Foto: Arif Sitnica
Kao najbrojnija skupina pružatelja smještaja u turizmu privatni su i obiteljski iznajmljivači temelj zadarskog turizma. Na području grada registrirano ih je oko tri tisuće, a oko njihovog se poslovanja iz sezone u sezonu vrte kritike i problemi, najčešće zbog iznajmljivanja na crno.
Masovni turizam, koji je u najfrekventnijem dijelu godine ipak u Zadru najprisutniji za sobom je povukao i potrebu izgradnje velikog broja smještajnih jedinica kako bi se zadovoljila tržišna potražnja. Ona svake godine raste, pa tako raste i ponuda apartmanskog smještaja.
No, s porastom broja apartmana dolazi do komunalnih, prometnih i kulturnih problema, koji su pak tema neke druge priče.
Obveze i prilike za male iznajmljivače
Ono što se pak najčešće vezuje uz privatne iznajmljivače je crno tržište, na koje prema nekim procjenama otpada i do 3o posto ležajeva na području grada. Stoga je Turistička zajednica Grada Zadra za svoje iznajmljivače u hotelu Kolovare organizirala besplatnu edukaciju na kojoj se govorilo o administrativnim pravima i obvezama iznajmljivača te marketinškoj promociji obiteljskog smještaja.
Radionica nazvana “Uspješno poslovanje u turističkoj godini 2023.” za svrhu ima praćenje trendova suvremenog poslovanja, savjetovanje i educiranje u svrhu olakšanja poslovanja s propisanim administrativnim obvezama te upoznavanje sa relevantnim promjenama vezanim uz prezentaciju objekta.
– Kroz edukaciju su iznajmljivači smještaja u domaćinstvu saznali kako ići u korak s modernim načinom poslovanja prateći nove trendove i relevantne promjene vezane uz prezentaciju objekta te kako koristiti trenutno dostupne marketinške alate u svrhu podizanja prepoznatljivosti na tržištu, kaže Barbara Kardum, stručna suradnica za statistiku i analizu Turističke zajednice grada Zadra i dodala kako se edukacija s istom svrhom i ciljem organizira svake godine.
– To je prvenstveno podizanje kvalitete i prepoznatljivosti na tržištu pomoću novih alata i informacija kako bi svoje administrativne obveze što lakše ispunili. Male iznajmljivače u najvećem broju slučajeva uvijek prvenstveno zanimaju dvije stvari.
Prva se tiče njihovih zakonskih obveza, a druga se uvijek odnosi na oglašavanje, kazala je Kardum i naglasila kako je edukacija organizirana upravo na takav način da u prvom dijelu ponudi odgovore na sva najvažnija pitanja koja se tiču zakonskih i administrativnih nameta, da bi se potom prešlo na marketinšku promociju obiteljskog smještaja.
– Podizanje prepoznatljivosti na tržištu jedno je od najvažnijih zadataka na tržištu koje je zasićeno ponuditeljima, koji na kraju dana nude istu ili sličnu uslugu. O tome nam je govorila Anamarija Cicarelli, dok je Meri Čižmić Kraljević govorila o zakonskim obvezama obiteljskih iznajmljivača.
Crno tržište najveći problem
U nedostatku većeg kapaciteta hotelskog smještaja, mali iznajmljivači nude većinu turističkog smještaja grada Zadra.
– Mi neprestano podižemo kvalitetu i to je nešto o čemu se danas ne priča puno. Posvećuje se pažnja svakom detalju, pazi se da se dobiju dobre recenzije.
Važno je s vremena na vrijeme doći na edukaciju i vidjeti kakvi su novi zakonski propisi, koji su novi trendovi u iznajmljivanju i oglašavanju, a naravno i sresti kolege kako bi se uživo o svemu popričalo, kaže član Turističkog vijeća grada Zadra i predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača Zadarske županije pri HGK Klaudio Grdović, dodavši kako je malim iznajmljivačima najveći problem nelojalna konkurencija i iznajmljivanje na crno.
Ove ih godine, po svemu sudeći očekuje rekordna turistička sezona, kako po zaradi, tako i po posjećenosti, tako da je unaprijeđenje poslovanje i podizanje njegove kvalitete najvažniji zadatak.
– Iako se ranijih godina znao javljati problem da nam turisti ne žele dati svoje putne ili osobne isprave za upis u sustav eVisitor, danas se to rijetko događa, jer svi već znaju kako funkcionira naš turistički sustav, dodao je Grdović i naglasio kako sve zakonske izmjene i dopune idu na boljitak iznajmljivačima.
– Neprijavljivanje turista naš je najveći problem. Puno se naših sugrađana bavi iznajmljivanjem te se često nađu u situaciji na im gosti, a naročito na Poluotoku, kasno i na kratko razdoblje dolaze u smještaj. Najteže im je tada u kasne sate moliti ih za identifikacijske isprave.
Poneki već rano sljedećeg jutra napuštaju smještaj, što znači da se ponekad događa da legalni iznajmljivač ne stigne prijaviti turista, pojasnio je Grdović i naglasio kako legalni iznajmljivači putem paušalnog poreza ipak podmire svoje obveze prema lokalnoj turističkoj zajednici.
– Na području grada registrirano je preko tri tisuće iznajmljivača, koji našoj industriji donose veliku dobit, zaključio je Grdović.
Turistička zajednica je i ove godine pripremila prigodne brošure za male iznajmljivače, pa tako i novi Priručnik za iznajmljivače 2023. U njemu se mogu pronaći sve potrebne informacije o administrativnim i financijskim obvezama, prodaji smještaja, trendovima i promjenama u navikama gostiju.
Naravno, tu su i uputstva kako rekategorizirati smještaj, prijaviti gosta u sustav eVisitor, o plaćanju turističke pristojbe, godišnjem paušalnom porezu itd.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
TRŽIŠTE POD PRITISKOM
Cijene kvadrata u Hrvatskoj rastu, ali tržište nekretnina usporava. Što slijedi?
Županija
Dječji vrtić Sabunić
Sveta Luca stigla u Privlaku i obradovala najmlađe
Svijet
NAIM KASEM
Čelnik Hezbolaha nada se da sirijske vlasti neće normalizirati odnose s Izraelom
Županija
POVODOM DANA PLANINA
Zadarski HGSS-ovci školarcima u Biogradu otkrili tajne spašavanja i timskog rada
Svijet
Loon-Plage
Četiri osobe ubijene u pucnjavi na sjeveru Francuske
Zadar
jaka kiša
Poplavilo novo raskrižje na Bilom brigu!
Crna Kronika
navodni sukob
Hrvoje Bajlo tvrdi da ga je napao pijani gradonačelnik Dukić. Policija opovrgnula tvrdnje
Zadar
opovrgava navode
Dukić o tvrdnjama za napad na Bajla: ‘Navodni novinar već godinama manipulira javnost i službe’
Zadar
CTP APARAT
Pomorska škola zadarskom rodilištu donirala sredstva za kupnju vrijednog uređanja
Županija
ministarstvo demografije