Nedjelja, 24. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

FOTOGALERIJA: Moderni automobili nikad neće ući u legendu kao Fićo ili Buba

16.09.2018. 10:00
FOTOGALERIJA: Moderni automobili nikad neće ući u legendu kao Fićo ili Buba


Tridesetak oldtimera i šezdesetak sudionika okupilo se jučer u Zadru kako bi sudjelovali na XVIII. Oldtimer auto rallyju u organizaciji Oldtimer kluba Zadar, koji inače ima sedamdesetak članova. Zadarski rally natjecateljskog je karaktera te se boduje za prvenstvo HROS-a, a kako je to ujedno zadnji rally sezone svake godine vlada velik interes za sudjelovanjem.
U Zadru su se okupili ponosni vlasnici vremešnih limenih ljubimaca iz svih dijelova Hrvatske te su se u defileu odvezli na poligon gdje su pokazali znanje i vještinu vožnje u brojnim zanimljivim ispitima čijim su polaganjem potvrdili konačni plasman u prvenstvu. Nakon ispita u organiziranoj su koloni "zaplovili" prema Pakoštanima gdje su vožnju završili na ulazu u Park prirode Vransko jezero na prekrasnom vidikovcu Kamenjak.
Da se ne bi sve svelo na natjecanje, sudionici rallyja tamo su se i okrijepili uživajući u prekrasnom pogledu na obalu. Nakon toga obišli su gospodarstvo Roca u čijoj su konobi imali svečani ručak i podjelu nagrada onima koji su bili najbolji u sportskom dijelu rallyja.
– Iz godine u godinu imamo sve veći broj gostiju, što je dokaz da ljudi u klubu rade dobro te se zaista svi trude da sve bude kako treba. Mi u klubu brinemo se da sve prođe u redu te da svi sudionici uživaju i dobro se provedu, rekao nam je Aljoša Kubaska, predsjednik Oldtimer kluba Zadar. Istaknuo je kako su danas automobili sve skuplji, bolje uređeni, sjajniji, ali uvijek ostaje prisutna nostalgija prema automobilima koji su se vozili 60-ih ili 70-ih godina prošloga stoljeća. Tako se događa da jedan uređeni Fićo privuče više pažnje nego neki noviji i značajno skuplji automobil.
Jedan od kriterija da se automobil proglasi oldtimerom jest njegova starost, tako da automobil mora biti najmanje 30 godina star. Najstariji automobil na jučerašnjem rallyju bio je Buick 8, američki veliki automobil s osam cilindara koji je izrađen davne 1953. godine te je svojom pojavom plijenio pažnju.
Pažnju je plijenio i sportski buggy napravljen na šasiji Bube, a koji je, kako nam je otkrio vlasnik, Zadranin Mladen, nastao zahvaljujući "plastičnoj operaciji" koja je obavljena u garaži u Zadru.
– Ovaj auto nastao je u Kaliforniji 1960-ih na način da se ogoli vrh Bube te se izlije kalup od plastike koji se potom stavi na automobil. Sve ostalo je kao kod Bube, pojasnio nam je Mladen dodavši kako ovaj automobil koristi rijetko, tek za sudjelovanje u rallyjima ili ponekad vikendima kad je manja gužva na cesti.
Jedan od "slađih" automobila svakako je renovirani Fićo, koji je mnoge prolaznike podsjetio na davne dane djetinjstva kada je Fićo uz Zastavu bio nezaobilazno prijevozno sredstvo na našim cestama. Ponosni vlasnici Andrea Weber i sin Dominik rekli su nam kako je Fićo 1963. godište, ali je jako vitalan za jednog 55-godišnjaka.
– Kupili smo Fiću sinu za 18. rođendan. I suprug i ja ljubitelji smo oldtimera, a Fiću smo odabrali jer je stari auto kojega svi vole i uvijek izazove pozitivne reakcije. Ovo je baš model Zastava 750, ali kompletno restauriran, pojasnila nam je gospođa Andrea koja je i predsjednica Oldtimer kluba Stari kotači iz Sv. Nedjelje kraj Zagreba. Istaknula je kako za Fiću još uvijek nije problem naći rezervne dijelove jer ih ima. Ona i suprug posjeduju još i Alfu Romeo 2000 iz 1973. godine te Mercedes 350 SLC iz 1979. godine. Inače, na jučerašnjem rallyju nije sudjelovala ona već sin Dominik, a istaknuli su kako vole ići na ovakva natjecanja zbog dobrog društva te novih doživljaja.
Jedan od zanimljivijih i većini ljudi poznatijih modela je narančasta Buba iz 1977. godine u vlasništvu Nade Bjelanović iz Zadra. Ona je na natjecanje došla u pratnji prijateljice te je jedna od rijetkih žena koje sudjeluju u ovakvim natjecanjima.
– Ljudi jako dobro reagiraju na Bubu, pogotovo djeca, jer je to jako poznat automobil. Često sudjelujem u ovim rallyjima koji zahtijevaju spretnost i točnost vozača i odlično je biti u manjini, posebno kad pobijedim muške kolege, rekla je kroz smijeh gospođa Nada. Istaknula je kako je njoj sve teže održavati Bubu jer je teško naći dijelove. Ipak, uz pomoć kolega problemi se riješe te je Buba i dalje u voznom stanju.
– Ja sam po struci učiteljica, a vožnja oldtimera mi je gušt. Ovdje su ljudi različitih zanimanja, ali svi imamo istu strast prema starim automobilima, zaključila je Nada.
Među glavnim atrakcijama bio je i dvosjed Gentry MG iz 1979. godine vlasnika Josipa Tadića, jedini takav automobil u čitavoj Hrvatskoj.
– Ovo je engleski automobil, takozvani kit car, odnosno ljudi bi dobili sašiju i sastavili bi automobil sami. Ovo je jedini ovakav automobil u Hrvatskoj. Imam ga godinu dana, ali prvi put sam ga vidio prije četiri godine, kada ga je vozila tadašnja vlasnica koja je u Zadar došla na privremeni rad. Tri godine molio sam tu gospođu da mi proda automobil te ga je konačno pristala prodati. Ovo mi je prvi, ali ne i posljednji oldtimer, zaključio je Josip.
Arman Bogdanović dovezao se u Alfa Romeu GT junior iz 1970. godine koju je kupio njegov otac u autosalonu te ga je kasnije on naslijedio.
– Automobil je u našoj obitelji od početka i ja sam ga nastavio održavati te sada sudjelujem u ovakvim rallyjima. Svatko bira one automobile koje voli, a ja sam cijeli život volio Alfe te volim sudjelovati u ovakvim događanjima, zaključio je Arman.