![Električni automobili su daleko od ugljične neutralnosti, ali su dugoročno bolja ekološka opcija od benzinaca i dizelaša](https://www.zadarskilist.hr/wp-content/uploads/2022/11/punjenje-auta-792x495.jpg)
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje
Prestanak korištenja vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje plemenita je ekološka ideja, toliko medijski eksploatirana , da nam se čini da ćemo s prelaskom na električne automobile riješiti sve probleme sa zagrijavanjem atmosfere i posljedičnim opasnim klimatskim promjenama.
No, za početak, tek 16 posto emisija stakleničkih plinova u atmosferu odnosi se na transport, tako da i u slučaju da ubrzo ne bude (što je teško vjerovati), niti jednog dizelaša ili benzinca na cesti, motornog broda ili aviona u zraku na kerozin, riješili smo tek manji dio problema po pitanju zagrijavanja atmosfere uzrokovanog ispuštanjem CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Drugo, u posljednje vrijeme sve se više poteže pitanje u kojoj mjeri električni automobili zapravo ostavljaju manje ugljičnog otiska kad se sve broji i oduzme. Tema je to niza znanstvenih studija, ali i medijskih analiza u „za i protiv“ stilu.
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje. Tu je i problem načina proizvodnje baterije, njene trajnosti, problemi s komponentama kao što je litij, pa onda i pitanje odlaganja i recikliranja kad im istekne vijek trajanja.
No, dobra vijest koju otkriva studija Sveučilišta Michigan (financijski potpomognuta od strane auto-kompanije Ford), je da se kasnijom vožnjom električnog auta ta velika razlika u proizvodnji poništi relativno brzo: između 17 i 18 mjeseci za limuzine, između 19 i 23 mjeseca za SUV-ove s uzetom u obzir prosječnom kilometražom koju naprave automobili u SAD-u.
Ova studija je potvrdila neka prijašnja istraživanja, po kojima električni automobili u uporabi nose sa sobom oko trećine emisija stakleničkih plinova automobila na benzin ili dizel. Točnije, po studiji 35 posto u slučaju limuzina i 37 posto kod SUV-ova. Pitate se kako električni auto koji ne izbacuje nikakve plinove ostavlja ugljični otisak? Direktno nikako, ali posredno da, te aute treba puniti električnom energijom, a njena proizvodnja i dalje ostavlja snažan ugljični otisak.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
ratni zločin
Pukanićev ubojica optužen za ubojstvo zarobljenih hrvatskih vojnika 1991.
Hrvatska
nova strategija
Ministarstvo priprema model priuštivog stanovanja podstanarima, donosimo sve detalje
Gastro
Churro cheesecake
Prefin španjolski desert rapsodija hrskavosti
Hrvatska
hrt pristojba iznajmljivačima
Đani Bunja: ‘Korist od hrvatskog turizma trebaju imati naši ljudi, a ne veliki igrači’
Zadar
drugo izdanje
„Hitchcock nights“ se vraća s osmodnevnim programom
Crna Kronika
nepoznate okolnosti požara
Zapalio se automobil na Dugom otoku! Vozio ga Mate Lukić
Scena
NOVA PJESMA
VIDEO Pogledajte spot za novu Thompsonovu pjesmu, fanovi nižu same komplimente
Crna Kronika
sudar na semaforu
Još jedna prometna nesreća u Murvici! Teško ozlijeđena žena
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA
PROVJERITE LISTIĆE! U Zadru pogođena Eurojackpot petica u iznosu od skoro 70.000 eura!
Županija
TJERANJE S PLAŽE