Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

MODERNI POSLOVI

Dio stanara novog poslovnog objekta na Bilom brigu ne miruje ni ljeti

Autor: Goran Šimunov

14.08.2024. 07:30
Dio stanara novog poslovnog objekta na Bilom brigu ne miruje ni ljeti

Foto: Luka Jeličić



Iako smo u sezoni korištenja godišnjih odmora pa je i većina poslovnih ureda u novom Poduzetničkom inkubatoru na Bilom brigu bez svojih stanara, od 20 novih stanara ipak smo jučer zatekli nekoliko njih u svojim uredima kako vrijedno obavljaju svoj posao. Većina korisnika ovog inkubatora se bavi IT djelatnostima i sektorima kreativnih industrija, a mi smo razgovarali s predstavnicima tvrtke koja se bavi posredovanjem u nautičkom turizmu, s naglaskom na čarter, kao i tvrtke koja se bavi industrijskom automatizacijom.


– Već sam koristila usluge Poduzetničkog inkubatora s mojom prvotnom djelatnošću, agencijom za digitalni marketing, pa mi se rodila druga poslovna ideja. Kroz zadnje tri godine se pokazalo da to mora postati samostalni biznis, poslovni portal B2B koji objedinjuje tržišnu nišu čartera, kaže nam vlasnica ovih tvrtki Selma Čmelik.


Prostora u ovoj grani gospodarstva ima, budući da je Hrvatska po broju plovila svjetski lider u čarteru s četvrtinom svjetske flote.


»Šlepanje« uz ljepote




– Izostaje poslovni dio informacija ljudima koji posluju u toj niši. Vidjela sam priliku da povežem ljude koji imaju nešto ponuditi drugoj strani u ovom poslu, čarterima koji traže usluge i koji gledaju unaprijediti svoje poslovanje.


Budući da sam u digitalnom okruženju već desetak godina, gledala sam priliku da se ta cijela industrija digitalizira, da im ponudim alate da ljudi u industriji brže, učinkovitije rade svoje poslove i tako je nastao čarter.hr.


Ovdje nam je obrt Digit.com koji objedinjuje nekoliko portala, pa tako imamo suradnju s jednom izraelskom tvrtkom iz nautičkog sektora, posluju s jahtama dužine od 35 metara i duljim, te s američkim start upom koji je baziran isključivo na digitalnoj inteligenciji i koji stremi k tome da povezuje nautičare i čarter tvrtke, otkriva direktorica ove tvrtke dodajući kako čarter flota u hrvatskom dijelu Jadrana godišnje raste sedam, osam posto.



– Kretanje broja ove flote ćemo znati iza polovine listopada kad se podvuče crta na sezonu. No rast flote ne prati rast infrastrukture, marine su prekrcane, vezova praktično nema za plovila dužine od 10 do 18 metara. Dolaze nam i velike jahte, a za superjahte ne postoji infrastruktura za njihov prihvat.


Marina koja se gradi u Rijeci će biti dobra za takve jahte. Marina Dalmacija Bibinje – Sukošan, najveća u Hrvatskoj, ima veliki broj vezova, no nikad nije zaživjela u smislu luksuznog ranga, u njoj nemate poštenog restorana, a kamoli da pričamo o buticima ili kupnji kad se izađe na kopno. Još uvijek se u nautici šlepamo na naše bogomdane prirodne ljepote.


Hrvatska kao destinacija nema što ponuditi gostima najdubljeg džepa koji su spremni potrošiti puno novca za uživanje u nautici, od infrastrukture do usluga, upozorava Čmelik koja nam je rekla kako se u nas muče i opskrbljivači jedrilica i jahti, budući da ne mogu dobaviti namirnice.


Opskrba nautičara


– Bila mi je šokantna informacija da opskrbljivačka tvrtka sve za nautičare dovlači iz Nizozemske u Split i ukrcava u jahte. A domaći opskbljivači s ponudom ne zadovoljavaju kriterije, vrste robe nisu kategorizirane kako treba, nisu odgovarajuće pakirane…, nema višeg standarda kakav taj klijent očekuje.


U luksuznim jahtama svakog jutra imaju svježe cvijeće, a koje dolazi iz Venecije. Njima se isplati cvijeće od tamo nabavljati, naglašava direktorica ove tvrtke.


Šetnju Inkubatorom koji je ovim poslovnjacima postao novi dom nastavili smo u tvrtki ElectroTech, čiji su suvlasnici Mate Lenkić i Ivan Galešić, kolege iz razreda u »Barakoviću«, diplomirani inženjeri elektrotehnike koji su prve korake u poslu radili odvojeno, da bi se prije tri godine udružili u tvrtku koja se bavi industrijskom automatizacijom.



– Objedinjujemo razvoj i pripremu softvera i puštanje u pogon nekog industrijskog postrojenja. To obuhvaća široki spektar industrije, a mi smo najviše specijalizirani za industriju automatiziranih skladišta i specijalnih namjenskih strojeva, pojašnjava Lenkić dodajući kako industrija u Hrvatskoj trenutačno nije na vrhuncu u svojoj povijesti i samim time ni potražnja nije toliko velika u industriji ovog toka.


Kvaliteta im donosi poslove


– U Europi s time prednjači Njemačka, odakle nam dolazi najviše klijenata, potom Ujedinjena Kraljevina, Engleska za čije tržište radimo specijalizirane sustave i puštanje u pogon. Imamo i nekoliko klijenata u Hrvatskoj za koje više radimo administrativne sustave.


Osim same industrijske automatizacije, na levelu industrijskih kontrolera radimo i softverske aplikacije za kontrolu tih sustava, kaže suvlasnik ove tvrtke, dok njegov kolega Ivan Galešić ističe kako su se na strana tržišta probili prvenstveno zahvaljujući kvaliteti, a i cijenom su za nijansu povoljniji od Nijemaca, a opet su i kvalitetniji od njih.


– Kad napravite dobar posao i za vas će se čuti, preporučit će vas se, uvijek je to bila najbitnija stvar u svim poslovima. Klijenti shvate da radimo dobar posao, pa onda žele s nama uspostaviti dugoročniju suradnju. Odgovara nam povjerenje klijenta, dobar posao koji odradimo, inovacije koje uvodimo, sve skupa je to jedna win win situacija.


Trenutačno su trendovi u Europi takvi da mladi ne vole previše raditi u industriji. Naš posao zahtijeva puštanje stroja u pogon koji se nalazi na nekoj lokaciji, a koja može biti predivna, prljava, svakakva. Primjerice, automatizirana skladišta u farmaceutskoj industriji su najčišća, dok je automatizirano skladište u metalnoj industriji puno svega i svačega, otkriva Lenkić dodajući kako su to razlike od posla do posla koji obavljaju.


– Zahtijeva to disciplinu, volju i želju za putovanjem, upoznavanje novih kultura, kao i raznoraznih ljudi u tim industrijama u kojima radimo. Današnja europska mladež nije to željna raditi, kao i da zbog posla moraju toliko puno putovati i tako dugo izbivati od doma, naglašava suvlasnik ElectroTecha.