
Foto: Mislav Klanac
Nakon što je tvrtka HŽ Infrastruktura d.o.o. ove godine krenula s projektom obnove željezničke pruge M606 Knin – Zadar duljine oko 94,86 km, ovo državno poduzeće okrenulo se dodatku ovog projekta, izgradnji željezničke obilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora Gaženica. HŽ Infrastruktura je, uz Elaborat koji je izradio ovlaštenik OIKON d.o.o. – Institut za primijenjenu ekologiju iz Zagreba, podnijelo Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije zahtjev za provedbu postupka procjene utjecaja na okoliš ove obilaznice, a u sljedećem razdoblju Ministarstvo će donijeti i odluku je li potrebno provesti još neke postupke.
Mješoviti promet
Lokacija zahvata nove željezničke obilaznice odvijat će se na području općina Sukošan i Bibinje te grada Zadra.
Planiranim zahvatom na željezničkoj pruzi Knin – Zadar, koja se koristi za mješoviti promet putničkih i teretnih vlakova, predviđena je izgradnja nove željezničke obilaznice naselja Bibinje ukupne duljine oko 6,71 km s tunelom Bibinje duljine tri km, potom novog teretnog kolodvora Gaženica za potrebe teretnog prijevoza iz/za luku Gaženica između postojećeg kolodvora Bibinje i teretnog dijela kolodvora Zadar.
Na teretnom dijelu kolodvora Zadar su pored glavnog prolaznog kolosijeka planirana i četiri prijemno-otpremna kolosijeka, jedan manipulativni za kolosiječnu vagu i četiri kolosijeka u zasebnoj manevarskoj skupini kolosijeka.
ZADARSKI KOLODVOR
Na teretnom dijelu kolodvora Zadar su pored glavnog prolaznog kolosijeka planirana i četiri prijemno-otpremna kolosijeka, jedan manipulativni za kolosiječnu vagu i četiri kolosijeka u zasebnoj manevarskoj skupini kolosijeka.
U okviru projekta gradit će se i ranžirni park na prostoru uz izlazni portal tunela Bibinje s četiri kolosijeka i dva izvlačna kolosijeka te spoj novih izvlačnih kolosijeka s postojećim lučkim kolosijecima, kao i dva nova lučka kolosijeka korisne duljine 350 m i spoj novih izvlačnih kolosijeka s postojećim lučkim kolosijecima, potom će se graditi infrastrukturni podsustavi i pružne građevine koje uključuju kanale i obodne jarke za oborinske vode, cestovni nadvožnjak na mjestu prijelaza preko županijske ceste ŽC6039, željeznički propusti, pristupne ceste sa sjeverne strane kolodvora Gaženica, požarni putevi…
Javna rasprava
Maksimalna brzina na novoj dionici pruge iznosit će 100 km/sat. Sveukupna duljina zahvata bit će oko 7,8 km, ističu u HŽ Infrastrukturi i dodaju kako je, osim navedenog, nakon izgradnje obilazne pruge predviđeno i uklanjanje postojećeg dijela željezničke pruge M606 Knin – Zadar od Sukošana do Zadra u ukupnoj duljini od oko 6,7 km te ukidanje postojećeg kolodvora Bibinje.
U ovom postupku će zainteresirana javnost moći sudjelovati na javnoj raspravi o studiji o utjecaju na okoliš izgradnje željezničke obilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora Gaženica na ovoj pruzi, za vrijeme koje će se održati javni uvid u Studiju i javno izlaganje o zahvatu. Obavijest o vremenu i mjestu održavanja javnog uvida i javnog izlaganja, kao i o nacrtu rješenja i o rješenju donesenom u povodu predmetnog zahvata, bit će objavljena na mrežnim stranicama Ministarstva.
najnovije
najčitanije
Nogomet
talijanski velikan
Na radaru Juventusa čak sedam napadača
Zadar
studentski projekt
Fokus Ritma kulturizma Bukovica i Ravni kotari
Vaterpolo
solaris bolji
Poraz Zadra 1952 u prvoj utakmici kvalifikacija za popunu regionalne Premier lige
Zadar
fokus na lokalne izbore
Šime Erlić sutra podnosi ostavku na mjesto ministra
Hrvatska
zagreb
Davor Štern kandidat nezavisnih lista za predsjednika Gradske skupštine
Zadar
OPĆINSKI SUD
Jadranka Nižić Peroš smijenjena s dužnosti! Evo tko je zasjeo na njezino mjesto
Zadar
demantiraju rogića
Udruga mladih Arbanasi 1726: ’Nismo politički usmjereni niti povezani s SDP-om’
Županija
vrijedna investicija
Uredit će se obala i šetnica u Donjem Karinu
Županija
nezavisna lista
Luka Oštrić ide u utrku za novigradskog načelnika s ciljem buđenja zajednice
Zadar
"PRIZEMLJENJE" IZ RYANAIRA