Utorak, 30. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

31 C°

INVESTICIJSKI CIKLUS

Ribarska luka Vela Lamjana i Ribarska luka Gaženica, zasjale su u novom ruhu

Autor: Nina Vigan

30.07.2024. 07:00
Ribarska luka Vela Lamjana i Ribarska luka Gaženica, zasjale su u novom ruhu

Foto: Lučka uprava Zadar



Lučka uprava Zadar okončala je veliki investicijski ciklus ulaganja u obnovu, modernizaciju i dogradnju lučke infrastrukture i suprastrukture unutar ribarskih luka kojima upravlja, a projekti su sufinancirani sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo. Ribarska luka Vela Lamjana i Ribarska luka Gaženica, zasjale su u novom ruhu.


Radovi u fazama




Radovi u Veloj Lamjani tekli su se kroz dvije faze, počevši od ožujka 2019. godine kada su krenuli radovi na modernizaciji i proširenju ribarske luke Vela Lamjana, u Kalima do studenog 2020. godine. Iz Lučke uprave Zadar poručili su kako je u okviru ovih radova, dograđeni saniran postojeći operativni gat, čime se operativni vez produžio za 28 metara na sjevernoj i 26 metara na južnoj strani.


Također, u produžetku postojeće obale za prihvat ribarskih brodova, izgrađena je nova obalna trasa dužine 162 metra. U samom dnu uvale, napravljena je površina namijenjena odlaganju ribarske opreme zajedno s internom prometnicom kojom je omogućen pristup vozilima. Ukupna vrijednost modernizacije i proširenja ribarske luke Vela Lamjana, faza 1 iznosila je 4,6 milijuna eura.


Usporedno s okončanjem radova u ribarskoj luci Vela Lamjana, u rujnu 2020. započeli su radovi na rekonstrukciji i dogradnji postojeće ribarske luke u Gaženici, a koji su se sastojali od 3 faze.




– U prvoj fazi izgrađen je servisni plato za podizanje i spuštanje plovila u more koji se sastoji od dva gata, oba dužine 28 metara. Zatim, uslijedila je druga faza manipulativnog i servisnog prostora, interne prometnice, te zelene površine.


Radi sigurnog i nesmetanog obavljanja svih predviđenih aktivnosti u ribarskoj luci, posebna je pažnja posvećena prometnim i manipulativnim površinama, te je stoga izgrađena dvotračna prometnica, 2 manja parkirališta s 53 parkirna mjesta za osobna vozila, parkiralište za teretna vozila i manipulativni prostor za ukrcaj i iskrcaj te površinu za pranje i krpanje mreža.




Treća faza uređenja luke u Gaženici, uređenje je skladišta i pomoćnih prostora. Skladište se sastoji od šest jednakih odjeljaka čija namjena je skladištenje mreža, ribarskih alata, ribarske opreme i slično. Površina skladišta iznosi 905 m 2.


Manji pomoćni objekt s nekoliko prostorija izgrađen je uz sjeverni dio skladišta, a prostorije su namijenjene za odmor i boravak ribara, garderobu, sanitarije i smještaj pribora za čišćenje i održavanje. Ukupna vrijednost modernizacije i proširenja ribarske luke Gaženica iznosila je 3,9 milijuna eura, naveli su iz Lučke uprave Zadar.


Popratni objekti


Ulaganja u ribarske luke nastavljena su daljnjom modernizacijom ribarske luke Vela Lamjana. Naime, nakon izgradnje obalne infrastrukture u prvoj fazi, tijekom 2019. – 2020., nastavili su se radovi u okviru druge faze, započeti krajem 2022. godine.



– Poslovna zgrada sastoji se od prizemlja i prvog kata, tlocrtne površine 300 m 2, dok je u neposrednoj blizini izgrađena hala otvorenog tipa, tlocrtne izgrađenosti 1.604 m2 i visine 9,4 m. Namjena hale je natkriveni radni prostor za obavljanje ribarskih poslova na kopnu.


Radovi su okončani sadnjom zelenila različitih vrsta kojim su ovi uistinu impresivni objekti dobili i lijepu hortikulturnu kulisu. Ukupna vrijednost modernizacije i proširenja ribarske luke Vela Lamjana, faza 2 iznosila je 5,6 milijuna eura.


Svi radovi na izgradnji i modernizaciji ribarskih luka Vela Lamjana i Gaženica u proteklih pet godina, ukupne vrijednosti 14,1 milijun eura, imali su za cilj, ne samo izgradnju osnovne lučke infrastrukture za potrebe ribarskih brodova, već i svih ostalih pratećih objekata i manipulativnih površina koji omogućavaju brz i učinkovit postupak prekrcaja i distribucije ribe prema odredištima ili krajnjim kupcima. S


kraćivanje vremena potrebnog da riba iz ulova dođe do svojih krajnjih odredišta zadržava kvalitetu same ribe te u konačnosti omogućava postizanje više konačne cijene, naglasili su iz Lučke uprave Zadar.


Pored poboljšanja odnosno ubrzavanja distributivnih procesa reduciranjem kritičnih točaka kod iskrcaja, važnost ovih projekta ogleda se i u činjenici da je realizirana izgradnja zasebnih prostora i površina namijenjenih za razne aktivnosti ribara na kopnu poput popravka mreža, skladištenja ribarske opreme i slično.


Važnost ribarstva


– Reakcije krajnjih korisnika, ribara, vrlo su pozitivne i vidljivo je da im je drago što u ovim procesima obnove nisu ostali zaboravljeni. U svakom slučaju prepoznali su napore koje je naš tim poduzeo u prethodnim godinama kako bismo izgradili dva lijepa ribarska centra na zadarskom području, ističu iz Lučke uprave Zadar.


Nakon izgradnje nove putničke luke Gaženica, te nedavne rekonstrukcije zadarske rive, Lučka uprava Zadar u cijelosti je rekonstruirala i modernizirala obje ribarske luke kojima upravlja, svjesna važnosti koju ribarstvo kao gospodarska djelatnost ima u našoj županiji.


– Pomno realiziranim investicijama u ribarske luke stvorene su kvalitetne podloge ne samo za zadržavanje postojećih udjela ribara iz naše županije u ukupnom ribarstvu već i daljnjeg povećanja istih, dok će podizanje razine kvalitete opskrbnog lanca omogućiti postizanje viših cijena ribarskih proizvoda.


Izuzetno smo zadovoljni i ponosni na sve što smo poduzeli u prethodnom periodu kako bismo doveli kraju sve projekte vezane za ribarstvo. Posebno ćemo biti zadovoljni kada novoizgrađena infrastruktura u cijelosti oživi putem koncesija, naglasili su iz Lučke uprave Zadar.