Petak, 13. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

PROMETNA INFRASTRUKTURA Rotorom vrijednim 6,8 milijuna kuna »izbrisana« crna prometna točka

02.03.2020. 11:15


Završena je izgradnja modernog kružnog toka, rotora na izuzetno opasnom raskrižju kod Ražanca na Velincu, raskrižju dvije iznimno frekventne ceste, državne ceste oznake DC 106 i županijske ceste oznake ŽC 6007, kojeg ovdašnji žitelji već zovu »podvelebitska ljepotica kod Ražanca«.
– Radosni smo i ponosni jer su se kružni tokovi pokazali kao pun pogodak, smanjuje se vrijeme čekanja, kao i broj prometnih nesreća te njihove posljedice, kazao je Nikola Miletić, načelnik Općine Ražanac.
Riječ je o donedavnoj prometnoj crnoj točki, za život opasnom raskrižju na kojem se križaju cesta koja vodi od Paga do Posedarja te cesta od Ražanca do Zadra. Raskrižje je to koje je ljeti pod velikim pritiskom vozila.
– Nakon dugogodišnjeg čekanja na realizaciju kružnog toka projekt je priveden kraju i to prije ugovorenog roka, usprkos nepovoljnim vremenskim prilikama te je naš rotor pušten u promet, istaknuo je Miletić.


Učestale prometne nesreće
Vrijednost radova iznosi 6.760.153 kuna s PDV-om što su u cijelosti financirale Hrvatske ceste, dok je dokumentaciju financirala Općina Ražanac. Projekt je izradio i nadzor vršio Ingris d.o.o. iz Zadra. Izvođač radova je tvrtka Poduzeće za ceste Split, koja se u međuvremenu pripojila građevinskom konzorciju Strabag.
– Kružni tok je izgrađen uslijed učestalih prometnih nesreća te zbog poboljšanja protočnosti prometa koji bi trebao smanjiti prometne gužve, pogotovo za vrijeme ljetnih mjeseci, rekao je Miletić.
Uz prometne nesreće s teškim tjelesnim ozljedama i velikim materijalnim štetama izdvojimo dvije tragične nesreće o kojima je izvještavao Zadarski list. U teškoj prometnoj nesreći poginuo je bračni par iz Pridrage te njemački turist, vozač kampera.
– U sklopu projekta izvršena je rekonstrukcija raskrižja s obnovom državne ceste DC106 i županijske ceste ŽC6007, rekonstruirana je cesta od navedenog rotora do mjesnog groblja u Ražancu u sklopu kojeg je izgrađen novi nogostup u dužini od 500 metara te postavljena suvremena vanjska rasvjeta. Od rotora prema zaseoku Škulići izgrađen je novi nogostup u dužini od 350 metara te su na državnoj cesti DC106 izgrađena dva nova ugibališta za autobuse i postavljene dvije suvremene autobusne čekaonice, nabrojio je Miletić.


Doprinos razvoju
Postavljena je i nova suvremena prometna signalizacija čime je dosadašnje opasno raskrižje na Velincu kod Ražanca definitivno otišlo u povijest.
– Posebno se zahvaljujemo predsjedniku uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću te voditeljima Anti Valentiću i Davidu Milinu i naravno, mještanima na strpljenju i razumijevanju za vrijeme odvijanja radova, poručio je Miletić.
On je uz ostalo rekao kako će novoizgrađeni kružni tok ubuduće doprinijeti daljnjem razvoju ovog kraja, a posebno turizma.
– Do realizacije projekta došlo je slijedom praćenja podataka o prometnim nesrećama na navedenom raskrižju, kazao je Miletić.
Naime, upravo ovim pravcem svakodnevno u ljetnim mjesecima u smjeru Paga, Zadra, Posedarja i Ražanca prođe na tisuće automobila domaćih i inozemnih turista te su nesreće zbog izuzetno velike gužve na kolniku i nepreglednosti nažalost bile stalna opasnost.
– Ljudski život nema cijene. Ovim smo projektom suvremenog kružnog toka riješili problematiku izuzetno opasnog raskrižja te povećali razinu sigurnosti svih sudionika u prometu, naglasio je Miletić.




