Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

opasna vožnja

U prometnim nesrećama romobilima tri osobe teže i jedna lakše ozlijeđena

Autor: Goran Šimunov

12.06.2024. 12:09
U prometnim nesrećama romobilima tri osobe teže i jedna lakše ozlijeđena

Foto: Luka Jeličić



Hrvatsku javnost šokirala je u nedjelju vijest kako je u vinkovačkoj bolnici od posljedica teških ozljeda zadobivenih u prometnoj nesreći preminuo maloljetnik na kojeg je dan prije u Gunji, dok se vozio električnim romobilom, naletjelo osobno vozilo.


Policijskim očevidom je utvrđeno da maloljetni vozač električnog romobila, koji je koristio biciklističku kacigu, pri uključenju na kolnik nije propustio sva vozila koja se kreću tim kolnikom te je došlo do udara osobnog automobila u tijelo maloljetnog vozača električnog romobila, priopćeno je iz vukovarsko-srijemske Policijske uprave.


Da, nažalost, brojni vozači električnih romobila cestama voze vrlo neoprezno, pri čemu nerijetko krše prometne propise, te da ih prema općoj ocjeni manje od petine koristi zakonski obveznu kacigu, svjedoci su svi oni koji se kreću nekom javnom površinom.


Osam prometnih u 2024.




Policijska uprava zadarska izvijestila je kako su od početka 2024. godine evidentirali i temeljem odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, sankcionirali 21 vozača osobnog prijevoznog sredstva, romobila.


– Od ukupnog broja prekršaja evidentirano je 14 prekršaja zbog nenošenja zaštitne kacige te sedam prekršaja zbog upravljanja romobilom suprotno zakonskim odredbama.



U navedenom vremenu dogodilo se osam prometnih nesreća u kojima su sudjelovale osobe na romobilima, od čega četiri s ozlijeđenim osobama i četiri s materijalnom štetom. U četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama, tri osobe su zadobile teže te je jedna osoba zadobila lake tjelesne ozljede, navode iz PU zadarske.


Zadnja od spomenutih prometnih nesreća u kojima je vozač električnog romobila sudjelovao i u njoj doživio tešku tjelesnu ozljedu dogodila se 25. travnja, oko 16.30 u Viru.


Hrvatski državljanin u dobi od 27 godina je tada upravljao romobilom te je u jednom trenutku izgubio nadzor nad upravljačem, uslijed čega je zajedno s romobilom pao na kolnik i pritom se ozlijedio. Liječnička pomoć pružena mu je u Općoj bolnici Zadar gdje su mu konstatirane teške tjelesne ozljede.


Isti ishod bio je i u prometnoj nesreći koja se 4. ožujka u 21.10 dogodila u Zadru na raskrižju Ulice Domovinskog rata, Ulice Nikole Tesle i Ulice Benka Benkovića, u kojoj je jedna osoba teže ozlijeđena.


ZAKONSKE ODREDBE


Sukladno zakonu, dobna granica za upravljanje električnim romobilom je 14 godina, nošenje zaštitne kacige je obavezno, a u stvarnosti smo svjedoci kako se obje ove zakonske odredbe vrlo često krše. Također, na romobilu se smije prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu, ne u ili na oba uha


Provedenim očevidom sumnja se kako je do prometne nesreće došlo kada je 39-godišnji državljanin Bangladeša upravljao električnim biciklom te se nepropisno kretao sjeveroistočnim dijelom nogostupa Ulice Benka Benkovića.


Dolaskom do zavoja ulijevo s prednjim dijelom bicikla udara u prednji dio električnog romobila s kojim je upravljala 22-godišnja hrvatska državljanka bez zaštitne kacige te se kretala navedenim nogostupom iz suprotnog smjera.


Uslijed udara vozač bicikla pada dijelom na nogostup, a dijelom na kolnički trak, dok vozačica romobilom ostaje stajati na nogostupu. Zbog zadobivenih ozljeda, 39-godišnjaku je pružena liječnička pomoć u zadarskoj bolnici gdje mu je utvrđena teška tjelesna ozljeda.



Sudari na nogostupima


Policija je o prometnoj nesreći izvijestila nadležno državno odvjetništvo u Zadru. Vozač bicikla i vozačica romobila prekršajno su sankcionirani zbog prometnih prekršaja, sukladno odredbama Zakona.


Da vozači romobila mogu prouzročiti ozljede drugih sudionika u prometu pokazala je, pak, prometna nesreća iz 15. siječnja oko 7.35 u Zadru u Zrinsko-Frankopanskoj ulici, kada je nepoznati vozač električnog romobila na nogostupu oborio pješakinju, uslijed čega je pješakinja teže ozlijeđena, dok se nepoznati vozač udaljio s mjesta događaja.


Sukladno zakonu, dobna granica za upravljanje električnim romobilom je 14 godina, nošenje zaštitne kacige je obavezno, a u stvarnosti smo svjedoci kako se obje ove zakonske odredbe vrlo često krše.


Također, na romobilu se smije prevoziti samo jedna osoba, dok je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu, ne u ili na oba. Za prekršaj zbog nenošenja zaštitne kacige predviđena je novčana kazna u iznosu od 30 eura, a isti iznos kazne zapriječen je i za upravljanje romobilom s upravljanjem koristeći slušalice u ili na oba uha.


Jedno se pravilo odnosi i na obvezu nošenja reflektirajućeg odjevnog predmeta i osvjetljavanja vozila tijekom noći i u slučajevima smanjene vidljivosti.


Policijski službenici redovito provode ciljane preventivno-represivne akcije i poduzimaju pojačane aktivnosti usmjerene na sprječavanje i sankcioniranje prometnih prekršaja svih sudionika u prometu.


Trasa za vožnju


Zakonskim odredbama definirane su površine kojima se smiju kretati vozila kategorije osobna prijevozna sredstva. Naime, vozači električnih romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkim trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili trak ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.


Iznimno, kada ne postoji mogućnost kretanja romobila biciklističkom stazom ili biciklističkim trakom, površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, romobili se mogu kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom krećući se što bliže desnom rubu kolnika.