Nedjelja, 14. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Želim da svi u modnom svijetu znaju gdje je Zadar!

Autor: Krešimir Bukvić

25.11.2009. 23:00
Želim da svi u modnom svijetu znaju gdje je Zadar!


Najvećim castingom na ovim prostorima, dolaskom u Zadar 5. prosinca čak 12 najcjenjenijih modnih agenata najpoznatijih svjetskih modnih agencija, Anna Gojanović, najuspješnija hrvatska modna agentica, žena koja je otkrila i plasirala u svijet mode jedinu hrvatsku manekenku koja se približila supermodelima Korinu Longin, upečatljivo obilježava početak rada svoje nove agencije – Boom model menagment
Već mi pomalo ide na živce ovo gore u Zagrebu, od jednog pojavljivanja u časopisu poput Grazije prave se priče o curama. Ispada da nas gaze, da smo nitko i ništa, iako agenti dobro znaju pravu istinu. Primjerice, nemam ništa protiv nekih naših uspješnih cura iz Zagreba koje rade vani, svaka njima čast, no ne možeš mi staviti u novine “veliki povratak te i te manekenke vrhu modne scene s reklamom za Pantene”. Pa Pantene je sredstvo za pranje, kao Čarli, to nije moda. Daj ti lijepo izađi u Vogueu i onda ću te ja cijeniti, a do tada mi se s Pantenom nemoj pojavljivati pred licem
– U glavi mi je bum, eksplozija inspiracije, ideja, želje da ponovno krenem, da budem još bolja, još uspješnija, još snažnija, da pokažem cijelom modnom svijetu tko smo, što smo, kakve su naše cure, što Zadar može dati, u jednoj nam je rečenici zadarska modna agentica Anna Gojanović prenijela svoje emocije, sve one misli koje ju zadnjih nekoliko mjeseci okupiraju, potiču na stvaranje, na novi početak, rad svoje nove agencije “Boom model menagment” s kojom se ponovno namjerava vratiti na vrh. Obiteljska tragedija, gubitak majke, a onda i oca udaljili su je od svijeta mode, no na sreću ne trajno. Oporavljena, iako, kako sama kaže, ne u potpunosti jer od takvih se gubitaka nikada do kraja ne oporavimo, Anna zadnjih nekoliko mjeseci uređuje prostor svoje nove agencije i priprema casting kakvog ovi prostori do sada nisu vidjeli.
Zadranke pred najvećim agentima
– Našla sam trinaest novih djevojaka te za njih kao i sve ostale moje djevojke pripremam veliki casting na koji će doći 12 vrhunskih modnih agenata iz cijelog svijeta. Usudila bih se reći da nikada do sada na Balkanu nije bilo tako jakog castinga, ni po pitanju agencija ni po pitanju samih agenata. U Zadar dolaze ljudi koji su otkrili top modele poput Michaela Lorda, Michaele Goddard, Jan Eric Luetjena, Alfonsa Liguoria i drugih. Prezentirat će im se tridesetak mojih cura i one nove i one koje već naveliko rade. No, primjerice imaju svoju agenciju u Milanu i Parizu, no ne i New Yorku, Londonu ili obratno. Sve sam ih pozvala da dođu, da pokažemo svim tim svjetskim imenima s čime mi to ovdje raspolažemo, ističe Anna.
Casting će biti kombiniran i s malom modnom revijom, prezentacijom hrvatske mode, kolekcija biranih domaćih dizajnera, okupljenih oko butika Marival Zizi Kurtin.
– Nisam htjela promovirati strane brandove, odjeću koju su uostalom svi ti modni agenti već imali priliku vidjeti. Hoću da sve vezano za casting bude hrvatsko, od hrvatskog dizajna, kolekcija naših kreatora koji jako dobro rade pa sve do hrvatskog domjenka, naše autohtone spize. Znam da se nemamo čega sramiti, znam da je moja nova agencija jednako dobra, ako ne i bolja od brojnih stranih agencija. Uložila sam i sredstava i vremena, našla odličnu ekipu radnika da se to napravi kako treba i toliko se tome veselim, priča Anna.
Uspjeh s Korinom Longin
Prva agencija Anne Gojanović Collors počela je s radom 1994. godine, revijom u jednom zadarskom butiku Bulkato. Uskoro je uslijedila i zapažena ravija Avangarda, mini verzija cro-a-portera.
– Mi smo već onda tu u Zadru preduhitrili sve one koji to sada rade. Naša je Avangarda bila sastavljena od kolekcija domaćih kreatora poput tada poznate Irene Škarice, Nevena Ciganovića koji je tada bio dizajner, Elle kojoj je to bila prva revija pa do jedne Ide Stipčić Jakšić koja je i dan danas kreatorica Josipe Lisac. Na ideju otvaranja agencije došla sam jednog dana kada sam prolazeći pokraj diskoteke Forum vidjela hrpu mladih cura ispred ulaza. Pitala sam mamu što te cure rade tu, a ona mi je odgovorila da jedna splitska agencija dolazi vikendom i organizira manekenski tečaj. Bez revija, doslovce samo poduka iz hodanja, uzimali su curama pare pa natrag u Split. Zaključila sam da bih i ja mogla otvoriti agenciju i tako je to krenulo. Nakon nekoliko revija prijavila sam tri cure za izbor Fordovog supermodela i to je bio naš prvi značajan uspjeh, pobijedila je Marija Santini, dok je prva pratilja također bila iz Zadra, Helena Manenica. Kako je Marija zastupala Hrvatsku na svjetskom izboru 1995. godine u Las Vegasu pratila sam ju te ponijela sa sobom čisto onako iz kurioziteta dvije slikice koje sam doslovce držala u zadnjem džepu traperica od Korine Longin. Ona je tada imala samo 11 godina. Pokazala sam ih svim tim skautima koji su bili na izboru, zezajući se kako su sve finalistkinje lijepe, no kako ja imam nešto mnogo bolje u džepu. I tada sam izvukla slike od Korine i svi su oni u jedan tren zaboravili na svih onih pedeset cura na bini te me svih pet dana koliko sam bila tamo salijetali da ju dobiju.
