Foto: ENO PROMOTIONS
Industrija kružnih putovanja prije pojave pandemije na godišnjoj je razini vrijedila milijarde. No, pojavom virusa taj je oblik putovanja, kojeg karakterizira boravak velikog broja putnika i članova posade u jednom zatvorenom prostoru, koliko god on velik bio, postala najnepoželjniji oblik provođenja odmora, što je tvrtke za kružna putovanja dovelo do ruba bankrota. Proglašenjem kraja pandemije, barem u Hrvatskoj, okreće se nova stranica na putu oporavka kruzing industrije, koju i dalje karakteriziraju određena ograničenja, najčešće u broju putnika.
Zadar je naročito izgradnjom nove luke u Gaženici postao poželjnija destinacija za velike kruzere, koji na putovanju ugoste i po dvije tisuće putnika. Jedan od dionika te industrije u našem gradu je i koncesionar »Zadar Cruise Port« na čelu s Rebekom V. Pevec, koja je s nama podijelila očekivanja od ove sezone.
Ukinute covid restrikcije
Na prostoru putničke luke Gaženica »Zadar Cruise Port« upravlja s pet pristaništa koja mogu primiti čak i najduže kruzere.
– Prema trenutačnim informacijama, očekujemo 73 dolaska kruzera s ukupno 140.000 putnika i 59.000 članova posade. Iako je broj dolazaka brodova manji u odnosu na prethodnu godinu, očekujemo veći broj gostiju s obzirom na to da su gotovo sve COVID restrikcije na brodovima ukinute, istaknula je Pevec.
Kriza u industriji uvjetovala je da veliki broj plovila ekspresnom brzinom završi u škverovima, gdje su rastavljani do najsitnijih detalja koji su prodavani kako bi se čim bolje sanirali troškovi tvrtki, koje su bile pred bankrotom i otpuštanjem velikog broja radnika, koji uvođenjem pandemijskih restrikcija više nisu mogli raditi. No, takva su vremena iza nas, jer pandemija više i službeno ne predstavlja globalnu javno-zdravstvenu ugrozu, iako nije nestala.
– Ove godine dolazi nam osam brodova prvi put, a većina njih je novoizgrađena, kazala nam je Pevec, što dokazuje kako se industrija kružnih putovanja polako oporavlja. No, pandemija je učinila svoje i promijenila navike turista, koji će se sada možda prije odlučiti za neki drugi oblik putovanja, a ne na ono kružno. No, kreiranjem novih programa i paketa kompanije su uspjele ponovno privući dio klijenata, što nam je potvrdila i Pevec.
– Također, pojedine kompanije povećale su broj dolazaka i broj brodova koji će pristati u našoj putničkoj luci, tako da se radujemo jednoj dinamičnoj i zanimljivoj sezoni, kazala je Pevec.
Prednosti destinacije
Glavne prednosti Zadra na međunarodnom tržištu, osim bogate turističke infrastrukture u lučkom su smislu kvalitetna infrastruktura, raznolikost ponude na destinaciji, ali svakako i činjenica da je Zadar u portfelju putničkih luka kojima upravlja Global Ports Holding, najveći svjetski operater putničkih luka i ima direktne kontakte s vodećim ljudima svih kompanija za krstarenja.
– Kruzing industrija se još uvijek nije u potpunosti oporavila od utjecaja pandemije. Oporavak je proces koji će na globalnoj razini trajati najvjerojatnije do 2025. godine, istaknula je Pevec i dodala kako su za sada naznake dobre i potražnja za krstarenjima u uzlaznoj putanji.
– Gosti su danas, kao i svi mi, malo oprezniji i osvješteniji o važnosti provedbe adekvatnih higijenskih mjera, što nam je svima ostalo u svijesti od proteklih godina pandemije. I prije pandemije, na kruzerima je postojala daleko viša razina higijenskih i zdravstvenih mjera, kontrola i inspekcija u usporedbi s onima na snazi na kopnu, podsjetila je Pevec.
Što se tiče programa koji im se nudi, tu uvijek ima i uvijek će biti vise zahtjeva, jer očekivanja rastu, raste i broj i raznolikost putnika te postoji potreba za daljnjim razvojem mikrodestinacija i zanimljivih doživljaja.
Biti korak ispred
– Osim toga, uvijek treba pratiti razvoj konkurentnih destinacija i luka, i nastojati biti barem jedan korak ispred. Jedino tako se može ostvariti daljnji razvoj destinacije i maksimalno iskoristiti potencijale i ekonomske benefite koje donosi ova vrsta turizma. Zadar i okolica nude raznolikost ponude, i upravo to je naš glavni adut, naglasila je Pevec. Priliku za rast prije svega vidi u kvaliteti ponude, a ponajviše u razini uslužnosti svakoga tko je na bilo koji način uključen u turizam.
– Ne smijemo nikako zaboraviti da je osnova bilo kojeg turizma oduvijek bila upravo uslužnost, a koju jedino mogu pružiti ljudi. Također, trebamo svakako razmišljati o održivosti, na svima razinama te o autentičnosti i kvaliteti onoga što nudimo, zaključila je Pevec i dodala kako naravno valja istražiti najbolji način na koji želimo predstaviti našu destinaciju, kroz kreativne priče i inspirativne marketinške kampanje na globalnoj sceni.
– Moramo više komunicirati i dijeliti adekvatne informacije s ostalim dionicima u globalnom turizmu, zaključila je Pevec.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
velika materijalna šteta
Dvojica u Pakoštanima i Sv. Filipu i Jakovu krali alkoholna pića
Crna Kronika
autocesta a1
Državljanin Kosova na dionici Pristeg–Pirovac vozio čak 235 kilometara na sat
Svijet
džabalija
Izraelske snage jačaju napade na sjeverni pojas Gaze
Crna Kronika
sudar triju vozila
DOVRŠEN OČEVID U prometnoj nesreći u Poljicima ozlijeđeno čak sedam osoba, jedna se bori za život
Plodovi zemlje i mora
RIBLJE VRSTE
Jeste li znali da tabinju nalazimo i na 270 metara dubine? Evo još nekoliko zanimljivosti o ovoj neobičnoj ribi
Zadar
OPSEŽNI RADOVI
Od sutra pa sve do kraja lipnja zatvorena ulica Put Nina
Zadar
neugodan miris
Zadrani se jutros probudili u smradu dima, evo što je uzrok
Crna Kronika
SUDAR NA RASKRIŽJU
Teška prometna nesreća kod Poljica, ozlijeđene četiri osobe
Hrvatska
veliki pjesnik
Preminuo Luko Paljetak, nekadašnji umjetnički ravnatelj Kazališta lutaka Zadar
Scena
EUFORIJA NA VRHUNCU