Subota, 23. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

PRVI ISPIT

Za uskrsne blagdane očekuju se novi turistički rekordi

Autor: Nikolina Lucić

06.04.2023. 10:08
Za uskrsne blagdane očekuju se novi turistički rekordi

Foto: Luka Jeličić



Uskrs nam se polako bliži, a to znači da je pred nama prvi ispit ovogodišnje predsezone. Nakon pandemijskih ograničenja kada je Hrvatska unatoč svim zabranama i ograničenjima ipak ostvarila iznenađujuće pozitivne rezultate, od ove se godine s pravom očekuje rekordna sezona.


Stoga samo sa stručnjacima iz sektora turističkih zajednica razgovarali o njihovim očekivanjima od uskršnjeg vikenda. Mario Paleka, direktor Turističke zajednice grada Zadra nam je tako kazao kako su najave bukinga smještaja, prvenstveno u hotelskom, ali i u kvalitetnom privatnom smještaju već sad za uskrsne blagdane jako dobre.


Predstavljanje na sajmovima


– Počevši od kraja prošle godine TZ grada je nastupala na sajmovima u Londonu, New Yorku, Milanu, Berlinu i Napulju, a još nekoliko nastupa je u planu do početka sezone u suradnji s Turističkom zajednicom županije. Pored toga, na nekoliko vanjskih tržišta su pokrenute i integrirane promotivne kampanje, čime se povećava vidljivost destinacije među ciljanim skupinama.




Signali sa svih emitivnih tržišta i nastupa na sajmovima su izvrsni, kazao je Paleka i naglasio kako se, nakon nekoliko godina nesigurnosti i otežanih putovanja zbog pandemije i kasnije rata u Ukrajini, primjećuje povećan interes za turističkim putovanjima uopće, pa tako i u Hrvatsku i u Zadar.


– Polako se nakon nekoliko godina otvaraju i daleka prekooceanska tržišta, bilo da govorimo o zemljama Dalekog istoka, tako i o Americi, što osigurava produljenje glavne sezone. Uložili smo značajan trud i sredstva da se avio promet nastavi istim, ako ne i većim intenzitetom na Zračnoj luci u Zemuniku.


I naposljetku, ali ne i manje bitno, ove godine će se definitivno stabilizirati i cruising turizam, kao i trajektni katamaranski promet prema Italiji, što Zadru, ali i cijeloj Sjevernoj Dalmaciji s njegovom novom, modernom i već profiliranom lukom u Gaženici otvara ogromne mogućnosti, naglasio je Paleka, dodavši kako se nada da će predsezona i sezona, ali i posezona biti stabilna i dobra po pitanju prihoda, odnosno dobiti, što je osnovna referenca mjerenja uspješnosti turističke godine.


Turizam cvjeta i u Biogradu


– Zadar je među najpoželjnijim turističkim odredištima na Jadranu i na Mediteranu i kao takav je odavno nadrastao suhoparno praćenje statistike turističkih noćenja kao osnovnu metriku uspješnosti turističke godine.


Takav način pristupa poslovanju postupno prevladava i kod pružatelja svih vrsta usluga, ugostitelja, hotelijera, investitora i privatnih iznajmljivača, koji polako ali sigurno podižu kvalitetu svojih usluga, zaključio je Paleka, dok nam je Nives Jeličić, direktorica biogradske Turističke zajednice naglasila kako se TZ grada Biograda na Moru već prošle godine za vrijeme uskrsnih praznika približio brojci rekordne 2019. godine.


– Dakle, 2022. godine bilo je samo 11 posto manje noćenja nego što je to bilo u 2019. godine. Upravo zato očekujemo da ćemo ove godine dostići rezultate rekordne 2019. godine za vrijeme Uskrsa u Biogradu na Moru, najavila je Jeličić, kazavši kako strani turisti u predsezoni imaju dosta veliki interes za Biogradom, pogotovo kad se radi o periodu blagdana.


– Tako u predsezoni najviše gostiju bilježimo iz Njemačke, Češke, Austrije i Slovenije, a prema vrsti objekta smješteni su najviše u hotelima, kampovima pa privatnom smještaju te u svojim vikendicama, dodala je Jeličić.


Biograd na Moru kontinuirano radi na poboljšanju kvalitete i produljenju predsezone kako kroz javni poziv za potpore događanjima vanjskim organizatorima manifestacija koji stvaraju prepoznatljive turističke proizvode i koji doprinose razvoju turizma u destinaciji u pred i posezoni, tako i manifestacijama koje sami organiziraju, od čega je zasigurno najpoznatija manifestacija ‘Slovenski vikend’. Time promiču aktivan odmor i uključenost cijelih obitelji.


– Tako u nekoliko dana ove manifestacije za vrijeme prvosvibanjskih praznika ostvarimo više od 18 tisuća noćenja, što je za predsezonu odličan pokazatelj. Ove godine, dakako, očekujemo da ćemo stići i tu rekordnu 2019. godinu, zaključila je Jeličić.


