Foto: Luka Jeličić
Sukladno Zakonu o preuzimanju dioničkih društava i Zakonu o trgovačkim društvima Atlantska plovidba objavila je mišljenje izvršnih direktora i Radničkog vijeća o ponudi Tankerska plovidba za preuzimanje koja je odobrena prošli tjedan. S 39,10 posto udjela u temeljnom kapitalu društva, zadarski je brodar postao najveći dioničar Atlantske plovidbe. Prije dokapitalizacije, Tankerska plovidba bila je vlasnik 6,45 posto dionica AP s pravom glasa.
Tankerska je dioničarima dubrovačkog brodara ponudila 53,60 eura po dionici, a izvršni direktori ističu da će Atlantska plovidba nakon preuzimanja nastaviti poslovati u okviru svoje djelatnosti te će nastaviti neizmijenjeno, upotrebom postojećih kapaciteta, te ovisno o mogućnostima i njihovim daljnjim širenjem u cilju stvaranja poslovnih uvjeta za postizanje dobrih financijskih rezultata.
Ciljevi koje Tankerska plovidba planira postići trebali bi rezultirati pomlađivanjem i povećanjem energetske učinkovitosti flote Atlantske plovidbe, što ne isključuje nabavu rabljenih brodova koji mogu biti financijski isplativiji, potom fokusiranje na reinvestiranje dobiti, širenje i modernizaciju flote.
Ponuda preuzimanje među ciljevima ističe i prijedlog nadležnim organima društva da se preispita trenutnu politika isplate dividende te potencijalne akvizicije unutar osnovne djelatnosti i porast ukupne vrijednosti društva Atlantska plovidba.
Sedam tisuća dioničara
Glavni izvršni direktor Marko Domijan te izvršni direktori Vicenco Jerković i Edo Taslaman izjavili su kako imaju namjeru prihvatiti ponudu Tankerske. Domijan je vlasnik ukupno 3701 dionica društva Atlantske plovidbe (0,1768 posto), Jerković ima 3965 dionica, što (0,18942 % udjela), a Taslaman 7735 dionica (0,36952 posto). Prema posljednjim dostupnim informacijama, u Atlantskoj ima preko sedam tisuća dioničara.
Izvršni direktori, sukladno ponudi o preuzimanju, očekuju blago povećanje izloženost brodova Atlantske plovidbe spot tržištu, a strategija podrazumijeva ravnotežu između izloženosti spot tržištu i “time charteru” ovisno o stanju tržišta rasutih tereta, te očekivanjima za predstojeće razdoblje.
Radničko vijeće slaže se s mišljenjem izvršnih direktora i izrazili zadovoljstvo s određenim stavkama Ponude za preuzimanje, posebno vezano uz radnopravni status radnika.
– Izražavamo zadovoljstvo s činjenicama navedenim u predmetnom mišljenju, a koje su proizašle iz same Ponude za preuzimanje, posebno vezano uz radnopravni status radnika, kao i budućeg poslovanja ciljnog društva u pozitivnom smjeru, upotrebom postojećih kapaciteta te ovisno o mogućnostima i njihovim daljnjim širenjem, u cilju stvaranja poslovnih uvjeta za postizanje dobrih financijskih rezultata, stoji u očitovanju koje potpisuje predsjednik Radničkog vijeća Tonći Vuković.
Primopredaja po preuzimanju
Tankerska je plovidba tijekom 2022. godine ostvarila najbolje rezultate u povijesti, s prihodima od 191 milijun eura i dobiti od oko 106 milijuna eura. Atlantska je plovidba u istom razdoblju ostvarila prihod od 83 milijuna eura i dobit od tri milijuna eura, a u odnosu na 2021. godinu, 2022. godine su im se prihodi prepolovili, a dobit dvostruko smanjila.
Osim zbog pada cijena vozarina, pad poslovanja u Atlantskoj su plovidbi objasnili uvođenje sankcija na izvoz određenih dobara iz Rusije. Naime, na poslovanje Atlantske u najvećoj su mjeri utjecale sankcije na uvoz ruskog ugljena u EU. Zbog toga su brodovi morali mijenjati svoje uobičajene te su premješteni ili na Daleki istok ili plove za druge luke u Mediteranu ili Atlantiku koje nisu podložne sankcijama.
Atlantska plovidba na kraju 2022. godine raspolagala je flotom od 11 bulk carriera. Flota se ove godine trebala proširiti za dva dodatna broda, no jedan od njih početkom studenog prošle godine prodan je za cijenu od 37.6 milijuna dolara. Atlantska plovidba izvijestila je da će se primopredaja novim vlasnicima izvršiti po preuzimanju broda u brodogradilištu.
U ovom trenutku Tankerska plovidba ima 13 brodova u dugoj plovidbi od kojih je šest produkt tankera u sklopu TNG-a, tri bulk carriera i četiri tankera za prijevoz sirove nafte u Tankerskoj plovidbi. Ima i šest katamarana u sklopu tvrtke TP Line koja je, također kao i TNG, u 100 postotnom vlasništvu Tankerske plovidbe.
najnovije
najčitanije
Scena
EUROSONG
VIDEO Baby Lasagna ‘zapalio’ dvoranu u Malmou, nižu se reakcije na društvenim mrežama
Zadar
VELIKO FINALE
[FOTO] Brojni Zadrani i turisti prate finale Eurosonga na Forumu
Hrvatska
PREDIZBORNI SKUP
Plenković u Delnicama predstavio listu za europske izbore: “Idemo po novu pobjedu HDZ-a”
Scena
NA POČETKU FINALA
Baby Lasagna skočio na kladionicama na rekordnih 46 posto!
Hrvatska
PREDSJEDNIK REPUBLIKE
Milanović u Brčkom: BiH mora opstati kao država
Županija
BENKOVAČKI SAJAM
Prodavači na Benkovačkom sajmu ogorčeni: ‘Muku mučimo da nešto zaradimo…’
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Sunčana špica na ulice izmamila brojne Zadrane i turiste, evo koga smo sreli
Scena
EUROSONG
Sve je spremno za finale, evo u koliko sati nastupa Baby Lasagna
Zadar
NEISPLAĆEN NOVAC
Zbog masovnih tužbi, Liburniji prijeti veliki udar na financije!
Crna Kronika
PU ZADARSKA