Subota, 14. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

KONGRES PLUS Anita Merle iskoristila poticajna sredstva HZZ-a i postala poduzetnica

08.04.2019. 14:47
KONGRES PLUS Anita Merle  iskoristila  poticajna  sredstva  HZZ-a i  postala  poduzetnica


Iako se veliki broj kvalificirane radne snage u turizmu odlijeva preko naše granice u druge emitivne destinacije Europe, zbog čega  hrvatski turizam postaje kadrovski siromašniji i manje konkurentan europskom turizmu ovih je dana u Zadru postala aktualna priča u kojoj  mladi, turistički kadrovi, posežu za poticajnim sredstvima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), kako bi pokrenuli vlastiti posao.


Biograjka s desetgodišnjim radom u turizmu
Među tim mladima je i Anita Merle iz Biograda na Moru, koja je nakon  desetogodišnjeg rada u turizmu krenula vlastitim, poduzetničkim putem i postala direktorica turističke agencije Kongres plus, prve specijalizirane agencije za poslovni turizam na širem zadarskom području.
– Moja iskustva u turizmu su dragocjena jer sam upoznala i negativnu  klimu među novokomponiranim poduzetnicima, koji se umjesto kvalitete u turizmu zalažu za kvantitetu, vjerujući da će samo preko broja gostiju povratiti uložena sredstva, čak se i obogatiti. Nažalost, danas takvi  dobivaju rješenja za bavljenjem turističke djelatnosti, umjesto da im se  potpuno zabrani rad u toj struci. U cijelom tom kolopletu apsurdnih shvaćanja i poimanja turizma najgore prolaze njegovi kadrovi, koji trpe  maltretiranja i poniženja od strane poslodavca, radeći za malu i često  neredovitu plaću, kazala jemlada Anita Merle iz Biograda.


Dobila 55.000 kuna
Poduzetnički počeci nisu uvijek lagani: brige oko papirologije, pronalaska klijenata, održavanja likvidnosti i drugih novih zadaća poznate su  svakome tko je pokretao vlastiti posao. Anita Merle je iskoristila prigodu i  olakšala tu tranziciju, iskoristila je 55.000 kuna poticaja za samozapošljavanje koje pruža HZZ i pokrenula vlastiti posao.
– Odlučila sam sreću potražiti u vlastitoj agenciji za poslovni turizam,  jer sam se u praksi uvjerila da veliki broj ljudi putuje ne samo u turističke, nego i poslovne svrhe, ističe Merle.
Od ideje do realizacije prošlo je jako malo vremena. Položila je ispit za  voditelja agencije, zatim odredila vlastite ciljeve i prioritete.
– Čula sam da HZZ u sklopu Programa za samozapošljavanje dodjeljuje nepovratna sredstva, pa sam na osnovu tih informacija odradila nekoliko savjetodavnih seminara, te podnijela zahtjev s priloženim poslovnim planom. Nakon njegovog usvajanja od strane stručne komisije HZZ- a dobila sam inicijalna sredstva u visini 55.000 kuna, naglasila je Merle  dodajući kako se tako ostvario njezin san da svojim radom, znanjem i iskustvom osigura sebi egzistenciju, a ne da radi za drugoga i da drugi zarađuju preko njezinog truda.




Pravi put
– Mišljenja sam kako sam odabrala pravi put, jer poslovni turizam danas predstavlja najbrže rastući segment turizma, a prema Strategiji razvoja turizma Hrvatske do 2020. proizvod poslovnih skupova trebao bi  značajno produžiti turističku sezonu. S obzirom na povećanu prosječnu  potrošnju kongresnih gostiju kongresni bi turizam mogao utjecati na  povećanje prihoda turističke industrije u Hrvatskoj, tvrdi Merle.
U navedenoj strategiji spominju se poznatije i priznatije kongresne  destinacije u Hrvatskoj, kao što su Istra, Opatija, Zagreb, Split i Dubrovnik, dok Zadra još uvijek nema na kongresnoj karti Hrvatske, iako za to  ima izvanredne uvjete.
– Tu bih prvenstveno spomenula hotelski smještaj s postojećom, istina  vrlo limitiranom, kongresnom infrastrukturom, turističko-ugostiteljsku  tradiciju, dobre komunikacijske pravce, institucionalne uvjete, povoljnu  klimu, dobre društvene odnose, spomeničku i kulturnu baštinu itd., što  može biti zanimljivo sudionicima poslovnih skupova, ne samo u poslovnom nego i turističkom smislu.


Zadar brendirati kao kongresnu destinaciju
Na pragu je, kaže Merle, otkrivanja novih izvanhotelskih kongresnih  kapaciteta, koji se vrlo lako i bez velikih ulaganja mogu implementirati u  kongresnu ponudu Zadra, kako bi proširili svijest o značenju poslovnog  turizma, produžili sezonu na rano proljeće i kasnu jesen, povećali ukupnu zaradu od turizma te inicirali nova zapošljavanja.    
– Stoga će agencija Kongres plus svim potencijalnim kongresnim putnicima ponuditi širok spektar usluga u koje spadaju rezervacija smještaja i kongresnih prostora, audiovizualna i informatička tehnika, usluge simultanog prevođenja, transfere i rent a car, turističke ture i razgledanja,  ugostiteljske usluge, sportsko-rekreacijske sadržaje, kao i druge usluge u  sklopu dogovorenog poslovnog aranžmana.
U sekundarnom paketu usluga ponudit ćemo upoznavanje s povijesnim znamenitostima Zadra, obilaskom nacionalnih parkova i parkova  prirode, nazočnost na kulturnim manifestacijama čime ćemo poslovnim  ljudima boravak u Zadru učiniti uspješnim i zanimljivim u poslovnom i  turističkom smislu, a Zadar brendirati kao buduću kongresnu destinaciju, zaključila je Merle.