
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje
Prestanak korištenja vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje plemenita je ekološka ideja, toliko medijski eksploatirana , da nam se čini da ćemo s prelaskom na električne automobile riješiti sve probleme sa zagrijavanjem atmosfere i posljedičnim opasnim klimatskim promjenama.
No, za početak, tek 16 posto emisija stakleničkih plinova u atmosferu odnosi se na transport, tako da i u slučaju da ubrzo ne bude (što je teško vjerovati), niti jednog dizelaša ili benzinca na cesti, motornog broda ili aviona u zraku na kerozin, riješili smo tek manji dio problema po pitanju zagrijavanja atmosfere uzrokovanog ispuštanjem CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Drugo, u posljednje vrijeme sve se više poteže pitanje u kojoj mjeri električni automobili zapravo ostavljaju manje ugljičnog otiska kad se sve broji i oduzme. Tema je to niza znanstvenih studija, ali i medijskih analiza u „za i protiv“ stilu.
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje. Tu je i problem načina proizvodnje baterije, njene trajnosti, problemi s komponentama kao što je litij, pa onda i pitanje odlaganja i recikliranja kad im istekne vijek trajanja.
No, dobra vijest koju otkriva studija Sveučilišta Michigan (financijski potpomognuta od strane auto-kompanije Ford), je da se kasnijom vožnjom električnog auta ta velika razlika u proizvodnji poništi relativno brzo: između 17 i 18 mjeseci za limuzine, između 19 i 23 mjeseca za SUV-ove s uzetom u obzir prosječnom kilometražom koju naprave automobili u SAD-u.
Ova studija je potvrdila neka prijašnja istraživanja, po kojima električni automobili u uporabi nose sa sobom oko trećine emisija stakleničkih plinova automobila na benzin ili dizel. Točnije, po studiji 35 posto u slučaju limuzina i 37 posto kod SUV-ova. Pitate se kako električni auto koji ne izbacuje nikakve plinove ostavlja ugljični otisak? Direktno nikako, ali posredno da, te aute treba puniti električnom energijom, a njena proizvodnja i dalje ostavlja snažan ugljični otisak.
najnovije
najčitanije
Županija
23. dani cvijeća
Trodnevni sajam u Sv. Filipu i Jakovu »procvjetao« s brojnim sadržajima
Županija
kandidat za župana
I Antonio Vučetić odgovorio na otvoreno pismo Doris Bailo
Zadar
'DOKAŽIMO DJELIMA'
Kandidati HDZ-a za župana i dožupana predstavili program: ‘Županija puna potencijala bit će još poželjnija za život’
Zadar
kandidat za gradonačelnika
Na otvoreno pismo Doris Bailo odgovorio i Ivica Žuvela
Zadar
realni ciljevi
Biloglav i DOMiNO predstavili program za lokalne izbore
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PREVAREN U SRED ZADRA! Prišla su mu dvojica muškaraca, ponudili mu na prodaju…
Zadar
PROZVAO GA
KAKAV FAIL! Radeta išao prozvati Erlića pa se malo osramotio…
Županija
Petrčane
MISTO MOJE (18) Prodaju se tereni, svi su u turizmu, dobro žive, još da su svoja općina…
Zadar
Apsurd birokracije