“Flota nacionalnog brodara lošim i mutnim poslovanjem devastirana je čime je ugrožena sigurnost putnika, djelatnika i budućnost tvrtke na što su godinama Nadzorni odbor, stručna javnost i mediji upozoravali nadležno ministarstvo”, rekao je na konferenciji za novinare gradonačelnik Ploča i SDP-ov saborski zastupnik Mišo Krstičević.


Napomenuo je i kako je riječ o floti prosječne starosti ‘sramotnih tridesetak godina, što je duplo više od europske konkurencije, dok se suprotno obećanjima i pod sumnjivim okolnostima svejedno kupuju polovni trajekti stari i po 28 godina’.




SDP-ovci su se danas referirali na stanje u hrvatskoj brodarskoj kompaniji u kontekstu nedavne tragedije u u Malom Lošinju kada su prilikom pada rampe trajekta Lastovo poginula tri člana posade, a jedan je teško ozlijeđen.


Krstičević ističe kako će David Sopta ostati jedini predsjednik uprave Jadrolinije u čijim dvama mandatima nije kupljen ili izgrađen niti jedan novi trajekt iako je sam još 2018. godine tvrdio da priprema “intenzivan ciklus obnove i modernizacije flote kako bi tvrtka odgovorila izazovima konkurencije i povećanju prometa”.


Kazao je i da se, usprkos tome što je strukovni sindikat pomoraca prije kupnje broda Oliver poručivao da se ne kupuje, baš kao i Hrvatski registar brodova, ali i brojni drugi, vodstvo Jadrolinije odlučilo potrošiti 15 milijuna eura na 27 godina star brod za koji je struka rekla ‘ne’.


“Kada su u travnju 2023. godine bez najave prije otvaranja dionice preko Pelješca za teretna vozila odlučili preko noći ukinuti liniju Ploče – Trpanj znao sam da ti ljudi ne brinu za putnike ni Dalmaciju. Suzdržao sam se.


Kada su lani povukli trajekt s linije Orebić – Korčula na dan kad se održavao koncert u Veloj Luci u spomen na Olivera bilo mi je jasno da te ljude zaboli briga i za Olivera i za desetke tisuća građana koji dolaze. Suzdržao sam se.


Nemam se pravo više suzdržati jer smo dužni štititi sigurnost naših građana i sredstva poreznih obveznika”, poručio je Krstičević.