Foto: Luka Jeličić
Ako je nešto postalo razglednicom grada, onda su to dostavna vozila. Kamioni i kombiji mnogih tvrtki posvuda su, a njihova je prisutnost najočitija u staroj gradskoj jezgri gdje se provlače uskim ulicama, preko povijesnih kamenih ploča i među grupama šetača. Svi oni »nesretnici« koji se na Poluotoku zateknu u jutarnjim satima šetnicu starog grada dijele s dostavnim vozilima na koja naiđu parkirana od glavnog trga, uzduž Kalelarge, a ako ste jako nesretni manja će te vozila naći i u pokrajnjim uličicama.
Puno je toga već rečeno o ovom komunalnom problemu s kojim se Grad već neko vrijeme suočava, budući da se, unatoč dostavnim punktovima osiguranima s više strana, mnogi vozači povijesnom jezgrom još uvijek voze u jutarnjim satima. Doduše, to im je Grad svojim odredbama i dopustio, ali pitanje je drže li se svi zadanih ograničenja i satnice.
Novi režim za dostavna vozila
Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša zato od početka nove godine počinje s provedbom novog režima za dostavna vozila, s ciljem njihova preusmjeravanja izvan pješačke zone te podizanja sigurnosti pješaka, ali i zaštite kulturne baštine.
– Projektom »mega« pretovarnog mjesta u okruženju stare Tehničke škole, kao i na svim ostalim postojećim pretovarnim lokacijama, kojih je sada ukupno 11 na obodu ulaska u pješačku zonu, pokušat ćemo bolje kontrolirati ulazak dostavnih vozila u pješačku zonu na Poluotoku, najavio je resorni pročelnik Robertino Dujela, kazavši kako će se novim pretovarnim lokacijama dostavljači moći koristiti u svrhu pretovara robe i proizvoda s motornih vozila, a odredbe obuhvaćaju i kategoriju ekološki prihvatljivih dostavnih električnih vozila definiranih gabarita i nosivosti, kao i ručna kolica i slično.
– Izbor vozila ostavljamo tvrtkama koje imaju potrebu za dostavom robe. Nakon završetka Adventa i potrebe Tržnica za prostorom oko obnovljene zgrade Tehničke škole postavit će se konačna prometna signalizacija, najavio je Dujela. Prema postojećem pravilniku, motornim vozilima je dostava dozvoljena od 6 do 7:30 te od 8 do 9 sati. Od 7:30 do 8 sati dostava je zabranjena jer se u tom vremenu štite koridori djece i učenika na putu do škole.
Novi prijedlog predviđa nova mjesta za dostavna vozila kod stare Tehničke škole, tj. između bedema i stare Tehničke s obje strane Ulice Bartula Kašića te Ulice Stratico, između stare Tehničke i bivšeg ureda Turističke zajednice.
– Prometovanje motornim vozilima u svrhu dopreme robe za opskrbu prodavaonica ugostiteljskih objekata u pješačkoj zoni više neće biti dozvoljeno nakon prvog jutarnjeg termina od 6 do 7.30 sati, kazao je Dujela, ističući kako cilj ovih mjera nije samo zaštita pješačkog koridora djeci na putu do škole, već i podizanje razine sigurnosti svih u pješačkoj zoni.
Rastu kazne za prekršitelje
– Istovremeno omogućavamo svim korisnicima usluge dostave lokaciju za pretovar u neposrednoj blizini povijesne jezgre. Elaborat uključuje i dodatna parkirna mjesta za stanare Poluotoka odnosno širenje tzv. »nulte« zone u kojoj je dozvoljeno parkiranje i svim ostalim sugrađanima maksimalno jedan sat, pojasnio nam je pročelnik.
Razvojem turizma i širenjem turističke infrastrukture dublje u staru gradsku jezgru Poluotok ljeti postaje košnica automobila i dostavnih vozila.
U ljetnim je mjesecima gotovo nemoguće pronaći parkirno mjesto na Poluotoku, bilo da se radi o domaćima ili fureštima, a sve veći broj trgovačkih i ugostiteljskih objekata na Poluotoku neminovno znači pojačan priljev dostavnih vozila u prostor stare gradske jezgre. Građane pritom dugo vremena ne muči samo pitanje sigurnosti, budući da vozila ponekad zauzimaju cijelu širinu uskih ulica, već i pitanje zaštite i očuvanja povijesnih spomenika koji se mogu oštetiti zbog vibracija teških vozila.
– Ishodovali smo suglasnosti na elaborat te dobili potvrdu Gradskog vijeća za izmjenu Odluke još u prošlom mjesecu. Nastavno na preuzete obveze do tada izdanih odobrenja motornim vozilima za ulazak u pješačku zonu u trajanju od šest mjeseci, realan rok konačne implementacije i učinkovitosti svih naših zamisli je kraj prvog kvartala 2024. godine, odnosno pred sam početak nove turističke sezone, kaže Dujela, dodavši kako su i u samom nadzoru odluke preuzeli inicijativu, ne oslanjajući se isključivo na intenzitet i resurse policije i Prometnog redarstva.
– Obvezali smo Komunalno redarstvo s ovlastima izdavanja prekršajnih sankcija u daleko većim iznosima sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu. Kazne će tako iznositi 1320 eura za pravne osobe, 660 eura za obrtnike, odnosno 130 eura za fizičke osobe. Evidentno je da je prekršitelja uslijed kontinuiranog postupanja komunalnih redara daleko manje, odnosno da je riječ o izoliranim slučajevima kršenja odluke kojom reguliramo dostavu, zaključio je ovaj pročelnik, povukavši crtu pod drugi dio godine kazavši nam kako je od lipnja do danas izrečeno više od 50 novčanih sankcija za razne prekršitelje.
najnovije
najčitanije
Nogomet
NJEMAČKI KLUB
Bayer u problemima s ozljedama, Alonso: Možda i ja zaigram
Nogomet
azijska liga prvaka
Pobjeda Al Nassra, dva gola Ronalda, Brozović nastupio
Svijet
AMERIČKI PREDSJEDNIK
Uoči odlaska iz Bijele kuće, Biden posljednji put pomilovao purice
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima
Kamere i kazne s ciljem zaštite prirode u Vrsima
Zadar
sastanak s načelnicima
Ministar Erlić otkrio: Zadar dobiva olimpijski bazen, Pag novu školu, Molat sveučilišni centar
Županija
lijepa priča
Dr. Knežević Nizozemsku zamijenila Kukljicom. U trajektu obnavlja snagu za posao otočne liječnice
Zadarski prsten
viceprvak svijeta
Podgradinjanin Leo Žuža uči, radi te osvaja jiu-jitsu svijet
Košarka
U SVOM STILU