Sigurnija vožnja
Nakon izgradnje modernog kružnog toka na ražanačkom Velincu i prije osam godina na opasnom raskrižju Mazija kuća, žiteljima Općine Ražanac je omogućena znatno sigurnija vožnja do Zadra. Dobro bi im došao, kazao je Miletić, i kružni tok također na opasnom raskrižju Puta Vrela, Puta Bokanjca i Ulice Hrvatskog sabora kod nekadašnje »predvojničke«, iznad Red Pointa.
– Uvijek će biti onih kojima gradnja kružnih tokova ne odgovara. No, policijska i cestarska statistika kaže da kružni tok pridonosi protočnosti i sigurnosti prometa na raskrižju. U slučaju našeg raskrižja kod Ražanca do sad je to bila igra života i smrti prijeći preko kolnika državne ceste prema Zadru i obratno, posebno u ljetnim mjesecima. A kod raskrižja sa semaforima, prvo da nema više semafora, a drugo da vozač više ne mora stiskati gas kako bi uhvatio zeleno svjetlo, pa nerijetko prolazi kroz žuto ili crveno, što je najčešći razlog za sudar, naglasio je Miletić.
 


Slijedi »napad« na aglomeraciju, projekt stoljeća


Aglomeracija je najvažniji preduvjet razvoja gospodarstva te nam je u suradnji sa Zadarskom županijom i Vladom RH primarni zadatak ostvarenje projekta stoljeća, ‘napad’ na Aglomeraciju Novigradsko more i Karinsko more – Podvelebitski kanal u kojoj je 14 gradova i općina, uključujući i Općinu Ražanac. Aglomeracija znači izgradnju kanalizacije i završetak vodovodne mreže te rekonstrukciju postojećih cjevovoda, odnosno promjenu starih s novim vodovodnim cijevima.
Ovim projektom otvorit ćemo novu stranicu, gradit ćemo nešto što će koristiti nama i budućim generacijama kao i našim gostima. Izgradnja odvodnje i vodovoda jedan je od ključnih faktora za razvoj turizma te povećava kvalitetu života, poboljšava gospodarenje vodenim resursima, poboljšava stupanj zaštićenosti okoliša, a posebice izvorišta pitke vode i obalnog mora, zaključio je Miletić.
 


Važan ražanački događaj


Ražanac se prvi put spominje 1332. godine. Naselje je na mjestu starije, 1856. godine dobio monumentalnu župnu crkvu posvećenu Gospi od Ružarija, školu je dobilo 1865., vodovod 1913., struju 1960., a automatsku telefonsku centralu 1990. godine. Od Domovinskog rata izgradnja kružnog toka na Velincu jedan je od najznačajnijih realiziranih projekta na području koje pokriva Općina Ražanac (Ražanac, Rtina, Jovići, Krneza, Radovin, Ljubač, Ljubački Stanovi, Podvršje), a koje broji oko 3.000 stanovnika.
– Ne bih posebno odvajao općinske projekte jer svake godine uz barem jedan veliki imamo niz drugih značajnih projekta, naročito važnih za žitelje općinskih naselja gdje je svaki infrastrukturni projekt itekako dobro došao. Pred nama je izgradnja prometnica i parkirališta, nogostupa, sobe za ispraćaj u Radovinu, postavljanje autobusnih nadstrešnica, uređenje plaža u Ljupču i Ljubačkim Stanovima, dogradnja Mletačke kule, uređenje školskog igrališta u Rtini, izgradnja tržnice i ribarnice u Ražancu, dječjeg igrališta u Ritini, obalnog pojasa Rtina – Stošići i drugo, kazao je Nikola Miletić.