Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

PROVEDENO ISTRAŽIVANJE

Evo koji su razlozi dolazaka turista u našu prekrasnu županiju

Autor: Nikolina Lucić

11.05.2023. 16:36
Evo koji su razlozi dolazaka turista u našu prekrasnu županiju

Foto: Arhiva ZL



Za svaku je turističku destinaciju važno znati što to točno posjetitelje i turiste motivira da ju posjete, kao i njihove utiske i mišljenja o onome što su vidjeli i naučili. Istraživanje stavova i potreba turista odavno je postalo sastavnim dijelom izgradnje cjelovite turističke destinacije, kako bi kreatori usluga i programa u turizmu znali kako svoje manifestacije i događanja krojiti prateći potrebe, ali i moderne trendove u turizmu.


Turistička je zajednica Zadarske županije na istom tom tragu naručila istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«, s ciljem dobivanja uvida u ponašanje i motive dolaska stranih gostiju u Zadarsku županiju, ovisno o periodu u kojem dolaze, zatim ovisno kojim prijevoznim sredstvom dolaze, a također i ovisno gdje odsjedaju.


Interes za sadržajima te upoznatost gostiju s ponudom i sadržajima destinacije također je ispitivana, a kako je korištena metoda CASI (Computer-Assisted Self-Interviewing), te su anketirani odgovarali putem svojih mobilnih uređaja, prikupljena je i baza kontakata.





Sunce i more


Istraživanje je provedeno na punoljetnim stranim gostima od svibnja do konca listopada 2022. godine koji su ovdje proveli barem jednu noć u komercijalnom smještaju na području (pod)destinacija odnosno srodnih područja: Zadar-Sukošan-Bibinje, Biograd, Nin-Zaton, Pag, Starigrad-Jasenice-Obrovac, Sv. Filip Jakov-Pakoštane, Vir-Privlaka-Vrsi, Ražanac-Posedarje-Novigrad, Ugljan-Pašman, te Dugi otok.


Anketirano je ukupno 1.785 gostiju, od čega 1.081 žena, različitog socioekonomskog statusa. U istraživanju su sudjelovali gosti iz Njemačke, Francuske, Poljske, Ujedinjenog Kraljevstva, Češke, Slovenije, Austrije, Italije, Slovačke, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Španjolske i ostalih zemalja.


Glavni nalazi pokazuju kako je dvije trećine gostiju destinaciju posjetilo prvi put, a tu su boravili u prosjeku osam dana. Polovina gostiju stigla je u Zadarsku županiju automobilom, trećina zrakoplovom, dok su ostali stigli drugim prijevoznim sredstvima. Najčešće su boravili u privatnom smještaju odnosno apartmanima.



Većina stranih gostiju je stigla u društvu partnera i obitelji, a temeljni motiv odabira destinacije je sunce i more, a nakon toga priroda te posjet gradovima. Anketirani strani gosti najviše su interesa pokazali za nacionalne parkove i pješčane plaže, a potom za lokalne specijalitete.


Utvrđeno je kako je gostima koji dolaze automobilima najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, a zanimaju ih ronjenje, posjet OPG-ovima i kušaonama te zabavnim i tematskim parkovima.


Korisni pokazatelji


Najčešći motiv dolaska gostima koji pristižu zrakoplovom je posjet gradovima i kultura, a njih zanimaju posebno nacionalni parkovi, kulturna baština i muzeji te organizirani izleti i jedrenje. Očekivano, gostima koji dolaze autobusima najzanimljiviji su posjeti gradovima.


Hotelskim gostima primarni su motivi wellness/spa/zdravstveni razlozi dok je gostima u kampu najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, prvenstveno biciklizam, kajaking i SUP na moru.



Promatrajući razdoblje dolaska, goste u predsezoni najviše zanimaju biciklističke rute, a u posezoni kulturna baština i muzeji te tvrđave i vidikovci. U razdoblju srpnja i kolovoza, goste najviše zanimaju biciklističke rute, kajaking i SUP na moru.


– Iznimno smo zadovoljni što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih uz destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi puta boravio u destinaciji, oni su nam ipak došli informirani i upoznati s ponudom, što u potpunosti opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«.


Ovo korisno istraživanje daje nam dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima, kazala je Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije.