Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

OTVOREN NATJEČAJ

Liburnija traži deset novih vozača

Autor: Matea Guzalić

10.11.2023. 10:26
Liburnija traži deset novih vozača

Foto: LUKA JELIČIĆ



Zbog nedostatka vozača, Liburnija je otvorila natječaj za vozače i vozačice autobusa. Traži deset radnika, posao je na određeno i na puno radno vrijeme, a natječaj je otvoren do kraja ove godine.


– Kao što je situacija u cijeloj državi, tako i mi imamo problem s nedostatkom vozača, stoga smo odlučili otvoriti natječaj za deset vozača. Napravili smo analizu tržišta rada, nema dovoljno vozača općenito na tržištu, pa smo iz tog razloga spremni ponuditi financijsku pomoć školovanja vozača, odnosno pomoć kod polaganja potrebne vozačke kvalifikacije za kandidate koji ih nemaju. Također, jako nam je bitno rasteretiti naše trenutne vozače koji zaista puno rade, ispričao nam je Slobodan Erslan, voditelj Prometno-operativnog odjela Liburnije.


Dužnosti i obveze


Radnici koji bi odgovarali opisu posla moraju upravljati autobusom na način da osiguraju točnost, redovitost reda vožnje, te udobnost i sigurnost putnika. Prije početka obavljanja poslova i radnih zadataka preuzimaju autobus, isprave i opremu vozila, te obavljaju dnevni tehnički pregled vozila. Vozilo postavljaju na polazište u određeno vrijeme prije polaska, izvan kolodvora i autobusnih stajališta obvezni su zaustaviti vozilo na znak kontrolora, a u tijeku vožnje kontroliraju rad instrumenata i drugih uređaja.




Obveza je barem jedanput u tijeku obavljanja radnog zadatka provjeriti ispravnost guma, u slučaju kvara vozila obvezni su otkloniti kvar, a u slučajevima većih kvarova moraju u najkraćem mogućem roku obavijestiti najbližu odgovornu osobu. Također, u slučaju nemogućnosti otklanjanja kvara dužni su zadržati se u vozilu sve dok ne dobiju odobrenje da ga napuste.


Prije napuštanja autobusa, vozači ga moraju osigurati od krađe i drugih oštećenja, a u slučaju nezgode i bolesti putnika dužni su pružiti pomoć ili, u slučajevima da je vozilo ispravno za vožnju, prebaciti ih do najbliže zdravstvene ustanove ili im osigurati alternativni prijevoz.


Nadalje, vodi se evidencija o tijeku vožnje na propisanim tiskanicama, obavljaju se sve dužnosti kontrolora, potpisuje se putni radni list, obavljaju se administrativne formalnosti, autobus se parkira na određeno mjesto, a nakon završetka svakog radnog zadatka autobus se vraća u garažu s punim rezervoarom goriva i potpisom koji ovjerava količinu. Također, po završetku zadatka, predaje se popunjen putni radni list dežurnom prometniku, a odgovornoj osobi za vođenje evidencije o tehničkoj ispravnosti vozila prenose se zapažanja tijekom vožnje.


Slobodan Erslan, voditelj Prometno-operativng odjela, Foto: Arhiva ZL


Kolektivni ugovor


Podsjetimo, Liburnija se već duže vrijeme suočava s problemom pronalaska radnika. Tako je u travnju ove godine Sindikat prometa i veza RH tražio poboljšanje materijalnog statusa vozača gradske tvrtke, a u lipnju su vozači uspješno dobili novi Kolektivni ugovor za koji su se borili od prošle godine nastojeći poboljšati materijalna prava djelatnika i zaustaviti odljev kadrova koji već godinama muči ovu gradsku tvrtku.


Potpisivanjem Kolektivnog ugovora na razdoblje od četiri godine pokušali su ostvariti što veća radnička prava, a da se pritom ne ugrozi poslovanje tvrtke. Ugovorom su povećane i plaće za dodatnih 10%, a dogovorena su i ostala materijalna prava, jubilarne nagrade, božićnice i otpremnine. U ostvarivanju svih tih prava radnici Liburnije izjednačili su se s ostalim gradskim službenicima.


No, iako su Kolektivni ugovor potpisali 4. srpnja, radnici smatraju da ih je direktor Edvin Šimunov izigrao iz razloga što im plaća nije bila povišena, no Šimunov je kazao da je riječ o nesporazumu. Naime, objasnio je kako se ništa nije promijenilo iz jednostavnog razloga što se sve dogovoreno u Kolektivnom ugovoru počelo primjenjivati još dva mjeseca prije potpisivanja.


Edvin Šimunov, direktor Liburnije, Foto: Luka Jeličić