Kako je poznato vrijeme Uskrsa je razdoblje kada na putovanja pojačano kreću nautičari i kamping gosti, ali i svi ostali turisti.


Dobrodošli su i domaći turisti


Za kraj, od Mihaele Kadija, direktorice Turističke zajednice Zadarske županije smo saznali kako uskrsni blagdani, osobito kada Uskrs pada kasnije u travnju, uglavnom označavaju nešto veći broj dolazaka gostiju u odnosu ranije razdoblje.


– Prošle je godine Uskrs bio tjedan dana kasnije od ovogodišnjeg, no prema informacijama kojima raspolažemo, za vrijeme predstojećih blagdana očekujemo rast od 5 do 10 posto u odnosu na prošlu godinu u dolascima i u noćenjima, kazala je Kadija.


Veliki dio Europe, odnosno za nas značajna tržišta za vrijeme Uskrsa imaju blagdane, a prema informacijama s tržišta, brojni strani turisti imaju i interesa za dolazak na odmor u Hrvatsku odnosno u Zadarsku županiju.


– Svakako računamo da će i jedan dio naših domaćih gostiju, a stoga što je Zadarska županija među njima omiljena, svoje uskršnje blagdane, produženi vikend ili pokoji izlet provesti upravo u našoj županiji, dodala je Kadija koju smo upitali i za njezina očekivanja od predsezone.


– U posljednjim danima ožujka krenula je ljetna sezona letova, pa tako kreće i veliki broj letova na zadarsku zračnu luku, i uspješno otvaranje predsezone. To su gosti koji najčešće odsjedaju u hotelima, hostelima i privatnom smještaju, ali i u drugim vrstama smještaja.


Također, ponavljamo kako je ovo razdoblje kada snažnije kreću i nautičari, a s dolaskom ljepšeg vremena postupno se otvaraju i popunjavaju i brojni objekti kamping turizma u Zadarskoj županiji, pojasnila je Kadija, kazavši kako nas prema dosadašnjim najavama, očekuje jedna odlična predsezona, ali i cijela turistička godina.


– Svakako priželjkujemo da ovogodišnji rezultati budu bolji od rekordne 2019. godine, a osobito što smo još u prošloj godini dosegli taj sjajni rezultat, zaključila je Kadija.


Proljeće u Ninu


Marija Dejanović, direktorica Turističke zajednice grada Nina nam je pak kazala kako već bilježe prve dolaske turista. Pripremili su im nove info materijale, a očekuju i posjete domaćih turista.


– Nin je uvijek bio interesantna baza za kratke odmore u predsezoni jer sam položaj grada s pogledom na Velebit, pješčane plaže, mnoštvo ptičjeg svijeta koje se odmara u čistom okolišu, Ninska laguna, drvene šetnice i atmosfera drevnog grada pružaju mir i spokoj za svakom posjetitelju, dodala je Dejanović, istaknuvši kako su strani turisti zainteresirani za kulturnu baštinu i povijest grada Nina. Solana Nin je nezaobilazna točka posjeta, kao i stalni postav Muzeja ninskih starina.


– Dolaskom stranih novinara u Nin priča o našem gradu se posljednih godina dodatno proširila, pa smo proteklih mjeseci imali i posjete turista iz Amerike. Na pitanje kako su odabrali Nin za odmor jedan nam je par iz te daleke zemlje objasnio kako krstare Hrvatskom, a da su u Nin došli zbog privlačne preporuke popularnog internetskog portala na njihovom tržištu koji preporučuje koja mjesta posjetiti u određenoj regiji.


Nin privlači i prirodnom baštinom, pa su dolasci ‘birdwatchera’ postali učestali. Možemo sa sigurnošću reći da Nin svojom poviješću, prirodnim položajem i marketingom privlači turiste koji ga po prvi put istražuju, ali isto tako i turiste koji se uvijek s posebnim poštovanjem prema Ninu vraćaju, naglasila je Dejanović.


Zbog kulturnih i prirodnih atrakcija Nin rado posjećuju turisti koji borave u njegovom prirodnom okruženju, kao i turisti koji budu privučeni iz susjednih županija. Dobra prometna povezanost avio letovima, autobusnim linijama, kao i blizina autoceste Ninu otvara prostora za dolazak većeg broja turista koji u postpandemijskih godina preferiraju održive destinacije poput Nina.


Dobro je poznato da je Nin EDEN destinacija od 2010. godine, čime se ostvaruje promocija na europskom prostoru kao europske destinacije izvrsnosti odnosno destinacije održivog turizma, pa ga kao takvog u predsezoni posjećuju ljubitelji outdoor aktivnosti poput kitesurfinga, zatim biciklisti, ljubitelji prirode i pješačenja te romantičari.