– Slow cosmétique želi naučiti potencijalne sljedbenike i korisnike kako da prepoznaju pravu, prirodnu od masovne kozmetike s „lažnim” deklaracijama. Želi da ljudi ne nasjedaju na marketinške trikove, nego da pročitaju sastav, razmisle i tek potom odluče hoće li kupiti ili ne, kaže Matulić
Slow cosmétique, pokret koji je 2012. nastao na inicijativu belgijskog novinara, publicista, socijalnog radnika i aromaterapeuta Juliena Kaibecka, a potom se proširio u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Tunisu i Kanadi, stigao je i u Hrvatsku. I to preko otoka Pašmana i Ane Matulić, koja je prije mjesec dana u Parizu pohađala školu francuske aromaterapije zasnovane upravo na pokretu Slow cosmétique.
– Riječ je o kozmetici koja ima više smisla od uobičajene, konvencionalne kozmetike i masovne industrije koja je pokreće. Sljedbenici pokreta žele ljude naučiti ili kako da sami proizvode svoju kozmetiku ili, ako se ne žele upustiti u tu avanturu, kako da je pronađu i kupuju kod ljudi koji je sami kreiraju i proizvode. Naravno, govorimo o ekološkoj kozmetici, koja ne koristi agresivan marketing, koja se proizvodi doma, ručno, od 100 posto prirodnih sastojaka i u malim količinama. Slow cosmétique želi naučiti potencijalne sljedbenike i korisnike kako da prepoznaju pravu, prirodnu od masovne kozmetike s „lažnim” deklaracijama, želi da ljudi ne nasjedaju na marketinške trikove, nego da pročitaju sastav, razmisle i tek potom odluče hoće li kupiti ili ne, objašnjava Ana, koja je široj javnosti najpoznatija po prirodnim kremama i sapunima na bazi maslinova ulja, za koje je osvojila nekoliko nagrada i priznanja te oznaku zaštite izvornosti Hrvatski otočni proizvod.
Pomoglo odlično znanje francuskog jezika
O školi aromaterapije dugo je razmišljala jer je, kaže, osjećala da mora napraviti korak dalje, a Francuska je bila logičan odabir i zbog odličnog poznavanja jezika, budući da je profesorica francuskog i talijanskog jezika i književnosti. Tražila je školu koja će joj dati drugi pogled na kozmetiku i nešto novo da bi se razvijala na tom području.
– U grupi sam bila s još tri učenice, Švicarkom i dvije Francuskinje. Profesorica Marie Bosquet školovala se za aromaterapiju i fitoterapiju u Kanadi, tamo je i radila, a sada već nekoliko godina ima atelje u Parizu u kojemu se provodi stručna obuka, nakon koje svaki polaznik dobije certifikat. Bilo je vrlo zanimljivo i inspirativno. Od drugih pokupiš njihova iskustva i priče o proizvodnji kozmetike. Ispalo je da sam ja najiskusnija među učenicama u proizvodnji kozmetike, ali kolegica iz Marselliea bila je najbolja u prepoznavanju mirisa. Radili smo s najkvalitetnijim biljnim i eteričnim uljima, hidrolatima i maslacima o kojima nisam mogla ni sanjati. Sve su to hladno prešana ulja, vrhunski sastojci i meni nikad ne bi palo napamet da naručim, recimo, neroli (gorka naranča, op. a.) ili jojobino ulje, kada ne znam čemu služe. A sada znam i postupno ću te sastojke uvoditi u svoje nove kozmetičke proizvode, izrađene po načelima pokreta Slow cosmétique. To je kozmetika koja stvara zadovoljstvo, ne samo onima koji je proizvode, nego i korisnicima koji će znati kako da je upotrijebe, kako da njeguju lice, tijelo… U više koraka, a sve polako i postupno, govori Ana, vidno zadivljena onim što je naučila u Parizu, kamo je odnijela svoje dosadašnje proizvode i predstavila ih kao jednostavne kreme na bazi maslinova ulja, na što joj je profesorica rekla kako to i nije baš tako jednostavno, usporedivši ih s vrlo popularnom kremom u Francuskoj, Egyptian magic, koja se prodaje za 40 eura.
