Foto: iStock
Preko 1600 kibernetičkih napada, od kojih se 80 posto odnosi na internetske prijevare, prijavljeno je hrvatskoj policiji u prvih jedanaest mjeseci ove godine, pri čemu se ukupna šteta procjenjuje na više od šest milijuna eura.
Izvijestio je to u petak voditelj Službe kibernetičke sigurnosti Ravnateljstva policije Renato Grgurić, predstavljajući u Ravnateljstvu projekt “Jačanje kapaciteta policije za suzbijanje kibernetičkog kriminaliteta”, istaknuvši da je digitalizacija društva povećala izloženost kibernetičkim napadima svih pojedinaca i njihovih digitalnih podataka.
“Šteta u ovoj godini bila je preko 6 milijuna eura i tu je riječ samo o prijavljenim slučajevima, što znači da bi tamna brojka mogla biti dosta veća, a to je dovoljno dobar razlog za provođenje ove kampanje, kako bi osvijestili građane i spriječili da postanu žrtve kaznenih djela”, naglasio je.
Grgurić je naveo da MUP za suzbijanje ovih vrsta kriminaliteta u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti koristi 1,6 milijuna eura za jačanje kapaciteta policije, kroz nabavu računalnih sustava za istraživanje otvorenih izvora na internetu i istraživanje na Darknetu, te za specijalizirane treninge policajaca za kibernetički kriminalitet.
Preventivna kampanja “Web heroj”
Budući da je u suzbijanju kibernetičkog kriminaliteta bitna i suradnja s građanima te osvještavanje javnosti i opasnostima internetskih prijevara, Ravnateljstvo će u okviru projekta provesti i preventivnu kampanju “Web heroj”, o kojoj je govorila voditeljica Službe prevencije Ravnateljstva policije Sandra Veber.
“Svi oblici internetskih prijevara predstavljaju kibernetički kriminalitet koji zahvaća naše građane, odnosno postaju žrtvama kaznenih djela. Upravo iz tog razloga potrebno je građane osvijestiti da ne postanu žrtve tih kaznenih djela i educirati ih što sve u virtualnom svijetu ima i na koji način se mogu zaštiti”, poručila je.
Veber je dodala kako je jedna od komponenti projekta jednogodišnja kampanja pod sloganom “Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba”, čiji je cilj osvještavanje građana o problemu internetskih prijevara.
Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni
Pojasnila je kako taj slogan upućuje da je naglasak na suradnji policije i građana, jer se njihovim senzibiliziranjem i educiranjem o opasnostima internetskih prijevara povećava mogućnost preveniranja i suzbijanja ove vrste kriminaliteta.
Istaknula je kako su ciljane skupine kampanje trgovačka društva koja najčešće budu žrtve tzv. CEO i BEC prijevara, građani posebice starije dobi koji najčešće postaju žrtve tzv. romantičnih, investicijskih i prijevara u online kupovini, te djeca.
“Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni i ne želimo da postanu žrtve pogotovo nasilnih kaznenih djela”, rekla je Veber.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
JEDNOSTAVAN I JEZGROVIT
Zadarska nadbiskupija ima novi logo, objasnili o čemu se radi
Hrvatska
SVJETSKI DAN PLESA
Tko voli ples večeras je u Gospiću došao na svoje
Hrvatska
REZULTATI
Croatia Airlines u 2023. s 19 posto više putnika i neto dobiti od 2,3 mil eura
Košarka
Bizarna situacija
Trener Minnesote mora na operaciju nakon što se na utakmici sudario s vlastitim igračem
Hrvatska
GOSPIĆ
Započela sanacija ceste ispod koje su pronađeni posmrtni ostatci 253 žrtve
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Moda
analiza subotnjeg đira