Foto: Arhiva ZL
Nikad toliko mađarskih turista nije posjetilo Hrvatsku kao ove godine. Rekord noćenja iz 2019. tako je oboren već početkom rujna, navodi mađarski portal Világgazdaság, ističući kako Mađari preferiraju privatni smještaj i unutar ove kategorije potražnja se sve više pomiče prema višem segmentu tržišta. Međutim, sve je više onih koji traže hotele s polupansionom ili punim pansionom jer su jednostavno došli do računice da polupansion nije ništa skuplji od toga da sami osiguraju prehranu izvan objekta u kojem odsjedaju.
Zbog značajnog rasta kvalitete u Hrvatskoj posljednjih godina, kampovi s 3 ili 4 zvjezdice također postaju sve popularniji među mađarskim obiteljima, navodi mađarski portal. I prema analizi portala Bank360.hu, Hrvatska je ovog ljeta bila najpopularnije odredište Mađara. Prema njihovim podacima, 33 posto onih koji putuju u inozemstvo ovdje je boravilo između lipnja i početka rujna. Na ljestvici destinacija slijede talijanska i grčka obala, četvrta je Austrija, a peta Španjolska.
Ojačala forinta
Mađarska je ove godine sedma na listi najjačih hrvatskih emitivnih tržišta, s gotovo 17 posto više noćenja nego lani od siječnja do kraja rujna. Riječ je o ukupno oko od 3,5 milijuna mađarskih noćenja, ili pola milijuna više nego lani. Samo u rujnu mađarski su gosti u Hrvatskoj ostvarili 33 posto više noćenja u odnosu na lanjski rujan. Komentirajući činjenicu da Hrvatska s tržišta Mađarske ove godine bilježi značajan rast, postotno najveći među deset najjačih tržišta, Ivana Herceg, kazala je kako je na ovaj odličan rezultat mađarskog tržišta utjecalo više faktora.
– Prije svega, velik interes Mađara za putovanjima treba gledati i kao posljedicu dvije prilično restriktivne godine, a kada govorimo o Hrvatskoj, dobrim rezultatima je značajno pridonio ulazak Hrvatske u Schengen, odnosno mogućnost bržeg i jednostavnijeg dolaska u hrvatske destinacije. Također, mađarska nacionalna valuta forinta ojačala je u odnosu na prošlu godinu pa je njena vrijednost u inozemstvu bila veća, što je također pozitivno utjecalo na sektor putovanja. Tu su i promotivne te marketinške kampanje, kao i zajedničke aktivnosti koje smo realizirali s mađarskim partnerima kojima smo Hrvatsku predstavili kao privlačnu, sigurnu i kvalitetnu destinaciju koja im je lako dostupna. Svakako je rezultatima pridonijelo i odlično vrijeme, naročito sada tijekom posezone, kada također bilježimo velike poraste dolazaka i noćenja Mađara u odnosu na prošle godine, kazala je Herceg.
Nastavak trenda
– Mađarima je Jadran sinonim za more. Vole našu zemlju, dobro je poznaju, smatraju je predivnom i sigurnom te je Hrvatska tradicionalno prvi izbor za Mađare koji ljetni odmor provode u inozemnim destinacijama. Većina prometa s mađarskog tržišta u Hrvatskoj se ostvari tijekom ljetnih mjeseci jer je glavni motiv putovanja boravak na moru. Međutim, mađarski turisti sve više putuju i izvan glavne sezone te u kontinentalni dio Hrvatske. U ovoj su godini najveći rast ostvarili upravo u mjesecima predsezone, kada smo zabilježili rast veći od 25 posto u travnju, odnosno 30 posto u svibnju. Posezona je također krenula odlično, samo u rujnu zabilježen je rast od 30 posto u odnosu na prošlu godinu, a prvi preliminarni podaci za listopad pokazuju nastavak tog trenda, ukazala je direktorica budimpeštanskog ureda HTZ-a.
Gledano prema županijama, mađarski su gosti najviše noćenja u dosadašnjem dijelu godine ostvarili na Kvarneru, i to preko milijun noćenja, potom u Istri preko 713 tisuća noćenja, Zadarskoj županiji preko 601 tisuća noćenja te Splitsko-dalmatinskoj županiji gdje bilježe 595 tisuća noćenja mađarskih turista. Gledano prema destinacijama, najviše su noćenja ostvarili u Crikvenici, Viru, Rovinju, Poreču, Medulinu i Rabu. Kvarner je, dakle, hrvatska destinacija broj jedan za mađarske turiste pa su tako gosti iz Mađarske već sredinom rujna premašili milijun noćenja u kvarnerskoj regiji.
Već do polovice rujna je tako premašen cjelogodišnji promet iz 2022. za 160.000 noćenja, a za 90.000 iz 2019. godine. Posljednjih godina mađarsko tržište izraslo je u jedno od pet najznačajnijih emitivnih tržišta za Kvarner.
Skloniji “last minute” rezervacijama
Govoreći o prvim najavama za 2024. s mađarskog tržišta, Ivana Herceg je kazala kako mađarsko tržište spada u tržišta koja su sklonija »last minute« rezervacijama ili bukiranju putovanja nekoliko mjeseci prije samog putovanja. Ovaj se trend počeo mijenjati 2019. godine, kada je zabilježen rast ranih rezervacija, međutim COVID-19 razdoblje vratilo je stare navike kasnijeg rezerviranja.
– Stoga je teško sada predvidjeti rezultate za iduću godinu, no ukoliko ne dođe do većih poremećaja na globalnom nivou, vjerujemo da će Hrvatska i dalje ostati destinacija broj jedan za mađarske turiste, rekla je Herceg.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
nepoštivanje propisa
Zadarska policija ponovno nadzirala bicikliste, dobar dio dobio kazne
Style
korisni savjeti
Neke stvari ipak nije najbolje sušiti na sušilu, donosimo popis
Nogomet
LIGA NACIJA
Dalić: Francuska je jaka, ali želimo u polufinale
Zadar
SVEČANOST
[FOTO] Dodijeljene nagrade zasluženim dobitnicima javnih priznanja Grada Zadra
Svijet
NEVRIJEME
Eiffelov toranj zatvoren dok obilan snijeg remeti promet u Njemačkoj i Francuskoj
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!