenje ovog ljeta iznio direktor Turističke zajednice općine Preko Ivan Košta, naglasivši kako je u srpnju i kolovozu ostvaren zadovoljavajući turistički promet te im bilo kakva povećanja turističkog prometa u ovim mjesecima špice nisu prioritet.
Uspješno ljeto
– Povećanja su nam bitna u pred i posezoni što pokušavamo ostvariti ponudom za aktivni turizam na otoku Ugljanu. U srpnju i kolovozu ostvareno je 234.016 noćenja što je tek 0,3 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, kazao je Košta te dodao kako području općine ima smještajni kapacitet od 2.343 kreveta od kojih je većinu u domaćinstvu.
– Na našem području se uvijek grade razni smještajni kapaciteti ili ih domicilno stanovništvo planira i uređuje unutar svojih kuća. To su uglavnom privatni manji kapaciteti gdje ne možemo govoriti o masovnoj izgradnji ili velikom broju kapaciteta. Veseli nas trenutno izgradnja novog hotela od 65 soba u Preku koji će u 2025. godine poslovati kao dio hotelskog lanca »Hilton«. U sezoni 2024. je po prvi put otvoren »Liqua Resort« visoke smještajne kategorije s kapacitetom od 19 vila za najam u mjestu Ugljan, istaknuo je Košta.
Na području TZ-a Općine Preko je bilo oko 70 što manjih, što većih manifestacija a istaknuo je tradicionalnu »Priješku legricu« koja je već drugu godinu zaredom uključivala veslačku regatu u gajetama, jedrenje te vaterpolo utakmicu, naravno i neizostavni zabavni program.
– Također vrijedi ispomenuti Bijelu noć sv. Mihovila, feštu Vele Gospe u Ugljanu, »Večer priješke kužine«, koncert dubrovačke klape Kaše, »ŠUG festival« u Ugljanu, »Stage control Dance show« u Ugljanu, književnu večer i klapsku večer na Brižićevin dvoru u Preku, Glazbene večeri u Samostanu sv. Jeronima u Ugljanu, MLJUF – Festival u Mulinama s raznim poznatim kazališnim predstavama, »Otočku besidu« u Preku te brojne sportske turnire u svim mjestima našeg područja koji su završavali feštama za finalnu večer. Najpoznatiji i najmasovniji malonogometni ljetni turnir takve vrste je »Poljonsko srce« u Poljani, kazao je Košta, istaknuvši kako otočni turizam ne divlja bez kontrole.
»Crnilo kup« u listopadu
– Već godinama unatrag ne bilježimo enormna povećanja turističkog prometa tako da još uvijek nismo niti blizu kategorije ‘masovnog turizma’, a takvi želimo i ostati. Destinaciju želimo graditi što kvalitetnije te bez velikih gužvi. Smatramo kako je prioritet kvalitetan život lokalne zajednice koja neće trpjeti zbog turizma te jedino tako možemo imati kvalitetnu turističku destinaciju u kojoj se turizam rasprši daleko izvan ljetnih mjeseci. S povećanjem turizma patila bi također cijela infrastruktura na otoku, a u prvom redu vodoopskrba koja je i sada na granici svog kapaciteta, naglasio je Košta.
Od jesenskih programa koji slijede izdvojio je već tradicionalno natjecanje u lignjolovu »Crnilo kup« u Lukoranu koje će se održati 19. listopada što predstavlja trenutno najmasovnije ribolovno natjecanje na Jadranu.
– To možemo zahvaliti općepoznatom gostoprimstvu Lukoranaca kao vrhunskih domaćina te velikom organizacijskom angažmanu »Udruge mladih Jarac«. Ove godine prvi put će se održati trail utrka »ArchipelaGO Trail Run« što je rezultat angažmana kroz projektno udružene turističke zajednice zadarskog arhipelaga. Cilj nam je bio prvi put predstaviti mogućnosti za trail i aktivni odmor na području triju otoka u jednom vikendu. Manifestaciju smo osmislili u suradnji sa specijaliziranom slovenskom tvrtkom »Good Place« koja je organizator nekih od najvećih sportskih natjecanja ovakve vrste u Sloveniji. Upoznali smo ih na »Soča outdoor festivalu« u Sloveniji gdje smo više godina predstavljali aktivni odmor na otoku Ugljanu, kazao je Košta. Manifestacija ima za cilj promociju zadarskog arhipelaga, a odvijati će se 18., 19. i 20. listopada na Ugljanu, Dugom otoku i Pašmanu.
– Očekujemo do 600 aktivnih sudionika, najviše iz Slovenije, Hrvatske, Italije i Austrije. U ovu svrhu izrađena je nova web-stranica isključivo za ovaj događaj, komunikacija putem društvenih mreža te internet marketinške kampanje kroz cijelu 2024. godinu zbog čega se nadamo dobrim rezultatima te što boljoj promociji zadarskog arhipelaga u smislu prirodnog, zanimljivog i kvalitetnog područja za aktivni odmor, zaključio je Košta.
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Plodovi zemlje i mora
Prognoza FAO-a
Kava, kakao i čaj podižu troškove uvoza hrane u 2024.
Hrvatska
hrejting
Milanović i dalje vodi, najveći protivnik Primorac
Vinske kronike
poznata sorta
ZADAR VS. SVIJET Regionalne specifičnosti cabernet sauvignona širom svijeta
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE