Foto: iStock/NL
Nakon što je Kanada krenula stopama Australije i nekih europskih država da Meta (Facebook, Instagram) i ostali internetski giganti više ne mogu besplatno na svojim platformama koristiti vijesti medijskih kuća u bilo kojem obliku, u Meti su procijenili da im se ne isplati kompenzirati novinskim izdavačima za sadržaj koji se pojavljuje ne njihovim stranicama i da će kanadskim korisnicima jednostavno uskratiti pristup vijestima preko Facebooka i Instagrama.
To je zaokret u odnosu na stav koji su zauzeli u Australiji gdje su pristali na dogovor o kompenzaciji s medijskim kućama. Kanadski zakon Online News Act koji je nedavno odobrio Gornji dom Senata Kanade po mišljenju iz Mete je stroži nego onaj australijski, a to potvrđuje i negodovanje iz Googlea.
Po njima, neprihvatljivo je da plaćaju pojavljivanje linkova s vijestima prilikom „guglanja“ kako to zakon predviđa, već bi bilo racionalnije da plaćaju samo sadržaj vijesti koje korisnik otvara. To bi po njima i bolje opravdavalo svrhu zakona odnosno poantu da naknadu za objavljivanja dobivaju isključivo medijske kuće gdje je sadržaj i nastao.
Kompromis
No, Google, za razliku od Mete nije zalupio kanadskim vlastima vrata pred nosom, već su rekli da moraju sjesti za stol i naći neko kompromisno rješenje.
I dok Meta možda na Kanadi pokazuje mišiće bojeći se da kanadski zakon nakon australskog i europskih pokrenu domino efekt i za njim se povedu sve ostale vlade, a posebno susjedna američka koja još stoji po strani u pitanjima zaštite online sadržaja novinskih izdavača i medijskih kuća, čini se da ni Kanada ne popušta ni malo.
Naime, kao protumjeru Metinom inzistiranju da im se ne isplati isplaćivati kompenzacije medijskim kućama, kanadske su vlasti, odnosno premijer Justin Trudeau, odlučili da vladin sektor više neće oglašavati na Facebooku i Instagramu.
Federalna kanadska vlada troši oko 10 milijuna dolara godišnje novca poreznih obveznika za oglašavanje na tim platformama, a sad će svoje promotivne kampanje usmjeriti negdje drugdje.
Strogi zakoni
Možda to i nije neki novac, no odluka vlade izaziva lančanu reakciju u kanadskim javnim službama. Tako je premijer Quebeca objavio (znakovito – na Twitteru), da prestaju s reklamiranjem na Metinim platformama i za očekivati je da isto postupi i ostalih 12 kanadskih provincija, kako se nazivaju federalne jedinice ove velike zemlje. Oglasio se i gradonačelnik drugog najvećeg kanadskog grada Montreala i najavio da će postupiti kao i federalna vlada…
Bit će zanimljivo vidjeti kako će ovaj rat kanadske vlade i Mete završiti jer će naredni mjeseci pokazati tko će ovakvim ishodom u Kanadi više biti „ranjen“, vlast koja će preusmjeriti svoje kampanje s Facebooka i Instagrama na druge forme oglašavanja, ili Meta koja će se sigurno suočiti s odljevom korisnika i reklamnog novca s njihovih platformi.
Ovaj sukob bi mogao biti i ogledni primjer za nastavak ili prekid prakse donošenja strogih zakona u drugim državama po kojima bi internetske platforme morale obeštetiti medijske izdavače jer se na njihovim stranicama medijski sadržaj vijesti koristi besplatno.
najnovije
najčitanije
Style
Wet nails
Mokra kosa je stvar prošlost, vrijeme je za mokre nokte
Košarka
Niko Šare MVP
VELIKI USPJEH ZADRANA Gimnazija Vladimira Nazora treću godinu zaredom prvak Hrvatske!
Nogomet
NJEMAČKI REPREZENTATIVAC
Gnabry zbog ozljede možda propusti Euro
KK Zadar
Omladinski pogon
Vidaković: Nismo favoriti ni u jednom uzrastu, ali Jazine su naš plus
Crna Kronika
POLICIJA
Prometnom recidivistu trajno oduzeto vozilo i izrečena zatvorska i novčana kazna
Scena
KONCERT DIVE
GLAZBENA DIVA DOLAZI U ZADAR! Doris Dragović najavila koncert na Višnjiku, evo detalja
Zadar
ZADARSKO BIJELO SRCE
[FOTO] Povodom Međunarodnog dana sestrinstva dodijeljena priznanja najzaslužnijima
Scena
EUROSONG
Objavljen raspored nastupa u finalu Eurosonga, evo kada nastupa Baby Lasagna
Scena
EUROSONG
Pogledajte o čemu zapravo pjeva Baby Lasagna: Stihovi imaju dublje značenje
Crna Kronika
NESREĆA