Zbog čega su takvi proizvodi skuplji?
– Kada sam pitala zašto krema toliko stoji, budući da njeni sastojci uopće nisu skupi, ona je odgovorila: „Što jednostavnije, to bolje i skuplje!”, prepričava Ana Matulić, koja je prošli tjedan, samo mjesec dana po povratku iz Pariza, na tržište izbacila svoju prvu hidratantnu kremu Immortelle.
– Vjerujem da će se krema svidjeti ljubiteljima ekološke kozmetike i možda budućim sljedbenicima Slow cosmétiquea. Sve što sam naučila u Parizu, primijenila sam u izradi te kreme, a riječ je o dnevnoj, anti- age hidratantnoj kremi od maslinova ulja, ulja koštice marelice, smilja i naranče. Krema je već u prodaji, a sljedeći tjedan ide na analizu, kako bi mogla kandidirati za oznaku Hrvatski otočni proizvod. Male izmjene doživio je i moj stari proizvod Beauty Drops, u koji sam dodala ulja i hidrolate od ružmarina i lavande, a za nekoliko dana na tržištu će biti i šampon za kosu napravljen od ulja avokada, koštice marelice i ricinusa s mirisom citronele i lavande, najavljuje Ana, čiji se proizvodi, osim putem Interneta i u obiteljskoj trgovini u Pašmanu, mogu nabaviti u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Opatiji, Zadru, Šibeniku te na otocima Hvaru, Braču (Postira), Koločepu i Vrgadi.
Skuplje nije nužno i bolje
Dok priča o svemu što je naučila u francuskoj školi aromaterapije, Ana se svako malo vraća na pokret Slow cosmétique, naglašavajući kako je to kozmetika koja promovira pravu ljepotu i ističe prirodno.
– Smatram da bi svaka osoba radi sebe trebala pročitati deklaraciju proizvoda koji kupuje. Možda se čini da je nebitno, ali sve to ulazi u naš organizam. Iako smo bombardirani propagiranjem zdravog života, većina ljudi uopće ne vodi računa o tome što konzumira i koristi. A najmanje što možemo napraviti za sebe je okrenuti kutiju s proizvodom i pročitati što piše, što je najviše zastupljeno te onda na Internetu provjeriti je li to dobro ili nije, budući da se danas mnoge stvari u kozmetičkoj industriji prikrivaju i skrivaju pod nekim drugim imenom, tvrdi. A na našu opasku da su proizvodi s oznakama „eko” i „prirodno” zbog skupoće nedostupni prosječnom stanovniku Hrvatske, Ana navodi da takva kozmetika ne mora biti skuplja od industrijske.
-U dobroj, kvalitetnoj i prirodnoj kremi nema što stajati, primjerice, 300 kuna. I ne znači nužno da je nešto što je skupo dobro. I obrnuto!, dodaje.
Nada se da će pokret Slow cosmétique, poput Slow fooda prije 20-ak godina, zaživjeti u Hrvatskoj, gdje se posljednjih godina osjeća povećana potražnja za prirodnim kozmetičkim proizvodima.
– Nas koji koristimo prave proizvode prirode toliko je malo da zapravo jedni drugima uopće nismo konkurencija. Unatoč tome što se danas sve više ljudi bavi kozmetikom, proizvodimo onako za sebe i svoj krug prijatelja. I to je fantastično! Netko će sam napraviti sapun ili šampon, netko drugi će naručiti. Bitno je da su ljudi svjesni toga što kupuju jer su preparati iz masovne proizvodnje sve dostupniji i nekvalitetniji, zaključuje.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
nepoštivanje propisa
Zadarska policija ponovno nadzirala bicikliste, dobar dio dobio kazne
Style
korisni savjeti
Neke stvari ipak nije najbolje sušiti na sušilu, donosimo popis
Nogomet
LIGA NACIJA
Dalić: Francuska je jaka, ali želimo u polufinale
Zadar
SVEČANOST
[FOTO] Dodijeljene nagrade zasluženim dobitnicima javnih priznanja Grada Zadra
Svijet
NEVRIJEME
Eiffelov toranj zatvoren dok obilan snijeg remeti promet u Njemačkoj i Francuskoj
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!