Dva mjeseca kasnije, Fordovi agenti su došli u Zadar, vidjeli Korinu i poludjeli za njom. Do tada smo imali pozive i od Elita i od Nexta te od Selekta, nije bilo tko nas nije zvao, no nekako mi je bilo najdraže krenuti s Fordom kao najpoznatijom agencijom. Nakon Korine slijedile su i druge cure, godinu dana nakon prijavila sam na izbor Teu Gerlanc, koja je isto tako pobijedila na nacionalnom natjecanju. Već tada su počele špekulacije, priče po Zagrebu, da mi neće više dati da prijavljujem cure na izbor, da imam neki dogovor s Fordom. Međutim, sve su te tračeve demantirali iz samog Forda gdje su rekli da nisu oni krivi što ja imam najbolje cure. Tako da je i treću godinu za redom moja cura Maja Novović bila prva pratilja na izboru. Bilo je dakako i cura koje nisu htjeli, no ja nisam htjela odustati od njih vjerujući da imaju potencijala. Znalo bi mi se dogoditi da upravo te cure budu jako uspješne. Konkretno, Nevena Dujmović, na početku karijere su govorili da je malena, da ima lijepu facu, no da je preniska i da ništa od nje. Na kraju se pokazalo da su svi koji su tako mislili da su u krivu. Isto tako i za Irenu Baković Marušić, rekli su mi da je prestara jer je imala 27 godina kada je napravila nekakav konkretniji pristup u inozemstvu. No, uzeo ju je Medison iz Pariza da bi nakon deset dana dobila kampanju za D&G s Mariom Testinom.
Odlučila sam stoga da ne radim samo s jednom agencijom već s više njih. Nakon tih nekoliko godina imala sam stvarno uspješnih cura od Korine, Helene Han, Iris Grbić, Helene Šopar, Marije Piskač… Puno mi se cura počelo javljati iz Slovenije, Srbije pa i dan danas imam puno djevojaka iz cijele bivše Jugoslavije. No, onda mi se u životu dogodila tragedija, razboljela mi se mama za koju sam bila jako vezana. Posao je počeo padati, jednostavno ne možeš, dogode ti se neke stvari koje su ti u životu jako bitne i onesposobe te za sve ostalo. U to doba mi je bilo jako bitno da cure ostanu uz mene i ako im se mogu na bilo koji način zahvaliti za to htjela bih to napraviti ovako putem novina – hvala im što su bile uz mene i nisu me napustile kada mi je bilo najgore, zahvaljuje Anna.
Povratak na vrh
Spremna da ponovno dođe na vrh dodaje kako sve ovo skupa doživljava kao jedan novi život, poslovni život kojim želi postići to da svi u modnom svijetu znaju kada se spomene Zadar gdje je to, tko je tu i kakve cure se mogu naći.
– Već mi pomalo ide na živce ovo gore u Zagrebu. Preuveličavaju se uspjesi njihovih cura, od jednog pojavljivanja u časopisu poput Grazie se pravi priča. Ja to ne radim, ja medije zovem kada moja djevojka osvane u Vogueu. Moja je Martina Karaban sada na naslovnici slovenskog Ella, predivno je ispala, no ne mislim da to treba dizati u nebesa. Te priče o uspjesima naših manekenki vani, sve je to napuhano.
Nedavno je u Zadru održan casting jedne zagrebačke agencije. Vidjela sam koje su to djevojke bile na castingu, one koje nisu prošle kod mene. I onda ta agencija na svojoj internet stranici obajavi “veliki uspješan casting u Zadru”. Ispada da nas oni iz Zagreba gaze, da smo nitko i ništa, no pravu istinu znaju ljudi koji se bave profesionalno ovim poslom, agenti. Ja želim sada staviti stvari na svoje mjesto, kako je bilo nekada. Nemam ništa protiv uspješnih zagrebačkih manekenki, svaka njima čast, no ne možeš mi staviti u novine “veliki povratak te i te manekenke vrhu modne scene s reklamom za Pantene”. Pa Pantene je sredstvo za pranje, za čišćenje, to nije moda. Daj ti lijepo izađi u Vogueu i onda ću te ja cijeniti, a do tada mi se nemoj s Pantenom pojavljivati u medijima, kao da je Panten bolji od jednog Čarlija. Moja je Nevena radila za Schwarzkopf, pa što ćemo sada pričati o tome, to nema veze s modom. Kada se jedna Mila Jovovich ili Claudia Schiffer pojave u reklami za L’oreal onda je to druga stvar. One imaju iza sebe revije, kampanje, naslovnice, onda ti poslovi nisu promocija ili nekakav come back, već zarada, milijuni. Come back s Caludiom Shifer je bio prije dvije godine s Lagerfeldom za Chanel. Nitko nije napravio come back s Pantenom. Želim stoga svojom agencijom pokazati kako treba izgledati modna agencija, kakvi ljudi trebaju dolaziti i birati cure i kako cure trebaju izgledati, zaključuje Gojanović.
 


