Foto: Boris Ščitar/Filip Brala/PIXSELL
Predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture narednih dana u Zadar će doći potpisati dugoočekivani projekt kojim će se željeznica kroz Bibinje i Sukošan izmjestiti u luku Gaženica. Državni tajnik Josip Bilaver kaže kako je ovo vrlo važan projekt za razvoj prometne infrastrukture Zadarske županije te se nakon potpisivanja ugovora u Zadru kreće u realizaciju ovog plana.
– Bit će potpisan ugovor za idejni projekt i lokacijsku dozvolu za projekt izmještanja željezničke pruge iz Bibinja i Sukošana. Ugovorene su i studije za remont postojeće pruge od Zadra do Knina. Kada se ishodi lokacijska dozvola i svi potrebni uvjeti, ide se na izradu glavnog projekta. Svečano potpisivanje očekuje se kroz nekoliko dana, kaže Bilaver.
Izgradnja tunela
Riječ je o značajnom projektu obilaznice Bibinja, a prema procjeni HŽ infrastrukture, vrijednost radova na tračničkoj poveznici grada Zadra s lukom Gaženica i Zračnom lukom Zadar je oko 160 milijuna eura ukupno za željezničku zaobilaznicu naselja Bibinje i teretni kolodvor Gaženica te za rekonstrukciju pruge M606 Knin – Zadar na dionicama Knin -Radučić i Dalmatinska Ostrovica – Bibinje.
Projekt obnove željezničke infrastrukture povećat će efikasnost i konkurentnost luke Gaženica, što će pridonijeti još kvalitetnijem prometnom povezivanju Zadra s ostakom Hrvatske. Uz još jedan razvojni projekt, »Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar – Poluotok«, ovo je još jedan iznimno važan projekt za gospodarski razvoj Zadra.
Naime, studija o izmještanju pruge pokazala je kako je najbolje rješenje izgradnja tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge prema Kninu. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ocijenilo je da je ovo financijski i ekološki najbolja varijanta, jer je najprihvatljiivja i mještanima Bibinja koji već desetljećima od države traže izmještanje pruge opasne za njihovo mjesto.
Porasli troškovi
Pruga ne samo da je ovo mjesto presijecala na dva dijela, već je uništila promet i naselje. Stvarala im je nepodnošljivu buku, ali i usporavala razvoj turizma jer nitko ne želi odmor provesti u apartmanu pokraj željezničke pruge.
Prije četiri godine kada je projekt predstavljen procjena troškova prve faze s izmještanjem pruge iznosila je 553 milijuna kuna, a druge faze 105 milijuna kuna. Kako su cijene repromaterijala u međuvremenu porasle, u Ministarstvu su svjesni činjenice da su porasli i troškovi gradnje te da će troškovi izmještanja pruge u konačnici iznositi puno više.
Pretpostavlja se da bi radovi trajali oko dvije godine te da bi projekt mogao biti realiziran u rasponu od tri do pet godina nakon potpisivanja ugovora.
Izmještanje željezničkog kolodvora iz središta grada u Gaženicu pridonijet će i razvoju luke koja će ovom vrstom prometa, ali i blizinom Zračne luke Zadar, postati još važnije infrastrukturno čvorište. Ovim će projektom biti zaustavljena i stagnacija željezničkog prometa u Hrvatskoj, osobito u Zadru u kojemu vlakovi već godinama ne voze.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
vrijedna priznanja
Marija Dejanović i Nicolas Bajlo dobitnici nagrada na Danima hrvatskog turizma
Županija
olujni vjetar
U prekidu brojne trajektne i katamaranske linije
Hrvatska
premijer
Plenković o uhidbenim nalozima ICC-a: ‘Ne mogu se izjednačavati demokratska vlast i teroristi’
Zadar
PRIGODNO OBILJEŽAVANJE
OBNOVLJEN SPOMENIK Puntamika slavi obnovu i revitalizaciju sv. Stošije
Hrvatska
telefonska sjednica
Vlada odbija navode iz Prijedloga za pokretanje pitanja povjerenja premijeru
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Zadar
USUSRET DESETOJ OBLJETNICI POSLOVANJA
Od lokalne priče do regionalnog lidera: Kako je Berekin postao simbol uspjeha
Crna Kronika
PU ZADARSKA