Foto: Reuters
Zračna luka Zadar spremna je primjenu tzv. Schengen režima u dolasku i odlasku putnika. Izgrađena su dva potpuno nova privremena aneksa na zgradu, u što su uložena 2,2 milijuna eura.
Najveće su promjene u putničkim tokovima koji će za sve putnike unutar šengenskog prostora biti jednostavniji i lakši, odnosno bez kontrole putovnica, kaže glasnogovornik Nikola Barać. Za putnike izvan tog režima zapravo se ne mijenja ništa, osim što će na Zračnoj luci imati novi odlazni terminal.
Imat će 70 linija
– U ljetnom redu letenja ove godine Zračna luka Zadar imat će ukupno 70-ak linija. Od novih kompanija, primjerice, dolazi nam Scandinavian s linijom za Kopenhagen, zatim People’s za St Gallen i AeroItalia za Forli. Što se tiče našeg najvećeg partnera Ryanaira, oni u ljetnom redu letenja nude 47 linija, a do sada su u ponudi i tri nove linije i to za talijanski Milano Malpensa, njemački Munster i poljski Rzeszow.
Također, možemo s ponosom naglasiti kako ove godine imamo i dvije nove domaće linije hrvatske aviokompanije Trade air za Rijeku i Osijek. Ove godine očekujemo pet posto veći promet putnika u odnosu na prošlu, rekordnu 2022. godinu kada smo po prvi put zabilježili milijunski promet.
Na kraju godine zaustavili smo se na 1,1 milijun putnika, što je za nas izniman rezultat s obzirom da smo prva hrvatska zračna luka koja je premašila pretpandemijski promet, kaže Barać, napominjući kako je s ljetnim računanjem vremena počeo i ljetni red letenja u Zračnoj luci Zadar.
– Prvoga dana imali smo 24 rotacije zrakoplova, a prvi je iz poljskoga grada Wroclava sa 166 putnika koje primamo u zgradu terminala koja je sada u režimu domaćeg dolaska. Izvan šengenskog režima došlo nam je 176 putnika iz Dublina koji će koristiti novi aneks terminala i koje s radošću dočekujemo jer su nam jedna od najpopularnijih destinacija, ističe Barać.
Modernizacija infrastrukture
Naime, zbog ulaska Hrvatske u Schengen, Zračna luka Zadar mora prilagoditi svoje prostore novom operativnom sustavu. Ovisno o tome iz koje zemlje dolaze, u zračnim lukama odsad se razlikuju šengenski i nešengenski putnici, zbog čega i Zračna luka Zadar svoje kapacitete prilagođava novom operativnom sustavu.
Iako je Hrvatska u šengeski prostor ušla 1. siječnja dokad su za novi sustav rada pripremljeni svi kopneni prijelazi, zračni prijelazi imali su rok do 26. ožujka dokad je i zadarska Zračna luka dovršila radove na svojoj infrastrukturi. U ZL se pripremaju i za projekt širenja infrastrukture za koji su na području ekologizacije i elektrifikacije već objavljeni natječaji.
U Luci još ističu kako je projekt proširenja zgrade terminala sveobuhvatan kapitalni projekt koji će, s obzirom na mogućnost fazne izgradnje, trajati jedno dulje vrijeme. Zasad su posvećeni prvoj fazi koja počinje nakon sezone 2023. godine s obzirom da za prekooceanske letove trebaju odgovarajuću uzletno-sletnu stazu.
Za taj je projekt predana prijavnica na Poziv na podnošenje prijedloga CEF-a za vojnu mobilnost u okviru Instrumenta za povezivanje Europe za 2022. godinu, a riječ je o omotnici za vojnu mobilnost.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
TRŽIŠTE POD PRITISKOM
Cijene kvadrata u Hrvatskoj rastu, ali tržište nekretnina usporava. Što slijedi?
Županija
Dječji vrtić Sabunić
Sveta Luca stigla u Privlaku i obradovala najmlađe
Svijet
NAIM KASEM
Čelnik Hezbolaha nada se da sirijske vlasti neće normalizirati odnose s Izraelom
Županija
POVODOM DANA PLANINA
Zadarski HGSS-ovci školarcima u Biogradu otkrili tajne spašavanja i timskog rada
Svijet
Loon-Plage
Četiri osobe ubijene u pucnjavi na sjeveru Francuske
Zadar
VEĆ TRADICIONALNO
Sveta Luca darovala djecu na Pedijatriji
Zadar
jaka kiša
Poplavilo novo raskrižje na Bilom brigu!
Nogomet
Legendarni zadarski (malo)nogometaš
Frane Fatović: ” Želim pokazati mladima da i s više od 40 godina mogu uživati u sportu”
Crna Kronika
navodni sukob
Hrvoje Bajlo tvrdi da ga je napao pijani gradonačelnik Dukić. Policija opovrgnula tvrdnje
Zadar
kandidat za župana