Nedjelja, 24. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

1 C°

HITNI BOLNIČKI PRIJEM

Na dvjesto pregleda dnevno, u bolnici ostane tek osam posto pacijenata

Autor: Matea Guzalić

05.01.2024. 15:33
Na dvjesto pregleda dnevno, u bolnici ostane tek osam posto pacijenata

Foto: Mislav Klanac



Objedinjeni hitni bolnički prijem Opće bolnice Zadar nalazi se u zadnje vrijeme pod velikim pritiskom zbog povećanog broja slučajeva respiratornih infekcija. Trenutačno se suočavaju s dvjestotinjak pregleda dnevno, od kojih čak 92 posto pacijenata dolazi bez uputnice, dok se postotak primljenih kreće na oko osam posto. S obzirom na to da je prosječni broj pregleda kada je pritisak manji stotinjak, trenutačni je broj pacijenata dvostruko veći.


Zbog izuzetno visokog broja nehitnih pacijenata, iz Bolnice apeliraju na ljude da ne dolaze bez potrebe te da se prvo obrate liječnicima obiteljske medicine. Usporedbe radi, za vrijeme najvećeg udara epidemije korone Hitni je prijem dnevno imao 20 do 30 pregleda i 15 do 20 prijema. Tada su, kako kažu, ispunjavali svoju svrhu, dok u ovakvim situacijama nepotrebne gužve stvaraju probleme, pritisak te primjedbe o čekanju.


Ne dolazite bez potrebe


– Velika nam je gužva i velik je pritisak. Imamo ogroman broj nehitnih pacijenata, njih čak preko 90 posto koji dolaze u Hitni prijem bez uputnice. Na dvjestotinjak pregleda dnevno imamo nekih osam posto primljenih u Bolnicu, što je izuzetno mali broj. Ne mogu reći da je dolazak neopravdan, no stvaraju se nepotrebne gužve i primjedbe. Ljudi se žale kako čekaju po tri sata, a ne shvaćaju da je ekipa Hitne medicinske pomoći možda dovela teško ozlijeđenog pacijenta ili pacijenta s infarktom. Kada nam dođe hitnoća prvog reda, šestero naših djelatnika automatski bude zauzeto barem dva sata, a postoje ljudi koje zaboli glava i odmah dođu na Hitni prijem, budući da znaju kako ih nećemo odbiti i da će ovdje biti pregledani. Dakle, apeliramo na ljude da ne dolaze na Hitni prijem bez potrebe i da dva puta razmisle prije nego što će doći kako se ne bi stvarao pritisak, gužva, ali i veliki troškovi, izjavio je dr.med. Nediljko Jović, voditelj Odjela objedinjenog hitnog bolničkog prijema.


Foto: Mislav Klanac/dr.med. Nediljko Jović, voditelj Odjela objedinjenog hitnog bolničkog prijema




Hitni prijem zadarske bolnice objedinjuje sve specijalnosti osim pedijatrije, psihijatrije i ginekologije te funkcionira na temelju trijažnih kategorija, a kako nam kaže ovaj liječnik, najveća se gužva stvara zbog velikog broja pacijenata u kategorijama 4 i 5.


Može doći do previda


– U trijažnoj kategoriji 1 nalaze se najugroženiji pacijenti, bilo da se radi o ozljedama ili o bolestima. U kategoriji 2 imamo manje ugrožene pacijente koji i dalje zahtijevaju brzu intervenciju, dok su u kategoriji 3 teže bolesni pacijenti koji mogu sačekati do pola sata na kontrolu. Problem nastaje kada dolazi velik broj pacijenata koji spadaju u kategorije 4 i 5. Riječ je o ljudima koji imaju tegobe koje traju danima i ne ugrožavaju ih, dakle nije im poremećeno stanje svijesti, nije im ugroženo disanje, i tako dalje, objašnjava dr. Jović ističući da zbog velikog broja pacijenata može doći do previda.


– Mi svakog pacijenta moramo primiti, saslušati i pregledati, a tako dolazi do mogućnosti previda. U čekaonici može sjediti nijemi infarkt, dok se mi bavimo, primjerice, uraslim noktom. No, ovo je jednostavno tako i neće se promijeniti dokle god se sustav ne promijeni, kaže voditelj Odjela.


Vrijedni djelatnici ovog Odjela u protekloj su godini obavili više od sto tisuća pregleda, s još više slučajeva na Dječjem hitnom prijemu. Posao je dinamičan i zahtjevan, a dr. Jović je izuzetno ponosan na sve svoje kolege.


– Iako je riječ o dinamičnom poslu, s kadrom, srećom, ne oskudijevamo. Onaj tko izdrži na ovom poslu dvije godine – treba mu dati Nobelovu nagradu. Smjene traju po dvanaest sati, djelatnici su stalno na nogama te po smjeni pregledaju 50 do 60 ljudi. Zahtjevno je i izuzetno sam ponosan na sve svoje kolegice i kolege, zaključuje dr. Jović.