O tome kakva djevojka treba biti


Djevojka najidealnije izgleda sa 16, 17 godina za početak bavljenja ovim poslom. No, tada u glavi nije još spremna. Fizički je spremna, no ne i psihički, stoga je jako bitna podrška roditelja te ozbiljna agencija iza nje. Treba je polako pripremati za posao jer bi se u protivnom izgubila. Od nje se traži da bude veliki profesionalac odmah u startu iako ona to uz najbolju volju ne može. Treba krenuti pomalo, pustiti je na ljeto mjesec dana pa ju vratiti natrag u školu. Pripremati ju temeljito kroz usavršavanje hoda, kroz literaturu, video projekcije, sve one dostupne materijale. Nakon što cura dobije priliku raditi vani jako je bitno da je prati netko stariji, njihov matični agent ili netko od roditelja. Najbolje agent jer poznaje posao. I majka i otac su brižni oko svog djeteta, nastojat će se pobrinuti da joj nije hladno, da joj je krevet spremljen i da ima čistu odjeću, no neće je znati pripremiti da na početku tjedna vidi koliko ima castinga, koliko ima kompozita, kako će se organizirati da što bolje iskoristi svoj boravak u modnoj metropoli.




 


O krizi u svijetu mode


Kriza je jako utjecala na modnu industriju, puno je više cura, konkurencija je veća, manje je novaca, situacija nikada nije bila gora po pitanju zarade. No, još uvijek se može zaraditi za jedan kvalitetan život. Ono što je utjecalo snažno na modni svijet je pojava glumica u kampanjama, reklamama, što je jako frustrirajuće. To pogađa više djevojke na vrhu modne scene, njima je to veliki udarac jer sve više i više imamo priliku vidjeti jednu Madonnu ili Scarelt Johanson na naslovnicama, u kampanjama. Glumice dobivaju velike honorare za poslove koji su zapravo manekenski poslovi, a to je šok za sve velike agencije i modele. Moja se nova lica ne moraju brinuti još uvijek za te stvari, no daj Bože da se jednog dana i tako nešto dogodi.